Repo maken soms een hele toer

Door King-Leo


Datum van foto's: zondag 1 april 2007
Tijdstip: 13.15 uur


Omdat we in eerste instantie van plan waren enkel de controle bij Vught te gaan bezoeken en toen toch maar besloten ook hier een kijkje te gaan nemen. Was ik niet meer precies op de hoogte van de melding van flitsservice en had ook geen informatie gezocht hoe ik erbij kon komen.

radar ge a2 utrecht ri den bosch thv hmp 102.7 bij afslag zaltbommel thv viaduct 10:34:18

Gelukkig bracht Qmusic ons tijdens de rit weer op de hoogte van de juiste hmp.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Door het feit dat ik op de afslag Rossum niet kon stoppen voor een foto ben ik het industrieterrein opgereden vanwaar ik met moeite een stukje Multanova kon waarnemen. Dit is aan de andere kant van de A2 en ook aan de andere kant van het viaduct. Toch een paar honderd meter uit elkaar, Hoe kon ik deze controle benaderen was de grote vraag.
Eerst eens beginnen met een stukje omrijden om alvast aan de goede kant te komen. Bij onze poging om via deze zijde bij de controle te komen bleek ook hier een forse afstand tussen het “target” en onze mogelijkheden te zitten. Dit in de vorm van een afgesloten en omheind terrein enerzijds en een brede sloot anderzijds. We hadden nog niet alle opties gehad en besloten elders weer een poging te wagen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Eerst nog even met alles wat mijn camera kon bieden een opname van de Multanova en de catchken die tussen het einde van de vangrail geplaatst stonden. Dit lijkt een vrij open opstelling te zijn maar vanuit het oogpunt van de automobilist stond de apparatuur achter het hmp en voor de “blikvanger” in de vorm van het grote bord. Tevens was de transporter voor dit verkeer onzichtbaar opgesteld. Alvorens er vragen komen of het grote bord de meting niet beïnvloed verwijs ik naar de eerste foto waaruit blijkt dat deze nog tientallen meters uit elkaar blijken te staan.
Ook vanuit onze derde positie werden we door een brede sloot en een hoge omheining op een forse afstand gehouden. Desondanks kon ik de 54-BS-LB bus van het KLPD Driebergen toch goed op de foto vastleggen. Helaas bleek het niet mogelijk de transporter korter te benaderen zonder serieus in overtreding te geraken of we moesten het door de brede sloot zwemmen als optie mee nemen. Dit laatste leek ons niet verstandig en we besloten ons gewonnen te geven, meer zat er vandaag niet in. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Aangezien mijm 14 jarige zoon niet over een rijbewijs beschikt besloot ik dat hij na een superkorte instructie de camera mocht bedienen om tijdens de drive-by nog iets extra’s proberen vast te leggen. Ondanks de zenuwen die hij had omdat hij “papa’s” dure camera vast had en nagenoeg geen foto ervaring heeft zijn de laatste twee foto’s uit zijn hand gekomen en warempel is het hem gelukt de set (ietwat wazig) op de foto te krijgen.
Niet alleen de set maar ook het voertuig met de hinderlijke brede sloot zijn hier door mijn zoon in een opname vastgelegd. Aan de sporen in het gras was te zien dat de transporter vanaf de snelweg deze plaats bereikt heeft en op deze manier het voor flitsservice repomakers onmogelijk gemaakt heeft deze stek legaal te benaderen. Helaas is door het gebrek aan contact met de BOA dan ook niet bekend hoe het op dit punt met de verkeersveiligheid is gesteld. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Alles bij elkaar zijn we zo een drie kwartier bezig geweest om deze opnames te maken vanuit bijna alle onmogelijke zijden van het viaduct. Dus neemt u in de beoordeling van de slechte fotokwaliteit ook het bovenstaande verhaal van de totstandkoming in overweging mee.

Tot zover King-Leo en zoon.


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht