BOA op eenzame hoogte

Door King-Leo


Datum van foto's: zaterdag 7 april 2007
Tijdstip: 11:25 uur


radar nb a2 den bosch ri utrecht thv hmp 117.1 bij de brug over de zuid-willemsvaart thv afslag veghel 10:20:18

Dit was de tekst van de melding bij flitsservice.nl waarop ik via "google earth" probeerde vast te stellen waar een BOA precies zou kunnen staan. Omdat ik hier redelijk bekend ben moest volgens mij de BOA of boven en daarbij open vizier staan, of beneden het talud waar ik makkelijk kon komen. Tijd om met mijn zoon dit eens vast te gaan stellen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zoals we in deze Reportage al vermeld hadden is de A2 tussen Vught en Zaltbommel voorlopig even genomineerd als zijnde “projectweg”, dat houdt in dat hier bijna dagelijks wel ergens controles zullen staan. Bij de heenweg was de auto aan de overzijde zeer gemakkelijk te zien, dus even doorrijden tot we via de andere zijde van de A2 terug konden rijden.
Ook vanaf deze richting was het voertuig met een drive-by foto prima waar te nemen. Hij stond wel zover mogelijk van de rijbaan opgesteld maar eigenlijk was het een echte “open vizier” opstelling. Om nog wat meer plaatjes te kunnen maken hebben we de afslag Veghel genomen om te kijken of we bij de controle konden komen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nadat we de auto geparkeerd hadden zijn we via een fietspad de richting van de controle opgelopen. Op deze overzichtfoto die van een redelijk grote afstand genomen was is de set te zien die achter het Hmp 117.1 opgesteld staat. We besloten de situatie nog wat dichter te benaderen en zetten onze wandeling voort.
Hier is de Multanova met infrarood flitser te zien, die achter het Hmp paaltje schuil ging. Ook de catchken was aanwezig en deze stond voor het Hmp paaltje en op deze foto dus buiten het beeld. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op onze pogingen om contact met de BOA te krijgen werd vanuit de transporter niet gereageerd ondanks dat hij ons wel had gehoord aangezien de schuifdeur die eerst op een kiertje stond zich spontaan sloot. Om het talud op te lopen vonden we onder deze omstandigheden dan ook niet erg slim.
Evenals onze vorige ontmoeting met deze transporter de (54-BS-LB) uit Driebergen lukte het ook nu niet om contact te leggen en daarbij informatie over de handhaving / scores te verkrijgen. In tegenstelling tot een aantal collega’s is deze BOA waarschijnlijk niet echt op bezoekers gesteld. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Deze controle staat een paar kilometer voor de aansluiting van de A59 waar ze op dit moment volop aan de weg werken. Dit blijft nog tot 2009 zo waarna de forse verbouwing aan deze snelweg gereed dient te zijn. Zie hier het animatie plan

Tot zover King-Leo en zoon.


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht