Gewoon een ordinaire kassa op de projectweg A7

Door: Egeltjes


Datum van foto's: zaterdag 21 april 2007
Tijdstip: 13:00 uur


Deze controle werd al aangekondigd bij het KLPD:
zaterdag 21 april - A7 t.h.v. Purmerend

Net na het middaguur keek ik tussen de meldingen hier en warempel, hij was gespot.

radar nh a7 hoorn ri purmerend thv hmp 21.5 na bp tankstation 12:06:07

Ik had de controle eigenlijk verwacht rond de lokatie van mijn laatste repo alhier. Hij stond wel richting Purmerend en Amsterdam, maar ten zuiden van het viaduct.

De A7 is een standaard snelweg, met twee rijstroken per richting en een vluchtstrook. Bovendien is de snelweg afgebakend middels geleiderails. En over het algemeen is het niet druk hier op de A7, vooral niet op een zaterdag.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Wanneer men hier zou rijden, moet de wagen rechts toch opvallen. Een snelweg? Met een brede vluchtstrook? En dan parkeert men achter de vangrail?
Het statief met Multanova stond eigenlijk best wel open vizier. Niet in de vangrail en ook niet vlak achter een hectometer-paal, of zo. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Maar op enkele meters afstand van de hectometer-paal 21.5.
De wagen zelf stond boven aan een nood-oprit. Twee bordjes C16 (verboden voor voetgangers) en C1 (verboden in te rijden voor alle voertuigen) belemmeren wettelijk alle toegang. Een groot hekwerk belemmert fysiek de toegang, vanaf de snelweg tot aan de naast gelegen vaart.

De inzittende BOA heeft blijkbaar totaal geen zin in afleiding, praatjes of een fotograaf.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Maar toch, met een beetje inzomen (4x) is door het hekwerk aardig wat foto's te maken. Hier is tevens het verloop van de A7 (ri Purmerend & Amsterdam) te zien. Het bochtige uiterlijk wordt veroorzaakt door viaduct af en verderop weer viaduct op.

Hierbij kwam de inzittende BOA toch nog even buiten kijken, maar hij bleef bij de wagen.
De betreffende wagen droeg het kenteken 55-BS-LB. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vanaf de overkant van de A7 zag de controle er zo uit. De radar onder de groene pijl, precies op de lokatie van meetlussen (beide richtingen)
Duidelijker kon ik het setje niet op de foto krijgen. Overigens is de zichtbare vangrail hier degene die tussen de twee rijrichtingen zit. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En een BLIK op de weg (bron: Adviesdienst Verkeer en Vervoer, Rijkswaterstaat). De volgende 8 ongevallen kon ik op de 500meter rond het controle punt vinden in de afgelopen 5 jaren (tot en met het jaar 2004).

  • 1 * Fout uitvoegen (2002)
  • 2 * Klapband (2001 & 2002)
  • 2 * Macht over stuur verliezen (2002 & 2004)
  • 3 * Onvoldoende afstand (2001 & 2001 & 2003)


    De laatste (onvoldoende afstand) zou een snelheids-oorzaak kunnen hebben, maar kan ook het gevolg van file zijn, of onoplettendheid of getreuzel op de snelweg.

  • Net als de vorige keren, is mijn conclusie van deze lokatie kort. ... Kassa.


    Tekst en foto's: Egeltjes


    De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

    Flitsservice.nl wordt gehost door:

    Prolocation banner



    Terug naar het reportage overzicht