De forens weer als melkkoe

Door Sven


Datum van foto's: woensdag 2 mei 2007
Tijdstip: 19:00 uur


Een heerlijke woensdagmiddag heerlijk onderweg vanuit regio Eindhoven naar huis. Na al verschillende kleine opstoppingen en gemiep door kleine aanrijdingen in de regio Eindhoven tot Tilburg, begon het na Tilburg toch een beetje op te lossen. Op die enkele duitser na die bij Knooppunt Galder op het laatste moment voor mijn neus besloot om TOCH maar richting Antwerpen te gaan IPV richting Dordrecht. Die ging dus ineens linksaf en OP de punt van het verdrijvingsvlak stil staan.

Heerlijk rustig pruttelt de uitgewoonde V6 in het vooronder. Het is een mooie dag en cruizen gaat me goed af zolang er geen file is. Nog even snelheidscheck bij de bushalte tussen Breda en Etten-Leur: Prima! Gelukkig voor niets geen controle vandaag hier.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Echter net na viaduct Rucphen/Boschenhoofd/vliegveld Seppe zie ik op het laatste moment in mijn ooghoek een rare bus staan en een rood kastje op de vangrails: Ja hoor een Multanova! Ik had ze al zo vaak gezien langs de weg, maar telkens onbereikbaar voor een mooie reportage of foto. NU WEL!
Omgekeerd bij de afslag en parallel terug. Zijn gelukkig hele korte afstanden, dus geen probleem. Al snel dus het mooie zwarte Transporter T5 busje in het vizier en mijn auto erachter geparkeerd met de panieklichtjes aan. De Boa kwam al uit zijn busje. Heb me keurig voorgesteld en gemeld dat ik een reportage wilde maken over de controle. Geen probleem "je kent de regels toch?" "ehmm NEE, dit is mijn eerste reportage". klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Semi-nonchalant loop ik naar een geschikte foto plek, komt er een motorrijder (er waren er veel die dag, het was mooi weer) die net de snelweg opdraait, zijn gas opendraait, de controle ziet en accut vol in de ankers gaat. Ik vrees te laat. Enfin enkele fotootjes genomen van de opstelling via de parallelbaan. het geheel stond prak achter het hectometerpaaltje. Echter het zonnescherm (wel nodig op deze dag, daarover later meer) en de fel rode flitser (geweldig dat rood valt tenminste op!) waren goed te zien. Echter door de laagstaande en felle zon was het helaas voor velen te laat en die zullen binnenkort weer de staatskas verplicht moeten spekken.
Omdat hij er al vanaf iets over vijf uur stond (hij schatte zelf kwart over 5), Had hij voornamelijk forensen. Dit stuk is niet erg file gevoelig en er wordt dus stevig doorgereden. De score was dus inderdaad aan de hoge kant met circa 250 voertuigen in anderhalf uur. Veel, vooral motorrijders, kwamen parallel terug en bekeken het hele spulletje eens. Waarschijnlijk zullen velen van het ook een heel duur fotootje thuis krijgen. Van overigens schandalige kwaliteit voor die prijs. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De man gaf zelf ook aan dat het (voor hem) redelijk liep. Een kort gesprek over het nut van dergelijke controles gaf hij aan: "er is een verschil tussen 130 of 170".

Het klonk bijna alsof hij die mensen liever liet gaan. Ik heb echter nog te weinig verstand van de apparatuur om te kijken hoe e.e.a. ingesteld was en ben het hem vergeten te vragen, evenals de hoogst gemeten snelheid (sorry mensen, volgende keer beter). Meld hem keurig dat ik nog even een drive-by wil maken met mijn telefoon. Hij lacht en meldt: "mag niet he? Pas maar op dat mijn collega's je niet zien!". Politiehumor.... ik zal het nooit begrijpen.
Na de fotoshoot nog even terug de snelweg op. Drive-by fotoshoot: mislukt door de felle zon... Weer eraf en vanuit andere parallelweg foto. Weer die snelweg op en nog een keer proberen. Weer mislukt. Door de felle zon die nu ECHT laag stond was ik te laat en heb ik alleen de neus van de BOA auto. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Al met al: een plek waar wel hard gereden wordt, maar of dit nu ECHT een gevaarlijk stuk is? 170 hier is te hard, maar tot 140 km/uur kun je er na 18.30 uur zeker wel rijden.

Moet nog veel leren, maar volgende keer beter.


Tekst en foto's: Sven


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht