Jubileum repo op de A2

Door King-Leo


Datum van foto's: zaterdag 12 mei 2007
Tijdstip: 17.20 uur


Vandaag stond er een FS meeting op de planning waar ik vanwege rugklachten niet bij aanwezig kon zijn. Dat dit nog geen belemmering mocht zijn om voor de tweede opeenvolgende dag een bezoek aan de A2 te gaan brengen mag uit deze reportage blijken.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De weg naar deze stek is voor mij een makkie omdat ik er gisteren ook was om een repo te maken aan het einde van de geluidswal. Deze was 400 meter voor de plek waar vandaag de opstelling geplaatst was. Als je dacht dat je na de geluidswal veilig wat gas kon bijgeven werd je dus 400 meter verder alsnog afgestraft. Mijn dochtertje die meegegaan was begon meteen al enthousiast te fotograferen.
Dat het geen open vizier controle was zie je op deze foto. De bosjes die de A2 scheiden van de parallelweg zorgden voor voldoende camouflage om de VW transporter 54-BS-LB van het KLPD Driebergen zowat onzichtbaar te maken vanaf de snelweg. De voor mij nog onbekende BOA had geen enkel probleem met het maken van de foto’s. Opvallend vond de BOA het wel dat er ook een “oude” reporter voor FS actief blijkt te zijn, normaal zijn deze toch veel jonger. Dat ik dit geen compliment vind mag voor jullie wel duidelijk zijn ondanks dat dit mijn 50e reportage is. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De camera stond duidelijk verdekt achter en zelfs deels in het struikgewas opgesteld waarbij de flitser naast de camera opgesteld stond. Normaal staat deze een metertje of wat verder dan de camera maar dat zou de aanwezigheid van de controle immers kunnen verraden. In ieder geval is het voor de bestuurders op de A2 onmogelijk deze set op tijd te kunnen zien.
De ijk-sticker geeft aan dat het setje in februari 2007 nagekeken is en voor zijn volgende onderhoudsbeurt zal hij op deze manier van “open vizier” de staatskas van een forse bijdrage gaan voorzien. De BOA vertelde dat hij er in het uur dat hij hier stond al 266 overtreders van de 1300 passanten op de hard disk vastgelegd had om voor de sponsoring te zorgen, dit is toch zo’n 20%. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vanaf een nabijgelegen voetgangersbrug is deze overzichtsfoto gemaakt waarbij goed te zien is dat de begroeiing langs de vangrail zorg draagt voor een perfecte verstopplaats om het verkeer op de A2 een stuk veiliger te maken door dit soort controle’s. Of de bocht in de weg iets toe kan voegen aan een eventueel verweer laat ik aan de specialisten van flitsservice over.
Nogmaals vanaf de andere zijde de A2 in beeld waarbij de pijl de plaats aangeeft waar de geluidswal ophoud en vanwaar vaker en zelfs gisteren nog een controle gehouden werd. In de cirkel staat de opstelling van vandaag en gezien de score blijft het gedeelte A2 ter hoogte van Vught een gevaarlijke situatie opleveren, althans voor uw portemonnee. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En als laatste wil ik jullie deze foto die gemaakt is door mijn dochtertje van 12 jaar waarbij zij papa in actie heeft weten vast te leggen in combinatie met het veiligheid instrument dat vanwege deze projectweg bijna dagelijks ergens in de berm van de A2 zijn werk verricht.

Ondanks de medewerking van de dienstdoende BOA vindt ik de manier hoe hij de opstelling gekozen heeft van een dusdanig gehalte dat hier duidelijk van een “naailocatie” gesproken mag worden. Hier ligt geen enkel veiligheidsaspect aan ten grondslag en is derhalve dan ook enkel als kassaplek bedoeld. Dat een BOA op pad gestuurd wordt met als opdracht “handhaving” uit te voeren waarbij hij verplicht is de meetapparatuur op 107 Km/uur in te stellen wil nog niet zeggen dat hij dit niet “open vizier” kan doen, daarin verschilt het nogal eens.



Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht