Dubbele kassa op de projectweg A7 deel 1

Door Egeltjes


Datum van foto's: zondag 6 mei 2007
Tijdstip: 13.45 uur


Deze controle werd al aangekondigd bij het KLPD:

zondag 6 mei - A7 t.h.v. Wieringenmeer

Net na het middag uur keek ik tussen de meldingen hier en warempel, hij was gespot.

radar nh a7 hoorn ri den oever thv hmp 57.0 onder viaduct na het shell tankstation 10:34:01

Ook hier is de A7 een standaard snelweg, met twee rijstroken per richting en een vluchtstrook. Bovendien is de snelweg afgebakend middels geleiderails. Over het algemeen is het hier erg rustig op de A7, vooral op een zondag.

Daar aangekomen bleek de andere kant op ook op snelheid gecontroleerd te worden, zodat ik een corrigerend SMS'je stuurde. De melding werd daarna gewijzigd in:

radar nh a7 hoorn - den oever beide ri thv hmp 57.0 onder viaduct (egeltjes)10:34:01

Als eerste de controle vanaf Hoorn richting Den Oever. Deze stond na de afslag Wieringerwerf, het Shell-station en het Van Der Valk hotel net achter hmp 57.0.

Ik heb geen toenaderingspoging gemaakt, dus er was geen praatje, geen discussie en er zijn geen getallen van deze controle.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hmp57.0 is in de buurt van een viaduct, waar lokaal parallelverkeer over de A7 geleidt wordt. Vanaf dit viaduct zijn weer prachtig foto's te maken van zowel het setje, als het (kaarsrechte) verloop van de weg.
De wagen echter had zich verstopt achter het talud, compleet uit het zicht van het verkeer, maar zelf met goed zicht op het setje. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dat dit een goede verstop plek voor de wagen (met kenteken [89-BG-RF]) blijkt te zijn, is hier te zien.
Onder het viaduct, zoals de melding eerst gaf, of net na de viaduct is een klein detail. De globale locatie is duidelijk. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vanaf de weg, als je de kale berm in de gaten houdt, is het setje te zien. Een zwart iets achter een groen bordje.
Maar meer dichterbij gekomen valt het setje zeker op. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En een BLIK op de weg binnen twee kilometer van dit controle-punt:



































hmp Datum LetselOorzaak
58.82003-05-29Ums Onvoldoende afstand
58.72002-10-20Ums Slippen
58.72002-10-20Ums Slippen
58.72002-10-20Let 3 Slippen
58.62003-08-12Ums Onvoldoende rechts
58.62002-10-20Ums Slippen
58.42002-10-20Ums Weersomstandigheden
58.42002-10-20Let 1 Slippen
58.42002-10-20Let 1 Slippen
58.32003-11-21Ums Te veel rechts rijden
58.02003-05-29Let 2 Onvoldoende Afstand
57.92003-12-24Let 2 Macht over stuur verliezen
57.92003-03-30Ums Klapband
57.82002-06-19Ums Macht over stuur verliezen
57.72002-07-07Ums Klapband
57.62005-08-13Let 2 Macht over stuur verliezen
57.32002-07-07Ums Slaap/ vermoeidheid
57.02004-06-08Ums Onvoldoende afstand
56.92003-05-29Dod 1 Onvoldoende afstand
56.92002-02-23Ums Slippen
56.72004-10-12Ums Macht over stuur verliezen
56.42003-05-11Let 1 Te hoge snelheid
55.82003-02-04Ums Slippen
55.72004-12-29Ums Slippen
55.62003-10-07Ums Klapband
55.52003-02-04Dod 1 Slippen
55.32003-11-27Ums Slaap/ vermoeidheid
54.82003-12-21Let 2 Onvoldoende rechts rijden
54.82003-05-02Let 1 Slippen
54.72003-05-02Ums onbekend - doorrijden
54.72002-09-25Ums onbekend - doorrijden
54.62002-10-05Ums Slippen


In de letsel kolom zien we de volgende totalen

  • Ums - Uitsluitend Materiele Schade (21 gevallen)
  • Let x - Letsel (9 gevallen), x is aantal gewonden (15 personen)
  • Dod x - Dodelijk (2 gevallen), x is aantal doden (2 personen)
  • Totaal 32 ongeval meldingen


Wat opvalt is de datum van 20 oktober 2002. Blijkbaar waren de weersomstandigheden zodanig dat de A7 (hmp58.4 t/m hmp58.7) hier plaatselijk glad was en voor diverse slipgevallen zorgde in beide richtingen (7 keer) met 5 Letsel gewonden.

Net als de vorige keren, is mijn conclusie van deze locatie kort. Ondanks dat het statief best opviel in de vangrail loze bermen ... Kassa.


Tekst en foto's: Egeltjes


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht