Open vizier op moederdag

Door King-Leo


Datum van foto's: zondag 13 mei 2007
Tijdstip: 11.35 uur


Vandaag was het al vroeg dat de kinderen stonden te popelen om moeder te verrassen met een ontbijt en de nodige versjes en cadeautjes om dit jaarlijks terugkerend evenement te kunnen vieren. Dus ook papa was redelijk vroeg toen de melding van de A2 binnenkwam op flitsservice.nl.

radar ge a2 den bosch ri utrecht thv hmp 103.2 bij afslag zaltbommel onder viaduct 11:00:20

Mijn zoon stond er natuurlijk weer op dat we even "op pad" moesten om weer een repo te gaan maken. Natuurlijk begint het bij mij dan ook te jeuken en samen vertrokken we richting de A2 bij Zaltbommel.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Toen we langs de controle reden was de drive-by natuurlijk weer eens mislukt, dat blijft nog moeilijk als je moet sturen en fotograferen tegelijk. Dus meteen de afslag Zaltbommel genomen en via wat tussenweggetjes kwamen we op dit viaduct terecht vanwaar we het KLPD voertuig in het vizier kregen.
Ook een klein stukje van de opstelling was vanaf hierboven waarneembaar ondanks dat de dikke zuil de Multanova 6F verborgen hield was wel te zien dat de catchken bij deze controle ook van de partij was. Tijd om even de aandacht van de BOA te gaan trekken. Dit bleek geen enkel probleem te zijn en we konden gerust naar beneden komen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Met de dienstdoende BOA had ik nog nooit eerder contact gehad maar via een redelijk bekende BOA (waar ik regelmatig reportages bij maak) hoorde ik dat zijn broer ook BOA is en als ik deze tegen zou komen zou ik hem beslist herkennen. Dat klopte dus precies. Zodoende was meteen het ijs gebroken en kreeg ik ook alle informatie waarom ik vroeg.
Vanaf het lagere gedeelte konden we duidelijke foto’s maken van de opstelling. Zoals op de foto te zien is staat de apparatuur duidelijk open vizier opgesteld, iets wat je niet alle dagen meer aantreft. Evenals zijn broer vertelde deze BOA dat hij meestal voor een open vizier opstelling kiest waarmee hij bij mij iets in waardering c.q. respect stijgt. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier is nogmaals te zien dat de “hardware” vrij opgesteld staat en niet verstopt achter het een of ander obstakel. Een vijftal meters hiervoor staat het hectometerpaaltje met de tekst 103,2. Tevens is deze bus uitgerust met de zogenaamde VCS apparatuur wat staat voor Video Controle Systeem waarmee bumperklevers geregistreerd worden. Een foldertje hierover werd mij overhandigd evenals uitleg hoe dit systeem werkte.
Inmiddels stond de controle anderhalf uur te draaien en was de score 143 overtreders op de 3425 passanten wat neerkomt op 4,2%. Deze lage score is uiteraard te danken aan de meldingen bij FS en via de radio maar zeker ook door de manier van opstellen van de apparatuur. Deze foto is vanaf de overzijde gemaakt waarbij nog een stukje van mijn nieuwe auto rechtsboven zichtbaar is. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En de laatste foto van deze sessie die door mijn zoon gemaakt is onder het viaduct door waarbij het complete setje nogmaals te zien is. Hiervoor moest hij door de distels een stukje omlaag klauteren en daarvoor begin ikzelf inderdaad iets te oud te worden.

Een duidelijke open vizier controle waar vele andere Boa’s een voorbeeld aan kunnen nemen. Op deze manier laten zien dat je "handhaaft" zonder het zogenaamde winstoogmerk (lees naailocatie opstellingen) zou met de medewerking die ook vandaag weer werd verstrekt veel meer begrip van de automobilisten en repomakers opleveren. Zou je bij de 143 overtreders behoren, dan heb je toch echt iets anders gedaan dan bewust autorijden.


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht