Een ansichtkaart uit Holland

Door King-Leo


Datum van foto's: donderdag 17 mei 2007
Tijdstip: 18.55 uur


Op de flitsservice site stond weer een melding welke door mijn zoon na het eten gelezen was en waarmee hij weer kwam aanlopen en ja hoor daar gaan we weer.

radar nb a2 utrecht ri den bosch thv hmp 117.1 thv de brug over de zuid-willemsvaart bij afslag veghel 17:55:13

Tijdens het ritje daarheen kwam via Qmusic de melding dat dit beide zijden betrof, deze zender geeft wel vaker beide zijden aan terwijl er maar aan een zijde gecontroleerd wordt. Ditmaal was hun waarschuwing wel terecht.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Na het parkeren van de auto zijn we in de richting van het viaduct gelopen en gezien het feit dat ik een bekende en een onbekende VW transporter gespot had eerst maar naar de bekende gegaan. Deze stond ons al op te wachten omdat de andere die ons eerder had zien aankomen alvast aan zijn collega doorgaf dat King-Leo met zijn zoon in aantocht waren. We konden zo naar boven komen en zoals ook vorige keer was het maken van foto’s geen probleem.
De plaats van de melding was weer exact weergegeven en zelfs supersnel. Om 17:45 uur was de eerste positie ingenomen en na 10 minuten stond deze al op de site. Waarschijnlijk omdat het andere voertuig eerst door moest rijden om op de andere rijbaan te komen en zich daar kon nestelen, is deze door de eerste (onbekende) melder gemist. Hier zie je het dak van de VW transporter en de camera aan de andere zijde ook staan en zullen we hier later ook even op bezoek gaan. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze bus hadden we op moederdag ook gespot bij Zaltbommel. Ook toen was de medewerking prima en was het geen probleem om informatie te krijgen. Na zijn eerste draaiuurtje waren er 278 foto’s gemaakt waarbij een topper van 158 Km/uur en enkele met 140 Km/uur stonden genoteerd. Ook een Oostenrijker kwam hier voorbij met 143 op de teller, deze krijgt nog een onaangename "ansichtkaart uit Holland" toegezonden.
Omdat ik van deze BOA bij een vorig bezoek een foldertje over het bumperkleef meetsysteem had gekregen, vroeg ik of hij de camera’s die daarbij gebruikt worden bij zich had. En zoals je ziet ging het koffertje open waar de twee camera’s met toebehorende attributen in opgeborgen waren. Hij had nog uitgebreidere informatie hierover maar had dat alleen niet bij zich, voor de volgende keer dan maar. Tijd om ook even aan de overkant te gaan kijken en via de gebruikte communicatietechniek naar zijn collega was dat geen probleem. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Even onder het viaduct door naar de andere zijde van de A2 waar we na de kennismaking begonnen met het maken van de eerste foto. Hier waren de catchken en Multanova verder uit elkaar geplaatst en viel het uitlijnpaaltje op dat bij de catchken stond. En weer hebben we iets bijgeleerd namelijk dat een Multanova op twee manieren kan worden uitgelijnd, zowel voorwaarts als ook achterwaarts. Opvallend was ook dat de jongere BOA ons tijdens het aankomen wandelen al had herkend en van verschillende van mijn gemaakte reportages ook echt perfect op de hoogte was inclusief bepaalde details van sommige reacties. Deze BOA is mijns inziens zeker een vaste bezoeker van de FS site.
Zelfs hier was de score hoger dan aan de andere zijde ondanks dat deze opstelling vanwege het omrijden ietsje later actief was. Ook toen de catchken een alarm gaf dat er een als “gestolen voertuig” gedetecteerd werd mocht ik van deze melding een foto maken mits ik het kenteken onherkenbaar zou maken. Meteen na de catchken melding werd er een oproep naar de meldkamer gedaan waarbij het kenteken, de locatie en de rijrichting doorgegeven werd. Na controle aldaar bleek het een foute melding te zijn en heb ik deze foto dan ook gewist. Zou deze melding kloppen werd er vanuit de meldkamer een oproep gedaan naar alle in de buurt rijdende politievoertuigen om tot staande houding over te kunnen gaan. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

We besloten om nog even naar de eerste BOA terug te gaan alvorens we weer richting huis gingen. Inmiddels hadden we ruim een uur bij deze controles doorgebracht en de stand op het moment van ons vertrek was: de rechter baan had juist het 600e plaatjes gemaakt en de linkerbaan was reeds bij 667 opnames. Ondanks dat de transporters aan beide zijden goed zichtbaar waren en het feit dat de A2 vanaf Vught tot Zaltbommel als projectweg bijna dagelijks in controleapparatuur voorziet, blijven dit scores waarbij ik het soms ook niet meer snap. Bij thuiskomst even de FS site gecontroleerd en de toevoeging “beide zijden” laten aanpassen, maar of dat helpt?


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht