Bus tussen de bomen op de A27

Door Sensation


Datum van foto's: vrijdag 18 mei 2007
Tijdstip: 12.30 uur


Al eerder heb ik een repo willen maken van deze controle, alleen waren toen de foto's helemaal mislukt. Enkele weken later zag ik opnieuw de melding voorbij komen. Omdat ik toch een vrije dag had besloot ik een tweede poging te gaan wagen. De melding:

radar ut a27 gorinchem ri utrecht thv hmp 69.8 bij knpt lunetten -- 11:04:06

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Bijna aangekomen zag ik op het begin van het viaduct de transporter al staan beneden. Een paar meter verder was hij echter niet meer te zien door de rij bomen. De Multanova is wat moeilijker te zien, maar hij staat achter het enige hectometerpaaltje op deze foto. Ik kon niet legaal bij de transporter komen, dan maar hopen op een vriendelijke BOA.
Gelukkig was dit het geval. Het bleek dezelfde BOA als de vorige keer te zijn, bij wie dus mijn foto's mislukt waren. Hij kon zich nog herinneren dat ik toen de hele tijd met mijn batterijen aan het rommelen was. Na mijn vraag of ik nogmaals foto's kon maken, kreeg ik een positief antwoord. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Boa stond er al vanaf 10.30 en zou 4 uurtjes blijven staan. De scores vielen erg mee vandaag. Er waren na 2 uur nog geen grote uitschieters. De melding van flitsservice was keurig na een half uurtje al gemeld, alleen één hectometerpaaltje te ver.
Zoals te zien heeft de BOA zijn best gedaan om de Multanova onopvallend te plaatsen. De vorige keer stond hij ook precies zo achter hectometerpaaltje 69.7. Vanaf de weg is het goed opletten. De bovenkant van de apparatuur was nog net te zien, de bus echter was pas te zien als je er vlak naast reed. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Boa had een mooi uitzicht en kon alles goed in de gaten houden. De maximumsnelheid op dit stuk is 100. De controle vond plaats net na afslag Houten en precies voor knooppunt Lunetten.
Omdat ik wist dat 10 kilometer verderop nog een controle plaatsvond, vroeg ik of ik daar ook langs kon gaan. De boa pakte zijn portofoon erbij en vroeg aan zijn collega of hij het goed vond dat er een flitsserver langs kwam. Ik had het woord flitsservice niet eens genoemd vandaag. Boa 2 bleek echter op een stuk te staan waar niet te komen was. Ik heb dus verder geen poging gewaagd. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier nog een overzicht van de weg. Op de achtergrond is de splitsing voor Knooppunt Lunetten te zien, en bij de witte pijl stond de camera verstopt achter het hectometerpaaltje. Het was redelijk druk op de weg, misschien de reden dat de scores iets tegenvielen.
Tot slot nog een foto van het gras dat loopt naar de transporter. Ik zou niet kunnen bedenken wat hier anders zou moeten rijden dan een bus van het KLPD.. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Later las ik nog op het forum dat een flitsserver (freudeamfahren) mij heeft zien fotograferen.
"En daarna op de A27 vlak voor knooppunt Lunetten, staat strak achter een HMP-paaltje een Multanova opgesteld, iets verderop stond een VW-T5 van het KLPD en daartussen een jongeman met een fototoestel, vast een repomaker. Wilde nog even langskomen rijden, maar was vanaf de snelweg toch even een eindje te ver."


Tekst en foto's: Sensation


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht