Bedankt voor uw begrip

Door King-Leo


Datum van foto's: zondag 20 mei 2007
Tijdstip: 11.10 uur


Vanmorgen nadat ik lekker uitgeslapen en ontbeten had ging ik de pc opstarten daar stond de volgende melding op de flitsservice site.

radar nb a2 eindhoven ri den bosch thv hmp 114.2 na spoor viaduct bij rosmalen 10:28:17

Natuurlijk is dit dan weer een reden om ook de auto maar starten.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als je bij Rosmalen vanaf de A59 de A2 opdraait wordt je door dit bord “Bedankt voor uw begrip” bedankt. Een paar honderd meter verder wordt dit nogmaals bevestigd maar dan op een geheel andere manier. Overigens ligt dit hele aansluitstuk vol met werkstukken die straks als een puzzel in elkaar vallen als de reconstructie in 2009 voltooid wordt.
Hier duik je dan onder de beruchte spoorwegtunnel door waarbij momenteel, na een maand stopzetting vanwege grondvervuiling, de werkzaamheden weer hervat zijn. Op de foto staat Hmp 114,6 dat wil zeggen dat je nog 400 meter verwijderd bent van de gemelde “hot-spot” en je snelheid nu dus echt naar de Vmax van 100 Km/uur moet brengen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Kom je eenmaal onder de tunnel uit is dit het volgende bedankje voor uw begrip. Vanwege de tunnelwand is de VW transporter rechts pas laat te zien en ook de opstelling van de Multanova die achter de derde lantaarnpaal op deze foto staat maakt het je niet gemakkelijk. Voor het Hmp staat dan nog de catchken opgesteld die voor de (berm)oplettende bestuurder nog enige waarschuwing kon geven.
Vanuit de bus van het KLPD (50-BX-ZX) Driebergen, die ik via de veilige kant van de sloot had benaderd, werd mij geen toestemming verleend om te lopen zodat ik bij de bus kon komen.
Dit was bij een vorige reportage met een andere BOA op deze plaats geen probleem geweest. Ditmaal was de communicatie BOA / repomaker dan ook beperkt en vond plaats over de sloot.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ondanks dat deze A2 al geruime tijd als projectweg vernoemd word blijft het ‘s avonds en in de weekeinden toch goed scoren. Ook nu lag de score volgens de BOA op 12% wat best hoog te noemen is. Ook toen een hele groep motorrijders langskwam was er een serenade van dubbele piepjes vanuit de auto hoorbaar. Een enkel piepje wil zeggen ”wel te snel, geen foto” een dubbel piepje betekend post van het CJIB.
Vanaf de overzijde is op deze foto te zien dat je de transporter al bijna voorbij bent als je over de betonrand zicht naar rechts krijgt. Recht voor je op een twintigtal meters staat dan het instrument om de veiligheid te kunnen waarborgen. Op dit stuk van de A2 zijn best veel ongevalletjes met meestal alleen blikschade en dat is dan op regenachtige werkdagen waarbij het een mierenhoop is in de spits, maar vandaag is het een zonnige zondag. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze foto is vanuit de andere richting als drive-by genomen toen ik weer richting huis en gezin vertrok. Gezien het bord in het midden tussen de rijbanen zou het best mogelijk kunnen zijn dat er binnen niet al te lange tijd ook aan deze zijde een controle plaats gaat vinden. Bij dit type bord krijg je immers bij overschrijding van de Vmax tijdelijk dubbele airmiles.

Een controle die hier in de weekenden staat is niet bedoeld voor de veiligheid maar toch echt bedoeld om de handhaving c.q. inkomstenbron. Ook gezien de vele stukken werkzaamheden langs deze weg, waarbij tot nu toe nog geen echte verkeershinder van wordt ondervonden, zorgen ervoor dat de meeste bestuurders de ogen op de weg nodig hebben en daarbij de o, zo belangrijke berm daarbij vergeten. Dat is dan door het KLPD weer goed opgemerkt.


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht