De A7 zal Wouter Bos ook blij maken

Door Egeltjes


Datum van foto's: zaterdag 26 mei 2007
Tijdstip: 12.15 uur


Deze controle werd al aangekondigd bij het KLPD:

zaterdag 26 mei - A7 t.h.v. Medemblik

Toen ik rond 11:00hr keek, was deze controle al gemeld:

radar nh a7 den oever ri hoorn thv hmp 39.6 na afslag abbekerk 11:03:22

Op de locatie aangekomen, heb ik eerst mijn aanwezigheid gemeld. Van deze BOA mocht ik gerust foto's maken, als ik maar om mijn eigen veiligheid dacht.

Ook hier is de A7 een standaard snelweg, met twee rijstroken per richting. Op de plaats van de controle is er een oprit, waardoor een plaatselijke vluchtstrook ontbreekt.

Naast de A7 ligt hier een fietspad en een parallelweg voor lokaal en langzaam verkeer. Het was tussen deze parallelweg en het fietspad, waar de KLPD-wagen geparkeerd stond.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vanaf de oprit (en volgens mij ook vanaf de snelweg zelf), is het setje moeilijk te zien. Als je toevallig kijkt, zie je er wel een wagen geparkeerd.
Het setje staat tussen de vangrail, enkele meters voorbij het hectometerpaaltje 39.6. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Daarna (bij hmp39.4) maakt de A7 een bocht.
Vanaf de parallelweg (Wognum ri Abbekerk) is de wagen duidelijk te zien op de brede strook gras, tussen de parallelweg (links) en het fietspad (rechts). klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hij stond ook net voorbij een bruggetje. De kabels, liepen vanaf het setje (links) over het fietspad naar de achterkant van de wagen met kenteken 50-BX-ZX.
en dan de apparatuur. Net voorbij de hectometerpaal controleert hij hier 3 rijstroken (oprit meegerekend). klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De ijksticker zegt dat het setje pas nog in maart 2007 geijkt is.
De zijkant van de radar, de bekende multanova met zijn opvallende schuine voorkant. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
en de voorzijde van het setje, met de flitser.
Aan de voorzijde viel mij een gradenverdeling op. Wat er hiermee gecorrigeerd kan worden, is mij niet bekend, maar hij staat op zo'n 6graden rechtsom (vanaf deze zijde gezien). klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een blik op de BLackspots In Kaart (Adviesgroep Verkeer en Vervoer) geeft de volgende ongevallen cijfers:



































hmp Datum LetselOorzaak
39.12006-09-29L01Onvoldoende afstand
39.22003-06-28L01Macht over stuur verliezen
40.02006-06-14L01Macht over stuur verliezen
40.42003-03-20L01Slippen
40.82006-11-17L01Macht over stuur verliezen
37.52006-06-03L02Macht over stuur verliezen
38.12005-05-09L02Onvoldoende afstand
39.62005-03-30L02Macht over stuur verliezen
41.22004-03-26L02-onbekend-
37.92003-02-11UmsMacht over stuur verliezen
38.32003-03-03UmsMacht over stuur verliezen
38.32005-11-23UmsSlippen
38.72003-12-05UmsMacht over stuur verliezen
38.92005-12-17UmsFout inhalen/ Snijden
39.42006-03-15UmsFout inhalen/ Snijden
39.42006-05-30UmsOnvoldoende afstand
39.72005-07-04UmsSlippen
39.92003-08-11UmsMacht over stuur verliezen
40.02005-03-01UmsMacht over stuur verliezen
40.12006-09-13UmsFout oversteken (dier)
40.22005-05-30UmsGeen richting aangeven
40.52003-09-13UmsMacht over stuur verliezen
40.52003-09-16UmsOnvoldoende afstand
40.62003-01-30UmsSlippen
40.62003-01-30UmsTe veel rechts rijden
40.72003-08-08UmsVerk. stopteken negeren
40.82003-01-30UmsSlippen
40.82005-06-30UmsMacht over stuur verliezen
40.92003-09-13UmsMacht over stuur verliezen
41.42005-07-03Ums-onbekend-
41.52005-10-20UmsFout inhalen/ afsnijden
41.62004-01-04Ums Slippen


In de Letsel-kolom zien we de volgende totalen:

  • Ums - Uitsluitend Materiele Schade (23 gevallen)
  • Lxx - Letsel (9 gevallen), xx is aantal gewonden (13 personen)
  • Dxx - Dodelijk (0 gevallen), xx is aantal doden (0 personen)
  • Totaal 32 ongeval meldingen

Weer thuisgekomen, zag ik dat er verderop de A7 nog een controle gemeld was (hmp56.7). Blijkt het KLPD dan elke weekend-dag er met twee wagens op uit te trekken om de A7 te controleren?


Tekst en foto's: Egeltjes


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht