100 bonnen en Km per uur

Door: King-Leo


Datum van foto's: woensdag 30 mei 2007
Tijdstip: 13:15 uur


Voordat ik van mijn werk naar huis rijd kijk ik altijd even op de site of ik mijn gaspedaal ergens tussen werk en huis moet aanpassen om post van het CJIB te voorkomen. Zo ook vandaag waarbij de volgende melding geplaatst stond.

radar nb a2 den bosch ri eindhoven thv hmp 123.3 net na vught (bert) 10:56:39

Even een telefoontje naar vrouwlief met de mededeling “Papa komt wat later”.




klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit was een plekje waar ze in het verleden ook regelmatig gestaan zouden hebben maar waar ikzelf nog geen reportage gemaakt heb. Dus dit was mijn kans om ook deze Hmp locatie eens vast te leggen. Al vrij snel kreeg ik de Transporter in het vizier en na stukje wandelen door het hoge gras kon ik me bij de BOA melden.
De Multanova stond weliswaar achter de opgegeven Hectometer paal maar was volgens mij best goed zichtbaar. Deze Multanova zou een aanpassing hebben gehad om zogenaamde “flitserstoringen” uit te bannen wat volgens de BOA ook prima werkte. Wat het inhoud weet ik niet precies maar de flitser zou regelmatig een storing te weeg brengen wat nu dus opgelost is.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Transporter zelf stond in de schaduw van de bomenrij en was toch minder opvallend als ik in eerste instantie gedacht had. De starttijd van de controle stond ingevuld op 10:50 uur wat inhoud dat de melding bij flitsservice.nl al na 6 minuten een feit was dank zij Bert. Een duimpje voor de FS medewerkers en melder Bert is dan ook wel op zijn plaats, snel en precies zoals het hoort.
Ook van de voorzijde gezien staat de auto echt goed tussen de bomen en in de schaduw hiervan wat de zichtbaarheid voor de bestuurders niet ten gunste kwam. Met de portofoon werd er nog contact gelegd met zijn collega die aan de andere kant van de A2 zijn positie had ingenomen. Daar gaan we straks dan ook wel even op bezoek.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Even leek het erop dat we nog meer visite kregen toen deze Alfa 147 de vluchtstrook op kwam sturen. De bestuurder opende zijn motorkap en had schijnbaar toch een probleempje wat hij weer kon oplossen en even later vervolgde hij weer zijn weg. De BOA vertelde dat er ooit een vrouwelijke bestuurster recht voor de camera was gestopt met een gevalletje lekke band. Op zijn verzoek is ze toen enkele tientallen meters verder gaan staan wachten op de ANWB.
Dan nog iets over de scores op dat moment, in de ongeveer 4 uur tijd waren er “slechts” zo’n 400 foto’s gemaakt wat uitkwam op 7% overtredingen. 100 per uur is toevallig ook de Vmax ter plaatse. Ook werden er via de portofoon nog afspraken gemaakt voor voortzetting van de controle door een “verse” BOA. Deze zou de Transporter met installatie overnemen wat in zou kunnen houden dat passanten mogelijk tot vanavond 10:00 uur aan de fotoshoot deel kunnen nemen.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De lage score is zeker voor een groot deel te danken aan de opstelling die deze BOA gekozen heeft, waarbij hij zowel de apparatuur als ook de Transporter redelijk open had opgesteld. Hoe dat vanavond gaat worden als het duister invalt zal nog moeten blijken. Dan nu maar eens naar zijn collega aan de andere zijde van zowel de op en afrit van Vught en de A2.





Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht