De derde vandaag

Door: King-Leo


Datum van foto's: woensdag 30 mei 2007
Tijdstip: 14:50 uur


Na eerst 2 reportages te hebben gemaakt in de nabijheid van deze controle kon ik ondanks dat er hier al diverse repo's van zijn gemaakt het niet nalaten om ook deze nog eens mee te pikken. Later bleek deze bij flitsservice op de site te staan als:

radar nb a2 eindhoven ri den bosch thv hmp 121.9 direct na afslag vught 14:07:49




klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Direct bij aankomst viel het op dat de Transporter ook aan de vangrailkant geplaatst was en niet zoals voorheen aan de andere zijde van de parallelweg. Meer open dus zou je denken. De Boa was via zijn collega waar ik eerder was al lang op de hoogte dat de rondvliegende FS reporter King-Leo in de buurt gesignaleerd was en mijn bezoek was dus geen verrassing voor hem. Foto’s maken, geen probleem.
Met de camera in de vangrail zou een opgevraagde foto en ongeveer zo uit komen te zien als u de Vmax van 100 Km per uur zou overschreden hebben. Nog steeds makkelijk te spotten zou je zeggen zo open in de vangrail. Intussen kreeg ik een telefoontje vanuit het thuisfront dat mijn “kom even wat later” toch wel ernstige vormen begon aan te nemen, ik had immers al twee andere controles bezocht. Ik beloofde hier snel weg te zijn en zo naar huis te komen.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vanuit dit punt is de zichtbaarheid opeens een stuk minder dan het op de eerste twee foto’s lijkt. De struiken tussen de vangrail zijn hoognodig aan een fikse snoeibeurt toe, ze groeien namelijk hoger dan de bus en maakt deze voor het verkeer op de A2 toch zo’n beetje onzichtbaar. De Multanova is nog wel te spotten maar tussen elk struikje kan deze staan en er zijn zoveel struikjes langs dit stuk A2.
De melding was op een paar meter na goed doorgegeven dus voor de trouwe bezoekers van de site of de luisteraars van de deelnemende flits omroepen hoefde deze controle geen probleem te zijn. Tevens is nu wel voldoende bekend gemaakt dat de A2 als projectweg bijna dagelijks dit soort verrassingen in petto heeft. Erg veel over de scores werd nog niet verteld alleen dat het nog vrij rustig was.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Na deze supersnelle reportage besloot ik van mijn kant maar om naar huis te gaan waar mijn schatje ongeduldig zat te wachten. Meteen nog even het uitzicht vanaf de A2 zelf in de vorm van deze driveby foto. Hier is verrekte weinig van de Transporter te zien en omdat je als getrainde repomaker precies weet waar hij staat kun je zo een knappe foto maken.

En dit was het dan weer vanuit het flitsers front, 3 controles binnen een straal van zo’n 3 kilometer vindt zelfs ik nog wel ietsje teveel. Mijn advies is dan ook om vooral op dit stuk bij Vught je toch maar aan de Vmax (+5) te houden, de risico’s op CJIB post zijn hier wel erg hoog.



Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht