Verwarring op de A9 thv Heiloo

Door Dynamike


Datum van foto's: zaterdag 9 juni 2007
Tijdstip: 16.00 uur


Op de in Alkmaar bewolkte zaterdagmiddag vertrok ik richting Amsterdam om mijn lieve vriendin naar haar werk te brengen. Naast dat ik veel voor haar over heb hoopte ik op snelheidscontroles zodat ik wellicht een reportage kon maken. Ik hoefde niet lang te wachten en belde de volgende controle door naar Flitsservice:

radar nh a9 alkmaar ri haarlem thv hmp 66.5 onder viaduct thv heiloo (dynamike)

Niet veel later werd ik op de N246 richting de A8 al geseind door een sportieve automobilist aan de overkant. Met mijn snelheid aangepast kon ik de volgende melding doorgeven aan Flitsservice:

laser nh n246 krommenie ri a8 thv hmp 32.2 in de middenberm thv informatiebord (dynamike)

Terug uit Amsterdam waren ze op de N246 nog aan het laseren, maar ik besloot te gaan voor een reportage bij de A9. Nadat ik via Heiloo het een en ander geprobeerd had duurde het even voordat ik de juiste weg gevonden had. Toen ik aankwam bij de locatie was de BOA van plan op te ruimen. Er was verderop op de A9 een ongeluk gebeurd en door de filevorming viel er niet goed te controleren op snelheid. De BOA besloot via de viaduct naar de overkant te verkassen en vond het geen probleem dat ik achter hem aan reed om daar een reportage te maken. Hierdoor ontstond bij Flitsservice chaos omdat er van de nieuwe locatie al vrij snel een anonieme melding kwam.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De maximum snelheid op dit gedeelte van de A9 is 120 km/h. Op de foto hiernaast zie je de opbouw van het statief, met aan de andere kant van de weg de filevorming. Omdat dit mijn eerste KLPD reportage is werd er na vragen veel aan mij uitgelegd.
Het statief werd meerdere malen recht uitgelijnd en stond direct naast de vangrail en toch een meter of 4 na het viaduct. Een duidelijk open vizier controle dus die goed te zien is aan de andere kant van de viaduct als men komt aanrijden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nog even een foto waarbij ook het HMP op staat. Eigenlijk moest de melding HMP 66.4 zijn omdat het statief vr HMP 66.5 staat.
Het statief van het KLPD is toch vele malen groter als het statief wat gebruikt wordt door de lokale politie. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zelfs in de transporter werd mij allerlei dingen op de laptop uitgelegd. Erg interessant werd het toen de fotos verwerkt werden. Vanaf de opbouw om 16:00 tot mijn aanwezigheid van 16:30 zijn er 37 passanten geflitst die sneller als 128 km/h reden. Slecht een stuk of 7 passanten hebben geluk. Ondanks dat zij geflitst zijn krijgen zij geen bekeuring thuis. Zij werden tijdens het inhalen geflitst en dus staan er twee autos op waardoor het moeilijk wordt vast te stellen wie de overtreding heeft gemaakt. Deze fotos werden direct verwijderd, maar toch was er elke minuut n passant die de controle te laat of niet zag.




Tekst en foto's: Dynamike


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht