BOA bedient meerdere camera`s

Door King-Leo


Datum van foto's: woensdag 13 juni 2007
Tijdstip: 21.30 uur


Na een aantal drukke dagen kreeg ik vandaag weer wat lucht om de Flitsservice site te bekijken en met de volgende melding was het meteen weer bingo:

radar nb a59 den bosch - oss beide ri thv hmp 146.4 bij afslag nuland in de middenberm 19:14:22

Met in gedachten nog de repo die ik hier al eens gemaakt heb gingen mijn zoon en ik om ongeveer 21:15 uur op pad voor een fotoshoot van deze vrij nieuwe locatie.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Terwijl we de drive by gingen maken viel het al op dat ook vandaag weer maai activiteiten tussen deze rijbanen gepleegd waren. Zodoende stonden de auto’s redelijk duidelijk in het zicht. Wel weer op een plek waar je niet zomaar bij kan komen, misschien bied de fiets / voetgangerstunnel een mogelijke oplossing om deze post te kunnen benaderen.
Na het parkeren van onze auto zijn we het (toch nog diepe) tunneltje ingewandeld en konden we een klein stukje van de camera en flitser op de foto vastleggen. Wel hoorden we duidelijk de dubbele piepjes vanuit de begeleidende voertuigen wat aangeeft dat er weer een bestuurder post kan verwachten. De voertuigen waren van het KLPD Wolfheze en deze zijn voor mij al aardig bekend. Dus maar eens de naam geroepen van de BOA die ik door zijn stem reeds herkend had en meteen verschenen de voor ons bekende BOA en BOA-trice die rustig de tijd voor ons namen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Om persoonlijk bij de controle te komen was niet mogelijk maar de bereidwilligheid van sommige BOA’s gaat toch wel iets verder dan je zou verwachten. De oplossing om aan duidelijke foto’s te komen bestond uit een accu oplaadkabel die naar beneden werd gelaten en waaraan ik mijn camera vastmaakte die vervolgens weer door de BOA opgetakeld werd. En zie hier het resultaat van een aantal foto’s die door een van de BOA’s op deze manier aan flitsservice.nl beschikbaar worden gesteld. Deze camera controleerde het verkeer komende vanaf den Bosch in de richting naar Oss.
Ook de gebruikte voertuigen zijn hier door de BOA op de foto gezet. Vanuit deze positie zou het voor mij onmogelijk zijn zulke opnamen te kunnen maken aangezien het verboden terrein is voor de normale burgers. Dankzij de fototalenten van de nieuwe FS fotograaf staan de Subaru en de VW Transporter er zo weer eens keurig op. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dat mijn zoon en ook ikzelf vanuit onze positie weinig konden bijdragen laat deze foto zien. Het tunneltje is echt te diep om zelfs met eventueel stuntwerk hier bovenuit te komen. Vanaf hier was wel duidelijk een regelmatige serie van dubbele piepen te horen wat een “goede vangst” beloofde. De controle was om ongeveer 19:10 uur gestart en dus alweer supersnel op de site bekend gemaakt.
Deze camera stond de andere zijde op gericht en controleerde het verkeer vanuit Oss richting den Bosch. Omdat de drukte aan deze kant veel minder was dan aan de andere zijde en het feit dat vanaf Oss de snelheid van 120 Km/uur naar 100 Km/uur teruggebracht moest worden vielen hier de zwaardere klappen.
De topper was geflitst met 189 Km/uur terwijl er ook vaak 140/150 pieken gemeten werden.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nadat de fotocamera weer met behulp van de accu kabel terug in mijn bezit was gekomen zijn we door het tunneltje verder gelopen en hebben we vanuit deze kant nog een plaatje gemaakt. Aan de andere zijde is de vrij hoge geluidswal te zien vanwaar we de vorige reportage gemaakt hadden, wel enkele honderden meters terug dan.
Deze controle stond bij Hmp 146,1.
Omdat het de vorige keer ook gelukt was hebben we ook over deze wand deze foto kunnen maken. Zoals je ziet zijn inmiddels de lantaarnpalen ontstoken en werd het tijd om weer huiswaarts te keren. De score was bij het verlaten van de tunnel genoteerd als: Oss - den Bosch 510 overtreders en den Bosch - Oss ruim 700 overtreders. Gezien het aantal passanten was dit volgens de BOA goed voor 30% wat erg aan de hoge kant is. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Zoals ik in mijn eerste reportage vanaf deze positie al vermeld had blijkt dit een punt te worden waar beslist vaker gecontroleerd zou kunnen worden en gezien de score, ook weer van vandaag, mag het voor de toekomst wel duidelijk zijn. De medewerking die wij vandaag hier kregen mag evenals het aantal overtreders ongekend hoog genoemd worden.


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht