Camera spotten op A2 tijdens fileleed

Door Sensation


Datum van foto's: maandag 18 juni 2007
Tijdstip: 14.30 uur


Omdat er vlakbij deze melding een ongeluk gebeurd zou zijn, besloot ik maar eens polshoogte te gaan nemen. De melding:

radar ut a2 utrecht ri den bosch thv hmp 65.5 na knpt oudenrijn - 12:58:53

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
In de bus bleek een nog voor mij onbekende BOA aanwezig te zijn. Foto's maken was geen probleem. De bus stond redelijk uit het zicht, maar de Multanova was echter goed te zien. Dit in tegenstelling tot de vorige keer toen de bus in het gras naast de Multanova stond, maar de Multanova wel verstopt stond achter het hectometerpaaltje.
De Multanova stond wel erg laag op zijn statief. Voor de oplettende weggebruiker was de grijze kap echter goed zichtbaar. Dat er weinig oplettende weggebruikers reden vandaag bleek wel uit de cijfers. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Van de 3800 passanten kunnen er precies 845 een mooie brief verwachten, met daaronder een minder leuk vlak waar enkele gegevens op kunnen worden ingevuld. Een percentage van 22%! De controle duurde van ongeveer 12.30 tot precies 14.30, een kleine 2 uur. De maximumsnelheid op dit traject is 100 km/u.
Aan de overkant reed het verkeer stapvoets, wegens een ongeval dat enkele kilometers verder was gebeurd. Hierdoor waren er enkele rijstroken afgesloten, wat voor het nodige fileleed zorgde. Veel automobilisten zagen daardoor de controle staan, bij het kijken naar de overkant uit verveling. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ook aan deze kant stond enkele kilometers terug een file, die was ontstaan door kijkers die toch even een blik moesten werpen op de overkant. Deze Duitser met aanhangwagen rijdt inderdaad op de goede weghelft voor de tekst op de aanhanger. De Boa was druk aan het verwerken, maar ging er binnen enkele minuten vandoor omdat er nog enkele zaken in Driebergen afgerond moesten worden.
De Boa gaf aan dat hij het eigenlijk onnodig vond dat ik naar de ijksticker vroeg. Ik wees hem op het feit dat er enkele maanden terug ook een verlopen ijksticker is geconstateerd door een Flitsservice-medewerker. De Boa bleek Flitsservice goed te kennen en wist ook van het voorval. Hij kon wel iets in dit argument vinden. Hij was echter wel van mening dat zoiets in het vervolg nooit meer zou gebeuren. De ijking van deze controle was prima in orde. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Bij het opvragen van de foto zul je zo een plaatje ontvangen, alleen dan uiteraard met jouw auto erop. Op de achtergrond is de file te zien van de overkant. In de paar minuten dat ik stond mee te kijken viel het mij op dat er heel wat kentekens verkeerd werden gelezen, die de Boa dus moest verbeteren.
Toen de boa aangaf dat hij ging opruimen, heb ik gelijk even een smsje de deur uitgedaan naar flitsservice. Hier de IR flitslamp die de kentekens moet voorzien van licht, zodat deze goed af te lezen zijn. Ik vind het toch wel een groot ding, als hij zo voor je neus staat. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Tot slot de bijna opgeruimde Multanova. Dit was het laatste onderdeel dat in de bus verdween. De onwetende automobilist remt hier toch maar even voor af, je weet maar nooit tegenwoordig.




Tekst en foto's: Sensation


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht