7% is toch redelijk

Door King-Leo


Datum van foto's: woensdag 29 augustus 2007
Tijdstip: 15.10 uur


Vandaag had ik zin om nog eens te gaan kijken bij de controle die bij flitsservice.nl als volgt vermeld stond:

radar nb a50 oss ri eindhoven thv hmp 118.7 voor afslag veghel-noord aan het einde van de geluidswal (jooste36/bole) 11:39:08

Joost36 en Bole, bedankt namens mobiel Nederland.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
In april was ik voor het laatst op de A50 in deze buurt voor een repo die toen op 116,8 stond, gezien dat de telling hier omlaag loopt dus zo’n 2 kilometer voor de april repo stond er vandaag na ruim vier maanden hier iets gelijksoortigs in de berm. Dankzij de duidelijke omschrijving van Joost36 en Bole was het “a piece of cake” om deze te vinden.
Ondanks dat de controle er reeds om 11:15 uur neergestreken was en ik pas om 15:10 op bezoek kwam bleek de score best mee te vallen. De 460 overtreders zorgden ervoor net iets onder de 7% te blijven wat best redelijk te noemen is. De auto van het KLPD van Wolfheze stond achter de aarden geluidswal redelijk uit het zicht van de auto’s die over de A50 hun weg vonden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Toch waren er volgens de BOA ook forse remacties geweest bij het plotseling ontdekken van de opgestelde hardware. Ik kreeg wel toestemming om over het slootje te komen, maar ik mocht tevens vanwege het gebrek aan een vangrail niet te ver naar voren komen om schrikreacties bij de automobilisten te voorkomen. Uit veiligheidsoverweging was dit ook niet aan te raden.
Tijdens mijn aanwezigheid was het op de portofoon een drukte van jewelste. Dit naar aanleiding van een groot ongeval op de A73 wat eerder op de dag al had plaatsgevonden. Ook de werkwijze van de BOA was geen geheim en diverse foto’s werden gewist omdat deze niet geheel aan de “norm” voldeden. De zon met de wolkenhemel zorgde er ook voor dat de belichting telkens handmatig bijgesteld moest worden om duidelijke opnames te krijgen.. De hoogste score was een bestelbusje met 157 Km/uur op het klokje en dat is toch 37 Km/uur te hard. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Opvallend was het dat de meeste foto’s die tijdens mijn aanwezigheid gemaakt werden bedrijfsbusjes, al dan niet met aanhanger, betrof, deze schijnen toch meer haast te hebben dan de normale personenauto’s en vielen hier dan ook aardig in de prijzen. Ook een "oldtimer" met blauwe nummer platen uit 1971 bleek harder te kunnen dan de toegestane snelheid en mag binnenkort post van het CJIB verwachten.

Al met al weer een plekje op de nieuwe A50 in een reportage vastgelegd waarbij de snelheden overdag redelijk binnen de perken bleven, maar waar in de avond en nacht het gas er flink opgehouden schijnt te worden volgens de dienstdoende ambtenaar. Dus wie weet komt er binnenkort een melding van een late controle vanaf deze locatie.


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht