Burkadag langs de A1 bij De Hucht

Door Bussloo


Datum van foto's: woensdag 5 september 2007
Tijdstip: 10.30


Omdat ik 's nacht voor mijn werk nog wat testruns had lopen draaien was ik vanochtend niet zo vroeg. Na het controleren van de laatste logfiles maakte ik me klaar om naar het werk te gaan en keek nog even of er files en/of flitsers op mijn route waren. Files gelukkig niet meer, maar ik zag wel de volgende melding staan:

radar ge a1 apeldoorn ri amersfoort thv hmp 77.9 na afslag hoenderloo bij het bp tankstation 08:22:55



klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ik kende wel de controlestek bij 77.6, onder het viaduct en dan het liefst beide kanten op, maar 77.9 was nieuw voor mij. En omdat het toch op mijn route lag besloot ik verzorgingsplaats “De Hucht” met een bezoekje te vereren. Op de afrit zag ik al wel een Volkswagen Transporter met verhoogd dakje staan, maar het duurde even voor ik de Multanova zag. Ziet u hem staan?
Even helpen? Kijkt u eens achter het hectometerpaaltje. Yep. Dat is em. Ik parkeerde de auto en liep naar de bus toe om even te melden dat ik foto’s kwam maken. De deur ging open en ik zag een bekend gezicht. Ik ken twee KLPD-boa’s die de camera zo strak achter een hectometerpaaltje zetten en dit was één van de twee. Foto’s maken was zoals gewoonlijk geen probleem. Echt dicht naar het setje lopen zo zonder vangrail vond ik zelf niet zo verantwoord. Vandaar dat ik de foto’s van een afstandje gemaakt heb. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een foto van het setje van de zijkant. Zoals u ziet was de infrarood flitser vandaag in de koffer gebleven. Ook de Catchken werd niet gebruikt. Vanwege het regenachtige weer had de camera haar burka aan. Maar in tegenstelling tot een echte burka beperkt deze het gezicht aan de voorkant niet zodanig dat er geen foto’s genomen kunnen worden. Een foto van de ijksticker zit er deze keer niet in. Volgende keer toch iets meer inzoomen. Ach ja, je blijft leren als repo-maker.
Hier ziet u de pakezel van vandaag met het inmiddels bekende kenteken 12-BZ-BL. Hier is ook het verloop van de weg goed te zien. Licht aflopend richting het viaduct. Na het maken van de foto’s liep ik terug naar de bus om een praatje te maken met de boa. Het was vrij druk, dus echt veel uitschieters waren er niet. De hoogst gemeten snelheid was 165 km/u. Daar gaat nog 5 km/u correctie af, dus deze bestuurder krijgt zit met 160 km/u precies op de Mulder grens en krijgt dus geen aantekening bij justitie.

Vaak piepte het setje één keer wat betekent dat iemand wel boven de maximumsnelheid zit, maar niet op de foto gaat. Twee piepjes betekent foto. Voor de statistieken wordt er namelijk geregistreerd of een personenvoertuig boven de 120 km/u rijdt, maar nog onder de bekeuringsgrens zit. (dus tussen de 120 en 127 km). Vanaf 128 km/h volgt een boete.

Maar tijdens mijn bezoekje heb ik dat geluid niet echt vaak gehoord. Over die foto’s gesproken: Om de opslagcapaciteit van de KLPD-laptops te vergroten is de resolutie van de foto’s wat teruggebracht. Nam elke foto van een overtreder eerst ruim 2MB in beslag, nu is het nog maar rond de 450kB. Dat betekent wel dat een eventuele flitsservice kentekenplaatsticker niet meer leesbaar is op de foto. De naam van de dealer van de auto was op één van de foto’s in elk geval niet meer leesbaar te krijgen.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Na nog wat gebabbeld te hebben ging de boa een broodje halen bij het tankstation en reed ik weer verder naar mijn werk. Hier ziet u nog een foto vanaf de andere kant zodat u ook een indruk kunt krijgen van het verloop van de weg als u op de controle kwam aanrijden.


Moraal van deze repo: Ondanks dat de A1 van Beekbergen tot Azelo gebombardeerd is toch projectweg, en er daar bijna dagelijks controles zijn, wordt ook de rest van de A1 nog steeds gecontroleerd.



Tekst en foto's: Bussloo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht