Controle op de A76

Door Weirdo


Datum van foto's: vrijdag 19 oktober 2007
Tijdstip: 10.15


Wakker geworden en 1 dag vrij en zoals gewoonlijk gelijk even op flitsservice kijken of er nog leuke meldingen waren van flitsers in de buurt. Zie ik dus de melding van de A76 in het scherm staan.

radar li a76 geleen ri aachen thv hmp 23.8 bij afslag simpelveld 08:45:36


Omdat ik wel vaker melding zie staan van de A76 en er nog nooit een repo van heb gezien besloot ik om er tijdens een fietsrondje langs te gaan en foto’s te maken. Bij de BOA aangekomen eerst mij voorgesteld en gevraagd of het een bezwaar was als ik foto’s maakte, hier had hij geen bezwaar bij en melde gelijktijdig dat hij ook regelmatig op flitsservice keek naar de repo’s.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De locatie was redelijk open vizier moet ik zeggen, alhoewel dat hier niet goed te zien is op de foto, en op de volgende foto ook niet.
Het terrein waar hij stond was naast een pas gerooid maisveld en behoorlijk drassig, dus heb ik geen afstand foto’s kunnen maken. En om geen rare dingen langs de weg te veroorzaken heb ik maar door de bomen foto’s genomen vanaf de plek waar de VW Transporter stond. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Tijdens de uitleg van de apparatuur melde de BOA ook nog dat hij de kentekenplaten van Polen en Engelsen wiste, omdat met die landen geen afspraak gemaakt was voor boete inning, maar dat er wel afspraken waren met Belgie, Duitsland en Zwitserland.
Hij had in de transporter ook catchken apparatuur, maar had dat op dat moment niet in gebruik. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Helaas is op de foto’s niet goed te zien wat de instelling is van de gemeten snelheden, maar vrachtwagens werden vanaf 87km/u geflitst, en personenwagens vanaf 127km/u. Op het moment dat ik daar was stonden er 257 voertuigen op de foto. Vanaf het begin van de controle om 08:30 uur.
Na nog een tijdje met de BOA in de bus gesproken te hebben wilde hij nog wel een paar foto’s van de opstelling van dichtbij maken, omdat ik in het begin al aangaf dat ik dus niet in de buurt van de opstelling wilde komen omdat dit niet toegestaan is volgens de wetgeving, en ook geen rare dingen wilde veroorzaken langs de snelweg. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze foto is net als de voorgaande door de BOA genomen.
Vlak voor het weggaan toch nog even snel een foto gemaakt van de achterkant van de Transporter en nog wat met hem gesproken over flitsservice. Hij luisterde al naar de radio om te horen of hij al gemeld was. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Helaas waren de batterijen op van de digicamera anders had ik vanaf een ander punt een overzichtsfoto kunnen maken van de weg en waar de opstelling stond. Zover mijn eerste repo van een flitslocatie en ik hoop in de toekomst wat vaker locatie’s op de A76 vast te leggen (wel met volle batterijen).



Tekst en foto's: Weirdo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht