Met de beste wensen

Door King-Leo


Datum van foto's: maandag 31 december 2007
Tijdstip: 14.35 uur


Vandaag was het de laatste dag om nog aan de scores van 2007 te werken, wat dan ook volgens de Flitsservice meldingen werd gedaan o.a. op de volgende locatie.
radar nb a2 eindhoven ri den bosch thv hmp 122.3 bij afslag vught aan het einde van het geluidscherm 13:24:53
Aangezien ik toch nog deze richting op moest besloot ik om “alweer op deze plek” een paar plaatjes te gaan schieten.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Mede door de informatie op Q-Music dat er aan beide zijden gecontroleerd zou worden was ik alert op de andere kant van de A2 waar ik nog nooit een controle in het Vmax 100 gedeelte gespot had. Bij het langsrijden van de gemelde Hmp paal was er aan de rechterkant ook niets te zien. Dus dan maar op bezoek aan de linkerzijde waar de BOA reeds aan het afbreken was.
Omdat ik nu toch eenmaal aanwezig was heb ik tijdens het ontmantelen van de apparatuur maar enkele foto’s gemaakt.
Hier zijn al aardig wat onderdelen verwijderd van de mobiele kassa en enkel het chassis van de Multanova staat nog op het statief. Tijdens het werk gaf de BOA aan dat hij eerst aan de andere kant wilde gaan staan maar zich toch maar bedacht had en deze plek weer opgezocht had. Dat kon dan ook de melding van Q-Music verklaren.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De rest van de apparatuur is reeds opgeborgen in het voertuig waar voor alles een plekje gereserveerd blijkt te zijn. De accu’s worden gelijk in een bak aangesloten zodat er straks alleen maar een lader van buitenaf aangeprikt hoeft te worden om deze weer op niveau te brengen voor een volgende fotosessie.
De onderdelen van de Multanova, die geijkt is tot maart 2008, worden keurig in een koffer gelegd waar dit gevoelig materiaal door middel van een zachte schuimlaag beschermd wordt voor ongewenste schokken en stoten. Als alle materialen vastgezet zijn voor het veilige vervoer kan de klep achter gesloten worden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ook op de “werkplek” worden alle losse attributen, of opgeborgen of vastgezet, zoals ook de stoel die je bij een eventuele noodstop immers niet achter in je nek wilt hebben. Deze BOA was reeds vanaf 9:00uur actief en de melding op Flitsservice was er pas om 13:24 uur. Hoe dit zoooo laat pas doorgegeven was is mij een raadsel en heeft natuurlijk bijgedragen aan een hoge eindejaar score (beetje jammer dit).
En dit is dan het eindresultaat van de vijf en een half uur durende controle werkzaamheden langs deze A2. Een CD waarop foto’s van ruim 1000 overtreders staan die volgens de BOA goed zou zijn voor zo’n slordige 30.000 euro, een duurder CD-tje ken ik in ieder geval niet. Omdat de spullen reeds opgeborgen waren weet ik niet hoeveel passanten er voor deze score gezorgd hadden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En dan de laatste foto van dit bezoek, de VW Transporter van het KLPD Driebergen. Na het maken van de voorgaande foto’s en elkaar de beste wensen voor 2008 toegewenst te hebben zijn onze wegen hier gescheiden met de zekerheid, we zien elkaar weer in het komende jaar.

Ondanks dat het alweer een tijdje geleden is dat deze plek gebruikt werd als fotolocatie, blijft het toch oppassen op het einde van de geluidswal bij Vught. Opvallend hierbij is dat de BOA 4 ½ uur op deze plek heeft gestaan zonder dat er een melding naar flitsservice.nl is gedaan. Een vroegere melding zou volgens mij zeker invloed hebben gehad aan een forse reductie van de eindejaar bijdrage van deze BOA.


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht