A1 + A2 = FLITS!

Door:umpire


Datum van foto's: zaterdag 23 februari 2008
Tijdstip: 15:30 uur


Op Business News Radio waren een aantal controles gemeld (A1 18.5 en A2 53.0), die op dat moment nog niet bij Flitsservice bekend waren. Omdat dat plekken waren waar ik op dat moment niet al te ver vandaan was, besloot ik om maar even een stukje met de auto en camera op pad te gaan.



klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als eerste was de A1 aan de beurt. Ter hoogte van hmp 18.3 ging iedereen opeens remmen. De reden bleek sl snel duidelijk.

Nadat ik de afslag had genomen en de auto geparkeerd had, leek het alsof dit geen repo zou gaan worden. Tot hier en niet verder, want ik stond hier met mijn rug tegen het bord aan dat aangaf dat vanaf dat punt van de oprit Gooimeer de autosnelweg begon. Verderop is de VW Transporter van het KLPD te zien.
Met de nodige zoom en het "croppen" van de foto zien we dat het hier gaat om de 54-BS-LB, die vandaag hier de verkeersveiligheid handhaaft. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dichtbij de set was er niet te komen, dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik het talud opgeklommen om wederom met de nodige zoom deze foto te maken van de opstelling. Eerst de CatchKen en daarachter de Multanova + IR flitser.
Een drive-by verduidelijkt de hele opstelling. Op zich was de hele opstelling niet moeilijk om vanaf de snelweg te spotten, voor diegene die ook regelmatig naar de berm kijkt.

Omdat ik niet dichterbij kon komen, heb ik dus geen getallen van deze controle en ben ik hier ook niet lang gebleven.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En dus ben ik doorgereden naar de A2, alwaar ik dit aantrof. Ook hier was niet bij de opstelling en/of de bus te komen zonder illegale activiteiten. Voor de zekerheid ben ik nog door de woonwijk van Maarsenbroek gereden om te kijken of er "achterlangs" bij de opstelling te komen was. Dit was dus echt een gevalletje van "Jammer maar helaas". Zelfs met maximale zoom en met "croppen" viel er niets redelijks van te maken, dus vandaar dat ik het bij een drive-by van deze controle heb gehouden.

Natuurlijk heb ik beide controles ingesproken op de meldlijn van Flitsservice. Achteraf bleek dat ik voor de A1 niet de eerste was, maar beter een keer teveel als helemaal niet gemeld.


Tekst en foto's: umpire


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht