De afbouw van een Multanova.

Door: Egeltjes, Burpman en Cobra


Datum van foto's: zondag 17 februari 2008
Tijdstip: 13:30


Nadat Egeltjes op deze mooie zondag de volgende melding op FS zag:

radar nh a7 hoorn ri den oever thv hmp 42.0 na afslag abbekerk tegenover parkeerplaats de horn 11:36:48

besloot hij om er heen te gaan. Voor een repo-maker was er erg makkelijk bij te komen, wegens de parallelweg.

Vanuit Alkmaar eerst richting de A7, bij Avenhorn erop en dan maar doorrijden naar de locatie. Ondanks dat Egeltjes wist dat er een controle moest staan, was het toch nog even puzzlen voor hem wat er toch voor vreemds boven de hectometer-paal hmp41.9 uitstak.

Yessss, controle gevonden. Erheen rijden was eenvoudig, de volgende afslag eraf, om de gras-fabrief van De Hartog heen rijden (een markant punt langs de A7) en de parallelweg langs de windmolens op.

Bij de bus aangekomen, heeft Egeltjes eerst zijn aanwezigheid gemeld, wat voor de KLPD-er een mooi teken was voor een rookpauze buiten de wagen. Hij vertelde dat hij er al rond 11:00hr stond. En dat er nog steeds TE veel automobilisten zijn die veel te snel over de A7 reden (en dan werd niet 130km/hr bedoeld, maar veel sneller).

Na wat gepraat werd de controle, plus de lokatie op de foto vastgelegd en vertrok Egeltjes weer.

Burpman echter, was lekker in huis aan het rommelen, toen hij gebeld werd door Cobra. Ook hij wist deze KLPD controle te staan op de A7 bij hmp 42.0. Hij had toch niks te doen en wilde er wel heen. Cobra kwam Burpman ophalen waarna zij twee-en de A7 opgingen om richting de controle te gaan. Deze controle zagen wij zelf al op 200 meter afstand staan in de vangrail, waarna zij, net als Egeltjes, de eerstvolgende afslag namen om ook zo de parallelweg te bereiken.

Eenmaal daar aangekomen, hoorden zij dat Egeltjes hen net voor was geweest. Aangezien de KLPD'er net wilde gaan opruimen (het was bijna 15:15hr), besloot Burpman daarvan wat plaatjes te schieten.

Nadat Burpman en Cobra van de vriendelijke KLPD'er afscheid hadden genomen, reden zij achter hem aan weer terug naar de A7. Overigens reed hij daar keurig 120 km/u, niks op aan te merken. De samenwerking was in dit geval prima te noemen.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op de weg erheen maakt de A7 op anderhalf kilometer afstand (hmp40.5) van de controle een aardige bocht naar rechts. Tevens zijn de windmolens te zien, waar ongeveer de controle plaats vond.
Op 200meter afstand is boven de hectometer-paal wel wat waar te nemen van een statief. Een glinmsterend iets markeert een onregelmatigheid langs de begroei-ing.

Links is de genoemde parkeerplaats De Horn te zien, inclusief een Tinq tank-station.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En ja hoor, controle gevonden. De driepoot enkele meters voorbij de hmp41.9 en door de kale begroeiing is een geparkeerde bus te zien. Wat Egeltjes zich afvraagt in hoeverre dit zichtbaar is wanneer er blaadjes aan de bomen zitten.
Op de parallelweg richting het zuiden is de KLPD-bus al van verre te zien geweest.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De statief werd vervoerd door deze wagen. Een nieuwe donker-groene VW-transporter met kenteken [59-VKP-3] uit januari 2008 van de lokatie Waddinxveen.
En zo stond de Multanova op het statief gepositioneerd. Beide keurig aan de veilige kant van de vangrail. Op de achtergrond staat het Tinq-station een nieuw markant punt in de controle-lokaties.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En hier staan de accu's in de lade, achterin de bus. Ze worden aangesloten en op de post, gaat er een stekker in de bus waarmee deze accu's weer worden geladen.
De Multanova zonder camera.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En zonder radarkegel. Goed te zien is de hoekverdraaing-schaal van de kegel.
Hier zonder de besturing.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En uiteindelijk blijft er een onschuldig statief over. :)
En zo ziet de KLPD bus er weer keurig opgeruimd uit. Klaar om terug te gaan richting Waddinxveen.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En uiteraard moet het uitlijnpaaltje (ook al te zien op foto 03) ook nog achterin de bus.

Thuis werd Egeltjes gemaild of hij extra foto's wilde hebben en werden ze met een begeleidend verhaaltje naar hem opgestuurd.

De exacte scores hebben wij (geen van drie-en) helaas niet, maar het viel volgens de KLPD'er wel mee met te snel rijders. Dit zal mede komen doordat deze controle aardig zichtbaar was ... mits je doet wat je moet doen tijdens het rijden: op de berm letten.

Voor ongeval-cijfers (en -oorzaken) van deze project-weg verwijzen we graag naar de site: http://www.ikkie.org/a7


Tekst en foto's: Egeltjes, Burpman en Cobra


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht