Lasertje, lasertje

Door Ismael


Datum van foto's: donderdag 10 april 2008
Tijdstip: 15.00 uur


Vandaag stond in de Flitsservice Controle Melder deze melding:
Het betrof een lasercontrole op de A16. Na wat overleg met MarcoV, ging ik er 's middags maar op uit om eens een kijkje te nemen. Eerst eens over de N3 richting de A16. Op het viaduct trof ik geen laser aan. Misschien dat ze verhuist waren dacht ik. Dus ik ben doorgereden naar het terrein van Rijkswaterstaat.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En daar stond dan het afhandeling kamp van de politie. Waar men al druk bezig was om de nodige boetes te verwerken.
Ik werd herkent door verschillende Boa’s dus was het makkelijk om een repo te mogen maken. De controle die hier aan de gang was, was gericht op snelheid. Af en toe ook een alcohol controle. Een BOA vertelde mij dat er eerder die dag al iemand gecontroleerd was op alcohol en daarbij een PA had geblazen. Deze bestuurder was geen beginnend bestuurder en mocht dus zijn weg vervolgen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als alles afgehandeld was konden bestuurders weer gaan. Waarna het even rustig was op het terrein. Later vertelde een andere BOA mij dat ze de winnaar van moppentoppers hadden aangehouden. Hij had wat kilometers te hard gereden en kreeg daarvoor een boete.
Ik geloof dat er 3 motor rijders actief waren. Die heel de tijd heen en weer reden. Als er een auto op de A16 te snel had gereden, kregen de motorrijders dat door via de portofoon. Vervolgens werden de auto's meegenomen naar het terrein van Rijkswaterstaat en daar beboet. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De motor agent vertelde aan zijn collega waarom de auto in kwestie was aangehouden. Daarna reed de motormuis weer terug naar de A16. De BOA handelde dan weer de administratie af.
De bus waar de administratie werd afgehandeld. De controle was gericht op hardrijders. Op dat stuk van de A16 mocht je 100. Bestuurders die 30 km/h te hard gingen werden meegenomen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze bestuurder kon zijn rijbewijs inleveren. Hij was gelaserd met een snelheid die boven de 50 km/h te hard lag en daarom werd zijn rijbewijs ingenomen. Zijn auto is verder op het terrein neergezet. Daar kon de man iets regelen om weer terug naar huis te komen.
Nog even een overzichtfoto van het terrein. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dat het bij Rijkswaterstaat ook wel eens mis gaat blijkt uit deze foto.
Maar er stonden er nog genoeg op de parkeerplaats, dus missen zullen ze de auto niet, denk ik. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Toen ben ik maar eens de plek gaan opzoeken waar men stond te laseren. Dit was op de fietsbrug over de A16. Net voorbij het viaduct van de N3. Er zitten ruiten in, maar tussen de ruiten zitten kieren. Vanuit zo'n kier wordt dan met de laser geschoten. Door het glas heen kan men niet schieten. Op de foto kun je nog net de agenten zien.

De controle viel op zodra je de fietsersbrug zag, maar dat was ook lastig want meestal werd je, als je onder het viaduct van de N3 doorreed, al gelaserd. Kortom: als je de mensen op de fietserbrug zag, was je meestal al gecontroleerd. Dus om nou te spreken van een "open vizier controle", nee.


Tekst en foto's: Ismael


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht