Duidelijkheid Amstelwijckweg

Door Ismael en Tomtector


Datum van foto's: maandag 30 juni 2008
Tijdstip: 20:00


Veel boetes, veel onduidelijkheid. En gaat het om het geld of niet? Is het terecht geweest dat de politie zoveel controles op de Amstelwijckweg heeft uitgevoerd? Of was het gewoon een actie om geld binnen te harken? We zijn ter plaatse gegaan om de situatie goed in kaart te brengen. Zoals deze er momenteel bij ligt.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op het forum is er al uitvoerig over gesproken. Maar dit is dus de Amstelwijckweg in Dordrecht. De weg ligt aan de rand van een woonwijk en werd dus gebruikt als sluiproute. Op de Wieldrechtseweg waren wegwerkzaamheden waardoor deze werd afgesloten voor n bepaalde rijrichting. Veel werknemers van het bedrijventerein wat achter de Wieldrechtseweg ligt namen dus de Amstelwijckweg om van/naar hun werk toe te gaan.
Zoals goed te zien is op deze foto is de Amstelwijckweg bezaaid met hele kleine steentjes. De weg is wel wat smal, maar je kan op dit deel aardig doorrijden als het rustig is. Het is niet bepaald ingedeeld als een 30-km zone, sterker nog; het ws ingedeeld als een 30-km zone, maar omdat de lijnbussen hier dus ook door moesten zijn de wegversmallingen (tijdelijk) weggehaald. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit is een foto van de T-splitsing met de Wielhovenstraat. Vanaf hier staan de huizen gelijk aan de weg. En dus is de kans dat kinderen zomaar de straat op gaan veel groter dan het stuk daarvoor.
Dan is er een belangrijke vraag; en dat is of de bebording klopte. Aangezien we geen foto's hebben van de situatie voor of tijdens de controles kunnen wij alleen maar oordelen met de foto's die wij nu hebben gemaakt. Het is duidelijk dat er in de afgelopen tijd heel wat borden bij zijn gekomen. maar dit zijn enkel herhalings borden. Ook kan je duidelijk zien dat deze snel zijn neergezet. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Wat echt telt is of de bebording aan het begin en het einde van de weg in orde was. Hier een foto van het begin van de Amstelwijckweg (de aansluiting met de Rijkstraatweg). Hier is ook duidelijk te zien dat de bebording er later geplaatst is. Dus of de bebording zo was voor en tijdens de controles weten we helaas niet.
Hier een foto van het einde van de Amstelwijckweg (dat is de bocht vanaf de Wielhovenstraat). Duidelijk te zien zijn hier ook de borden die later zijn neergezet. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En hier nog een foto van de ingang van de straat als je van de Wieldrechtse Zeedijk de Wielhovenstraat in gaat. Hier is dus te zien dat er maar aan 1 kant van de weg een bord met 30km/h en 30-km zone staat.
Dat sommige mensen/bewoners het niet met de controles eens zijn is wel duidelijk te zien aan dit bord. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Conclusie is dus dat we helaas niet weten wat er voor/tijdens/na de controles is gebeurd met de borden. Dit is meer een reportage om duidelijk aan te geven hoe de situatie er nu uitziet. Het is zo dat de bedrijven een gezamelijke actie zijn begonnen om de boetes ongeldig te laten verklaren.
Inmiddels zijn er al berichten in verschillende kranten geweest over dat de politie bezig is te overleggen met het OM wat er moet worden gedaan met de boetes. De "schade" is heel fors voor de werknemers in het industrie-gebied. Een persoon heeft zelfs zijn vakantie moeten annuleren.
Wij zouden zeggen; oordeelt u zelf.


Tekst en foto's: Ismael en Tomtector


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht