Gesloten voor publiek langs de A15

Door salush


Datum van foto's: maandag 21 juli 2008
Tijdstip: 17:30


De A15 is zoals bekend weer tot projectweg gedoopt, waardoor er dus vele controles aanwezig zijn. Niet alleen snelheidscontroles maar ook extra aangekondigde VROS acties die ook actief slaaprijders aan moeten houden, als we de beloftes mogen geloven.

Ik heb echter nog geen VROS gezien in deze regio maar dat zal een kwestie zijn van verkeerde tijd, verkeerde plaats.

Onderweg ben ik langs een aantal gemelde laser controles gereden, deze waren inmiddels alweer gevlucht, dus deze werden weer netjes afgemeld.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als eerste beginnen we met een drive-by. De controle vond ik goed zichtbaar, door de transporter die er stond. De Multanova op statief stond echter niet dicht tegen het hectometerpaaltje aan, waardoor deze dus goed zichtbaar was.
De set bestond dus uit een catch-ken en de Multanova met regenkap. De infrarood flitser was ook weer van de partij (niet zichtbaar op de foto). De bestuurder van deze bus heeft moeite met Artikel 3 RVV (rechts houden), en keek raar op toen hij iets in de berm zag staan. Meneer was echter, waarschijnlijk, toen al te laat met remmen. Meneer zal dit zeker niet "top" vinden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Er waren best veel mensen die de remtest aan het doen waren, om te kijken of ze een boete voor konden zijn. Of in ieder geval qua geld te verminderen. Ik denk dat dit een succes was, want er waren veel mensen die dit deden. Hierdoor ontstonden (natuurlijk) geen gevaarlijke situaties.
Een totaal overzicht van de opstelling, helaas had ik geen stok bij me om te gaan fierljeppen over het water. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De inmiddels welbekende bus uit Driebergen was van de partij om alles in goede banen te leiden en binnenin zat waarschijnlijk de controleur om al de foto's te beoordelen en te verwerken.
Je denkt nu waarschijnlijk, leuk al die foto's, maar ik weet nog steeds niet waar de controle nou precies is. Het is inderdaad geen makkelijke plek. Met het google maps plaatje zal het inderdaad makkelijker maken. De controle stond ongeveer hier. Hier loopt de A15 parrallel aan de A16 en is dit dus het beroemde 16 baans stukje snelweg van Nederland. Of we hier blij mee moeten zijn is echter de vraag, omdat al snel hier weinig van over blijft.

Je kan hier komen door vanaf A15 van Gorinchem bij de kruising van de A16 rechtsaf te gaan, en dus de A15 te volgen. Zoals op foto 1 te zien is, rijd ik op een uitvoegstrook, dit is de strook richting Barendrecht/Ridderkerk, als je echter niet af wilt slaan ga je over de hele slingerboel bij rotterdam richting europoort en rijdt je langs Barendrecht.

De foto laat zien het bord wat je vooral ziet op de A16, de eerste aankondiging dat het weer twee baans zal worden, de hoofdbaan en parrallelbaan over de Brienoordbrug.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Op zich geen logische plek om te controleren omdat er veel banen zijn, waardoor er dus mogelijkwijs veel foto's zijn waar meerdere voertuigen op staan. Helaas ben ik niet in staat om 5 meter te springen over een sloot, of heb ik de ontheffing niet om op de vluchstrook stil te staan, dus kon ik de controleur niet benaderen om te vragen naar de resultaten tot nu toe. Echter denk ik dat de scores wel hoog zijn, driebaans weg, 100 km per uur, vakantie periode, bijna niemand voor je, en eens in je leven staat hier geen file ! Zomaar wat situaties waardoor 100km/u niet meer als realistisch beschouwd kan worden.


Tekst en foto's: salush


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht