Bijna in de achtertuin..

Door salush


Datum van foto's: zondag 27 juli 2008
Tijdstip: 14:00


Na de controle op de A59 ging ik richting huis, eerste keer was de controle niet opgevallen omdat ik achter een slaaprijder in moest voegen, en dus geen extra ogen had voor de berm. Bij de tweede keer passeren zag ik deze wel duidelijk.

radar zh a15 gorinchem ri tiel thv hmp 99.5 voor afslag arkel

Deze controle zou voor mij op loopafstand te doen zijn, maar ja, met de auto was het makkelijker..

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ik kon mijn auto niet naast de bus zetten omdat ze bezig waren met de fietspadachtig uitziende weg, wat geen verbod was voor auto's. De controleur gaf aan dat hij er ook moeite mee had om om dit opstakel te komen. Ik had ook nog de andere route uitgelegd hoe hij hier kan komen.
Hier het aanstormende verkeer wat richting de radar bundel ging. De linkerbaan is richting Tiel/Nijmegen. Rechterbaan is natuurlijk richting knooppunt Gorinchem/Rotterdam. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zo zou je de controle kunnen zien vanaf de snelweg, echter door de schaduw was hij niet zo opvallend, echter als je hier vaker rijdt valt het goed op. Zeker omdat je bij elk viaduct op de A15 op moet letten voor vreemd geparkeerde busjes. Deze Alfa had de controle dus ook gezien.
De bus uit Driebergen (50BXZX) was weer van de partij, de deur stond open dus ik zag een bekende controleur binnen zitten. Deze kwam ik eerder tegen op een dubbele controle op de A27 bij Lexmond. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De controleur had geen bezwaar met een paar foto's. Zo zag de set eruit, er was geen andere apparatuur nodig. Samen hadden we nog gekeken naar de resultaten. De specifieke resultaten weet ik niet meer, maar het was zo rond de 5% van de gevallen die niet goed gekeken hadden. Wat ik persoonlijk nog een hoge score vond, maar de controleur wist geen andere manier om deze controle duidelijk te maken.
Niet achter een pilaar of iets, maar gewoon totaal open vizier, zoals het hoort ! klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nog een totaal overzicht van de situatie. Het stukje waar gecontroleerd was, was 3 baans; 2 voor doorgaand verkeer en 1 voor het afslaande verkeer. Als je hier met 150 uitvoegt, gaat het niet goed. De afslag is bijna 180 graden, en bij 60/70 is deze al link. Vooralsnog zijn hier nog geen dode gevallen, maar ik heb wel een paar keer auto's in de vangrail gezien die deze situatie verkeerd ingeschat hadden.

We hebben het nog even gehad over andere controles op de A15, ook al zijn dat standaard plekken (106.2, nieuw) en (108.5, al jaren in gebruik) zijn de resultaten nog steeds schokkend. Meestal rijdt er nog minimaal 10% te hard, wat voor bekende plekken toch erg raar is.

Deze weg is tenslotte gewoon 120, ook al kan hier zonder gevaar een paar kilometertjes extra gereden worden.


Tekst en foto's: salush


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht