De A27 bij Oosterhout aan de beurt

Door salush


Datum van foto's: donderdag 14 augustus 2008
Tijdstip: 8:45


De A27 is de komende paar weken de nieuwe projectweg. Mijn verwachting is dus dat er veel activiteit vanuit Breda zou komen op deze weg, dit bleek echter minder waar te zijn. Maandag bij Breda en dinsdag en woensdag was er niks, donderdag toen ik de auto instapte en de PDA aanzette zag ik een controle gemeld bij Oosterhout. De volgende melding was geregisteerd door een anonieme gebruiker van het nederlandse wegennet;

radar nb a27 breda ri gorinchem thv hmp 14.6 na afslag oosterhout.

Op de heenweg zag ik de controleur druk bezig met het neerzetten van de set bij de vangrail. Via de parrallelweg kom je makkelijk uit bij de controle. De controleur was nog druk bezig met de kabels aanleggen en heb even gesproken met hem over de A27 als projectweg. Deze meneer gaf aan dat de A27 een lastige plek is om op de controleren, omdat op veel stukken er vangrails/geluidsschermen staan en dus moeilijk bereikbaar is met een transporter, tevens was de personeelbezetting in de vakantie periode niet echt hoog.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Foto's maken was geen enkel probleem. De controleur was achter me nog bezig met wat dingetjes te pakken om de set verder actief te maken. Alle kabels waren nog niet aangesloten richting de bus, dus kon de controleur het administratieve deel nog niet uitvoeren. Tevens moest de catchken nog recht gezet worden en de infraroodflitser moest nog beter gericht worden.
De set vanuit een andere invalshoek. Ondertussen had ik al enkele remlichten gezien, maar nog geen dubbele piepjes gehoord. Een dubbele piep betekend dat er iemand harder dan km/u 128 reed en dus binnenkort een acceptgiro kan verwachten. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De ijking van de set was nog keurig in orde, maar moet de komende paar weken toch echt weer naar het NMI om een nieuwe sticker te halen. De vorige ijking was gedaan ergens in September 2007.
De controleur gaf aan dat ik niet te dicht bij de snelweg mocht komen, omdat er geen vangrail was, en ik moet natuurlijk ook denken aan mijn eigen veiligheid. Achter de boom nog deze foto gemaakt, de controle stond ter hoogte van de Peugeot. Het uitlijn paaltje is ook zichtbaar. Tevens zie je aan de andere kant van de weg de afslag naar Oosterhout/Dongen, wat in mijn opzicht een hele rare afrit is omdat deze nogal scherp is. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit is het wegbeeld richting Gorinchem, na enkele kilometers kom je het geweldig stoplicht-ingeregelde knooppunt Hooipolder tegen, wat al lang omgebouwd had mogen worden. Gelukkig heb je op de A27 geen last van de stoplichten, wel last van de massa aan invoegende auto's en vrachtwagens.
De allom bekende bus van KLPD Breda; 53-BS-LB was van de partij om het hele gebeuren te verplaatsen naar de snelweg langs Oosterhout. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En zo zag de set eruit vanaf de snelweg, niet echt duidelijk maar door de zon die viel op de infraroodflitser viel hij bij deze nog op, maar als de zon wat hoger staat zal dit waarschijnlijk een minder opvallende controle zijn.

Hierna moest ik helaas weer naar werk.


Tekst en foto's: salush


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht