Laser controle parallelweg A28

Door Blackevil


Datum van foto's: zaterdag 14 juni 2008
Tijdstip: 16.00 - 17.00 uur


Toen ik vanmiddag om ongeveer 15,00uur vanaf Meppel richting Zwolle reed zag ik een wel zeer bekende Ford Focus (07-PZ-SZ) op de parallelweg staan, naast de A28. Ik zag geen flitsers langs de A28 staan, dus besloot ik om later op onderzoek uit te gaan. Eerst moest ik namelijk wat ophalen in Zwolle.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Om 16:00 ging ik dan uiteindelijk op onderzoek uit. Ik reed richting Meppel en “gelukkig” ze stonden er nog. Bij de afslag Nieuwleusen er af en dan maar terug rijden over de parallelweg.
Na een klein stukje over de parallelweg gereden te hebben kwam ik de volgende situatie tegen. De parallelweg is een 60km zone.
Na een paar 100 meter verder te hebben gereden kwam ik dan toch uiteindelijk de bewuste Ford Focus tegen. Deze stond geparkeerd op de T splitsing waar de Hermelenweg kruist met de Meeleweg. Gezien vanaf de A28 stond deze controle nabij hmp 103.6.

Nadat ik mijn auto vlakbij de Focus geparkeerd had ging ik mij eerst voorstellen aan de Boa’s.
1 van de Boa’s herkende mij van een eerdere ontmoeting dus ze wisten gelijk waar ik voor kwam. Ze waren ditmaal met zijn drieën aan het controleren, waarvan 1 een wat jongere dame was die, volgens mij, nog in een opleidingstraject zit.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zie hier de weg richting Nieuwleusen.
Vanaf dit punt gezien kan ik niet inzien waarom het hier een 60km zone zou moeten zijn. De Boa vertelde dat dit zo was omdat er aan beide zijde van de weg een fiets strook was. Er fietsen veel schoolgaande kinderen over de fietsstrook en natuurlijk maken de boeren ook vaak gebruik van deze weg.
Op deze foto zie je de weg richting Zwolle
Er werd hier gecontroleerd vanwege de vele klachten van omwonenden en de vele ongevallen op deze weg. Het schijnt zo te zijn dat veel auto's op de parallelweg nog harder rijden dan de auto's op de snelweg. Als je bij deze controle staande werd gehouden, dan moest je het wel heel erg gek gemaakt moeten hebben, want je werd pas staande gehouden boven de 90km/h. Dit is dus een marge van 30km/h !!!
In mijn optiek ook een logische marge. Aangezien je deze weg heel makkelijk kan aanzien voor een 80km/h weg. Oftewel, mocht je hier per ongeluk toch 80 aanhouden zal dit niet direct afgestraft worden.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier 1 van de 2 laserguns. Je kunt goed zien op de foto dat deze op tijd gekeurd is. Ook de andere is netjes gekeurd. Dus helaas voor de wobbers tussen ons, valt er hier weinig te halen.
De BOA`s konden mij ook vertellen dat ze het bij Ijsselland goed voor elkaar hebben. Iedereen heeft netjes zijn certificaten en ook al de apparatuur, die ze hebben, is netjes gekeurd. Er zit zelfs een extra stickertje op de lasergun om nogmaals te benadrukken wanneer deze gun gekeurd is.
Ook wordt op deze weg vaak gecontroleerd op bestemmingsverkeer, aangezien je hier op bepaalde tijden niet mag rijden, Als er op de A28 een file staat, gebruiken veel mensen deze weg om de file te omzeilen. Wat extra gevaar met zich meebrengt, voor de schoolgaande kinderen die dan naar huis fietsen. Ik denk zelf dat rond deze tijd de “vele” klachten binnenkomen van de omwonenden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Ikzelf ben niet helemaal eens met de controleplek, maar aangezien je de auto al ver van te voren kan zien viel de controle wel op. Dat ze je pas staande houden als je 30km/h te hard rijdt vind ik heel netjes. Oftewel een nette controle, die ik wel vaker heb gezien van Team Ijsselland.


Tekst en foto's: Blackevil


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht