Een FS reporter is vaak ook voetganger. (A59)

King-Leo


Datum van foto's: maandag 15 september 2008
Tijdstip: 14:22


Op werkdagen bevind ik me rond het middaguur meestal op deze weg als ik richting huis ga. Zo ook vandaag waarvan een melding op Flitsservice te vinden was in de tab “flitsers en files” .

radar nb a59 den bosch ri oss thv hmp 147 in de middenberm 11:11:05

Dat wordt dus een drive-by maken en even verder neuzen naar de eventuele mogelijkheden voor een reportage.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op het bekende plekje in de middenberm stond inderdaad tussen de walletjes een bekend busje in het lange gras. De camera staat achter de lantaarnpaal en voor deze paal staat de Catchken ons al aan te kijken. Links op de foto zie je nog de betonconstructie van het fiets / voetgangers tunneltje.
Na een stukje om gereden te hebben ben ik door het tunneltje gelopen vanwaar ik dit uitzicht had op de opstelling. Wie de radarwaarnemer was kon ik niet ontdekken maar hoogstwaarschijnlijk is dit de bus van het KLPD Wolfheze. Tijdens het omrijden zag ik ook twee motoragenten langs de kant van de oprit naar de A59 staan die bij een hit van de Catchken direct in actie konden komen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nog even een met wat meer zoom een plaatje van het setje. De ijk datum was vanaf hier niet te lezen maar als ik me goed herinner van een ontmoeting enkele weken terug was deze geldig tot Oktober. Iets om goed in de gaten te houden dus.
Vanaf de andere zijde van de snelweg heb ik over de 2 meter hoge geluidswal deze foto gemaakt waarbij door de voorruit de camera te zien is. Ook hier geen duidelijk zicht op de dienstdoende flitscontroleur zodat zijn identiteit nog onbekend bleef. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vanuit de eerste twee punten was er geen contact met de radarwaarnemer mogelijk, dus dan even gaan kijken of ik via “zijn oprit” de aandacht kon trekken. Helaas is dit ook einde legaal terrein en vanaf de poort was het nog een heel eind. Wel heb ik geprobeerd met mijn opvallend reflecterend vestje de aandacht te trekken, wat uiteindelijk ook wel gelukt is.
Het kenteken is overigens de 54-BS-LB die in de kentekenlijst nog onder Driebergen staat maar die na de ombouw (bumperkleef apparatuur ingebouwd) weer bij het park van Wolfheze hoort.
Deze foto is met maximale zoom genomen en de controleur liet zich even zien om meteen daarna weer in te stappen. Omdat ik nog steeds niet wist wie de controleur was ben ik toch maar achter het verbodsbord gebleven om mogelijk € 60,00 uit te sparen, ook vanwege de aanwezigheid van motoragenten.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En mijn vermoeden bleek juist te zijn. Nadat ik al in mijn auto gestapt was en wegreed zag ik deze Volvo naderen. Dus de auto maar weer geparkeerd en (nog steeds met mijn opvallend hesje aan) was het niet moeilijk de aandacht van deze bestuurder te trekken, hij was immers naar mij op zoek. Tijdens het gesprek met de agenten van de Volvo kwam ik via radiocontact met de bus er achter dat het een bekende controleur was die het erg druk had en vrij snel wilde opruimen. “Volgende keer beter” waren zijn laatste woorden.
Mocht je, net als ik een drietal weken geleden, te hard langs deze controle zijn gegaan komt er vanzelf bericht uit Leeuwarden in de bus. Hoe de foto eruit ziet zal ik pas weten als ik mijn WOB traject bewandel waar inmiddels een start in is gemaakt. Volgens dit formulier is de VMax toch echt 100Km/uur op deze mooie snelweg. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Gezien de omstandigheden heb ik niet meer informatie over de controle kunnen krijgen maar de woorden dat de controleur het “druk” had doen mij weer voor het ergste vrezen. Hier staat regelmatig een controle opgesteld en net zoals ik, bij dagelijks gebruik van de A59, zie je ze soms over het hoofd. Dus blijf opletten of houd je aan de snelheid is mijn 92,00 € advies.


King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht