Kapers op de kust

King-Leo


Datum van foto's: dinsdag 7 oktober 2008
Tijdstip: 13:00


Vandaag was ik op weg naar huis toen ik de melding via Q Music doorkreeg over een snelheid controle waar ik al vaker ben geweest. Aangezien er over dit punt al het een en ander geschreven is in het “Brabants Dagblad” heb ik niet zoals gewoonlijk de afslag bij 152.0 genomen maar ben even een drietal kilometers doorgereden. Later stond de melding als volgt op flitsservice.nl.
radar nb a59 den bosch ri oss thv hmp 154.9 voor afslag oss-oost aan het eind van de
betonnen geluidswal (yootzin) 11:02:23


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Moeilijk te zien vanaf hier maar de controle stond zoals de melding aangaf net voorbij de betonwand. Hier had ik al vaker een reportage van gemaakt waarbij het KLPD Wolfheze actief was. Dit stond op dezelfde dag van die controle in de krant. Rijkswaterstaat heeft naar aanleiding hiervan een doseerpaal geplaatst die er na nog geen maand al uitgereden was. Toch tijd voor een volwaardige aansluiting op de A50 zou je denken.
Toen ik er langs reed was de opstelling vrij duidelijk waarneembaar, waarschijnlijk ook omdat ik wist waar deze stond. Toch is op deze foto te zien dat de plek strategisch goed gekozen was en de zichtbaarheid bij het naderen toch minder groot was als ik in eerste instantie had gedacht. Pas als je er vlak bij was viel de transporter duidelijk op en dan was het zaak om je snelheid binnen de limiet te hebben. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een van de twee aanwezige controleurs was reeds een bekende van mij en ondanks dat dit “gebied” meestal door Wolfheze op verkeersveiligheid word bewaakt stond nu Breda op deze spot, er zijn dus kapers op de kust. Deze controleur was regelmatig op de A59 bij 128,5 (Den Bosch rondweg) te vinden waar ik met geen mogelijkheid bij kan komen. Dit zou ook zo moeten blijven volgens de controleur en raadde me af om het te proberen om financiële consequenties te voorkomen.
Bij deze foto was het ongeveer 13:30 uur en het wegbeeld is echt rustig te noemen. Aan de overzijde bij de telefoon zendmast wordt ook regelmatig een controle geplaatst. Tijdens het babbeltje met de controleurs gaven zij aan dat ze locaties op de A50 tussen Oss en Veghel in de nabije toekomst met een controle bezoek gingen vereren. Hier word vooral in de avond ook wel hard gereden, daarnaast zijn er al diverse ongevallen met dodelijke afloop op deze weg voorgevallen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Naast de Multanova was ook de Catschken aanwezig, de Catschken viel eerder op dan de radar omdat deze voor de struik geplaatst was en de radar erna. Tot dit moment was de hoogst gemeten snelheid 150 Km/uur geweest waar 120 is toegestaan, gezien de verkeersdrukte vond ik dit niet zo bijzonder. Tijdens mijn aanwezigheid werd dit record nog met 164 Km/uur verbeterd. Ook werd het geluid van blokkerende wielen hoorbaar van een Audi die vrij laat reageerde maar door deze remactie niet geflitst werd.
De scores vielen dan ook mee gezien er ruim 3600 passanten waren waarvan er 280 (7,8%) een financiële herinnering aan de VMax op deze weg zullen ontvangen. Vanaf de parallelweg is te zien dat de transporter niet verstopt was achter de betonwand maar gebruik maakte van de natuurlijke dekking in de vorm van wat struikgewas. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Een controle die in ieder geval duidelijk zichtbaar was als je er langs reed, al dan niet te laat. Mocht je geflitst zijn wist je het in ieder geval meteen en niet enkele weken later bij verrassing terwijl je geen controle gezien had als deze achter de betonwand zou staan.


King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht