Hardop praten is vragen om problemen

Door Petertjuh en MarcoV


Datum van foto's: woensdag 19 november 2008
Tijdstip: 20.00 uur


Vandaag was er weer een controle gemeld op de A58 ter hoogte van Shell Tankstation Molenheide. MarcoV en ik wilden deze plek altijd al op de foto en nu konden we een keer op stap gaan voor een reportage.

Op de heenweg zagen we de controle al staan:

radar nb a58 tilburg ri breda thv hmp 50.1 bij shell tankstation molenheide


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Bij deze controle stond de 58-VKP-3 van het KLPD Breda die al een hele tijd niet meer was gesignaleerd in de regio. Voor de bus de auto geparkeerd, maakten we kennis met de twee controleurs in de bus. Twee? Jawel, onlangs heeft het KLPD versterking gekregen en deze controle maakte deel uit van de inwerkperiode. Uiteraard hielpen wij daar mooi aan mee, want bij de inwerkperiode hoort natuurlijk ook het te woord staan van FS-ers.
Dan de controle zelf. Het statiefje stond achter het hectometerpaaltje, maar was bij daglicht wel goed te zien. De bus viel een beetje weg achter een pilaar, maar ook deze was niet slecht te zien. In het donker valt het dan natuurlijk minder op. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit deel van de A58 is een standaardsnelweg, 2x2-baans met een Vmax van 120 km/u. Altijd erg druk. Ik was de controle al eerder gepasseerd toen ik terug kwam van een klant in Tilburg. Ik ging toen met maar liefst 110 km/h de controle voorbij terwijl de snelheid hier in de spits vaak lager ligt. In die tijd zullen er ongetwijfeld nauwelijks overtreders zijn geweest.
Tijdens het gesprek met de controleurs kwam naar voren dat het tankstation het niet erg vindt als zij op hun terrein staan te flitsen. Met politie in de buurt kon er een goed oogje in het zeil worden gehouden op het tankstation. Ook werd verteld dat ze een bijdrage konden leveren bij het doorrijden zonder te betalen. En ja, op een gegeven moment werd de controleur via de luidsprekerinstallatie de shop binnen geroepen. Wat op en neer geren en toen bleek dat een trekker met oplegger ervandoor was gegaan zonder te betalen. Helaas werd het KLPD pas laat ingeschakeld, anders hadden ze de set wel ontkoppeld om de achtervolging in te zetten. Toen wij eenmaal doorkregen wat voor soort voertuig ervandoor was gegaan, was het jammer dat we dit niet veel eerder te weten waren gekomen. Anders hadden we zelf in afwachting van KLPD het voertuig kunnen volgen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Toen we weggingen, hebben we zelf nog wel een aantal parkeerplaatsen en tankstations gecheckt, maar vanwege de grote voorsprong bij doorrijden en de vele mogelijke routes hebben we dit al snel zonder succes gestaakt. Zo zie je maar dat je moet oppassen met wat je zegt.


Tekst: Petertjuh en foto's: MarcoV


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht