2 nieuwe flitsbussen KLPD

Door Tomtector en Ismael


Datum van foto's: dinsdag 6 januari 2009
Tijdstip: 13:00 uur


Al een geruime tijd is het erg stil rond de A15 geweest. Maar deze dag werd de achterstand goed gemaakt leek het wel. Een aangekondigde controle ter hoogte van Gorinchem en ook verderop stond een controle bij hmp 149,6. Ook op de A27 was het raak en wel bij hmp 44.5, dit was bij het Shell tankstation.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Eerst de controle op de A15 bij Gorinchem. Deze stond bij hmp 99.6, dat is letterlijk op de afslag Gorinchem-Oost. De controle werd gehouden in de richting Nijmegen. Helaas was de locatie niet te bereiken en dus zijn er geen resultaten van deze snelheidscontrole bekend.
Om nou te zeggen dat het er erg hard aan toe ging, niet echt. Misschien dat de weersomstandigheden de snelheid bij veel bestuurders omlaag wist te krijgen. Het vermoeden is dan ook dat de score hierdoor niet erg hoog is uitgevallen. De weg-situatie was normaal. Dat wil zeggen dat het niet glad was, ondanks de vorst van de nacht ervoor. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De bus, die de benodigde radar apparatuur en de controleur vervoerden bleek een nieuwe te zijn. Namelijk een (verhoogde) Volkswagen Transporter met kenteken 32-VTK-8. Bij welke KLPD standplaats deze hoort is nog onduidelijk, want dichterbij de bus komen was niet mogelijk.
Verderop bij Dodewaard stond ook een controle. Deze keer in de andere richting, dus naar Rotterdam. Ook hier was de verkeersdrukte precies hetzelfde. Het wegdek was goed te berijden, maar ook hier leek het door het koude weer mee te vallen met de hardrijders. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Opzich was het een open vizier controle, de groene bus zag je duidelijk staan. Ook hier was het niet mogelijk om dichter bij de controle te komen. Vanaf de parkeerplaats aan de overkant was het wel mogelijk om foto's te maken.
Op de terugweg nog een drive-by foto gemaakt van de controle. Hierbij kan je goed zien dat de bus van een afstand al opviel. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De reis vervolgde richting de A27 waar een controle stond ter hoogte van hmp 44,5. Dit was het bekende stekje bij het Shell tankstation. Een plek waar gemakkelijk bij te komen viel, echter werd het ons verboden door de controleur naar de locatie te lopen. Jammer genoeg dus ook hier geen resultaten.
Bij onze aankomst begon de controleur gelijk met opruimen. Of dat nou door onze aanwezigheid kwam is niet bekend, maar het was bijna 14:00 uur en dat kon betekenen dat de shift er voor de ochtend ploeg op zat en men weer richting de standplaats ging. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De set stond dus letterlijk ter hoogte van het hmp bordje. Hierdoor was het lastiger te zien dat er werd gecontroleerd.
Zoals op de foto te zien, is de donkergroene bus op de A27 ook een nieuwe. (23-VTR-9) Ook hiervan is nog niet bekend waar deze gestationeerd staat, maar wij denken dat hij bij KLPD Driebergen hoort. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Al met al een bewogen dagje voor ons. 3 Controles die vrij open vizier stonden en met de bus ernaast is de controle toch makkelijker herkenbaar. Het KLPD heeft er dus weer minimaal twee bussen bij.


Tekst en foto's: Tomtector en Ismael


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht