Autosalon Genève

Door DLdB


Datum van foto's: zondag 15 maart 2009
Tijdstip: 14:00 - 19:00


De Autosalon die ieder jaar in Genève gehouden wordt staat bekend als een van de grotere Europese autoshow's en is veel belangrijker dan het showtje in de AutoRAI om maar een voorbeeld te noemen.

Eind vorig jaar had ik al min of meer besloten om hier eens een kijkje te gaan nemen. Uiteindelijk is dit er dus ook van gekomen en moet zeggen dat het me goed bevallen is. Op de temperatuur na dan, ik vond de hallen namelijk warm en benauwd.

Aangezien ik vrijdag en zondag ben gegaan heb ik me er zondag beter op kunnen kleden (zwaar zomers). Nu was het buiten de hallen ook behoorlijk zomers dus dat gaf niet zoveel problemen. De zon scheen namelijk en de temperatuur schommelde tussen de 15 en de 17 graden in de schaduw. Met zon erbij loopt het al snel op tot boven de 20 graden (y)...

Ik had mijn auto na een zoektocht door de omgeving gratis geparkeerd. Dat ik daar slim aan deed zag ik aan het gedrag van Zwitsers die ongeveer het zelfde poogde te doen. Ik denk dat veel pogingen daartoe mislukt zijn omdat de directe omgeving grote ervaring heeft met parkeerproblematiek en er waren daarom ook veel straten compleet afgezet met verkeersbegeleiders erbij om de boel te bewaken.

Ik ben natuurlijk niet van gisteren en stond uiteindelijk redelijk dichtbij, de korte wandeling door de zon was alleen maar mooi meegenomen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Uiteindelijk beland je dan hier, bij de ingang van Palexpo. De entree was goed geregeld met toegangspoortjes en barcode scanners. Er waren veel toegangsdeuren en je was daarom ook vrij rap binnen.

Er stond ook een geldautomaat buiten en die had ik wel eerst nodig aangezien de munteenheid van Zwitserland nog steeds de Zwitserse Frank is.

Dat de poortjes niet direct bij de deuren stonden had ook een reden, de grijze schotten hier deden dienst als omheining om de rokers de mogelijkheid te geven om aan de verslaving te werken.
Als je eenmaal binnen bent dan kom je al snel in de hoofdhal uit. Hier zie je ongeveer een derde van het totale oppervlak op de foto staan (extra grote versie )

Zoals je kunt zien was het vrijdag niet zo druk, ook de drukte op zondag viel reuze mee. Geen afgeladen toestanden zoals in Nederland onderhand gebruikelijk is.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Wat opviel was dat het groene economische blabla gedoe nogal veelvuldig terugkwam. Dit is de Lexus stand, een van de eerste stands die ik tegenkwam op die van Toyota na (de grote broer van Lexus).
Gelukkig waren er ook nog zinnige ontwikkelingen zoals deze Lancia Delta (hhmm inderdaad, niet Jelta) met een 1.8 liter dieselmotor wat volgens de specificaties 200 pk zou moeten produceren. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Concept modellen te over natuurlijk, vind dat persoonlijk een beetje nutteloos omdat veel concepten toch nooit daadwerkelijk in productie gaan. Ford doet er in elk geval ook weer aan mee met deze creatie.
Bij Mazda moeten ze gedacht hebben van doe maar gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ohnee, dat was bij Jaguar het geval ;)

Dit is geen concept trouwens. Misschien had ik beter de Volvo S60 concept kunnen plaatsen.
De Zwitsers hebben ook zo hun creaties van eigen bodem. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Fransen sporen over het algemeen niet maar hiervan dacht ik toch weer van ja, wel aardig.
Oke oke, toch die Volvo ook maar even.. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Citroen DS ...

Ja eehhh, nouja goed.
Een "doe nou maar normaal" BMW'tje. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Neerlands trots stond er ook, Spyker Cars.
Een van de grote publiekstrekkers was Infiniti met dit autootje.

Opzich wel een grappig ding alleen de bagageruimte is wat merkwaardig. Deze gaat op afstandbediening maar het lijkt net..
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
... Alsof er een lijkenkist uitgeschoven wordt. Ja sorry, kan er ook niets aan doen.
Ik heb heel veel auto's van allerlei kanten gefotografeerd natuurlijk maar kan dit niet helaas niet allemaal tonen in deze reportage. Vooruit maar dan, nog een keertje... klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De echte Shjonnie bakken waren natuurlijk ook weer rijkelijk vertegenwoordigd.
Zucht... Moet dit?

Ja dat moet...
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Meer?


Tekst en foto's: DLdB


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht