MN6F op A28 t.h.v. Harderwijk en flitsende palen in Zwolle

Door ITdAnGeR en Chuckie


Datum van foto's: zaterdag 29 juni 2002
Tijdstip: 21:00


Allereerst de kleine foto's zijn van slechte kwaliteit alleen als u hem op normale grote opent zien ze er netjes uit. Mijn excuses.



Het was Zaterdag en eerder die dag ben ik al in Assen en omgeving aan de gang geweest op zoek naar een MN6F maar geen succes ondanks dat het druk was met motoren die naar de TT in Assen gingen. Wel hadden we (roaddevil, Gijsbert, Harold en ik) een Gatso gevonden van de regio politie. Daar staat al reeds een reportage van op de voorpagina. Echter die avond kreeg ik op me gsm de melding van een radar bij Harderwijk. Dus ja mooie kans om samen met Chuckie even de Target 550 te testen zowel verticaal als horizontaal. Rond 20.30 stapten we in de auto en drukten onze detectors tegen het raam. Aan gekomen bij Harderwijk begon Chuckie al de mensen te waarschuwen met hand gebaren alleen mocht het niet altijd helpen. De MN6F stond erg tactisch opgesteld onder een viaduct waar geen mensen op stonden die naar de motoren keken. En een viaduct daarvoor was zeker 1 km verder weg. Dus geen mens kon je waarschuwen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zo gingen we dus op pad. Een T550 horizontaal en een verticaal. De mensen zullen wel wat gedacht hebben die achter ons reden.
Het rare wat ons opviel waren de "grote" verschillen in voltage. De een gaf zo af en toe 1 volt meer aan dan de andere. Het lag niet aan de kabels en niet aan de stekker en ook niet aan de splitter ( die wij er nu tussen moesten hebben ). Dat hebben we allemaal al geprobeerd. Chuckie reed met versie 4.2 en ik (itdanger) reed met versie 4.7. Vind het nog steeds raar vinden. Links die van Chuckie en rechts die van mij. Op dat moment was het verschil minimaal. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Aangekomen bij de controle probeerde ik hem de detectie vast te leggen op video. Ging alleen niet zoals het moest eigenlijk. Afgaand vond ik de detectie op BEIDE manieren ERG SLECHT. 50 meter afgaand ongeveer zowel horizontaal als vertikaal.



VIDEO van de detectie.



Toen we er langs reden gelijk gekeken of er een mogelijkheid was om te parkeren en een gesprek aan te gaan met de BOA. Alleen tot onze spijt hebben we geen LEGALE weg kunnen vinden en illegaal zaten we niet echt op te wachten. Dus zijn we bij de volgende afrit maar gedraaid en weer terug gereden om een shot te maken van de opstelling en dat ging REDELIJK.
Toen maar WEER gekeerd om zo veel mogelijk te kunnen testen opkomend was het ook niet echt TOP een kleine 100 meter. Tot onze verbazing flitste de lamp om de haverklap en gingen er dus veel op de bon. Vooral veel motorrijders en buitenlanders. Denk je ook een leuk dagje TT te hebben gehad. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En ja je kunt het al raden. WEER keren en nu eens kijken op de viaduct of we daar even snel stil konden staan om foto's te maken. Alleen het ging hier dus om een grote weg en konden we nergens de auto kwijt zo snel. Dus zijn we maar weer de snelweg op gereden en kijken of we de auto erop konden krijgen. En dat lukte dus OOK niet.
Uit eindelijk hebben we de moed opgegeven en zijn we maar weer richting Zwolle gegaan. Reeds daar vonden we het wel eens leuk om te kijken hoeveel "niet goed oplettende" mensen er geflitst zouden worden door een paal. Nou we stonden er 15 minuten en van de 20 auto's werden er al 2 geflitst. Dus reken maar ongeveer uit hoeveel geld deze palen in het laadje brengen. Chuckie vertelde mij eerder dat de filmpjes dus 1 keer per 3 dagen verwisseld moesten worden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De paal was al ondergespoten met blauwe verf alleen de BOA had de lenzen alweer schoon gemaakt alleen waren er nog kleine resten te zien van de "mascara"

We hebben dus op deze opstelling niet goed kunnen testen hoe de T550 ZONDER hoorntje reageert als hij verticaal of horizontaal hangt. Verder over de controle zelf vond ik hem eigenlijk een beetje overdreven. Ze hadden verschillende VROS wagens in moeten zetten naar mijn weten om al die gevaarlijk inhalende motoren van de weg te halen. Je schrikt je soms helemaal zuur.



Hoop binnenkort ook nog 1 video's toe te kunnen voegen.



Tekst en foto's: ITdAnGeR en Chuckie


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht