Intertraffic 2010 (deel 1/2)

Door: Egeltjes


Datum van foto's: donderdag 25 maart 2010
Tijdstip: 10:30 uur


Begin april was er weer de Intertraffic, een beurs over verkeersgerelateerde zaken, in de RAI in Amsterdam. Dit jaar ging ik er met mijn overbuurman heen en ons Engels werd behoorlijk op de proef gesteld. Naast heel veel verkeersborden, lichtborden, parkeermeters, vangrail en belijningsystemen stonden op deze beurs ook stands van in Nederland gebruikte radarapparatuur (Gatso en Multanova).

Een selectie uit 80 foto's. In dit deel het algemene spul.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ook deze keer stonden er al wagens buiten gestald. Boven zo'n Dynamisch Route-informatiepaneel wagen. Onder een tekstkar, aangestuurd door VID info.
Deze keer was bijna de gehele RAI gevuld met stands. Boven de ingang van de hoogste drie zaalnummers werden bezoekers al welkom geheten.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Heel veel stands voor borden die met LEDs hun informatie weergeven. Een kleine selectie (nb: na 3 stands is het foto's maken van zulk spul al saai).
Zo'n lantaarnpaalsnelheidsmeter ding. In het bovenste gedeelte van de tientallen zit de radar. Deze standhouder heeft wel een geinige dopperradar eenheid in zijn programma, de SS300 Doppler Speed Radar. In de folder ervan staan interessante gegevens (wellicht voor een RDD-experiment?).
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ook een interessant verkeersding. Gewicht van (vracht)wagens meten, zonder de weg te verbouwen. Te zwaar beladen wagens schijnen schade aan wegdekken te brengen. Onder een brug c.q. viaduct worden enkele sensoren (rekstrookjes) geplaatst, waarna het systeem enkele weken, maanden het verkeer monitort op hun gewicht.
Er waren ook veel stands met cameraregistratie systemen, waaronder deze stand. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De VID (VerkeersInformatieDienst) stond er ook. Ze gaven o.a. ook informatie over hun bluetooth registratie systeem. Geen kentekenregistratie, maar een wazig (maar unieke) bluetooth identificatie, waar zij de rijtijden mee bepalen.
Een registratiesysteem aan de hand van heel veel magnetische sensors onder het wegdek. Zolang het vrachtwagentje rechtdoor ging, kon het systeem aardig de route voorspellen. Maar bij de bochtjes had het systeem het toch wat moeilijker. Gelukkig kent een snelweg niet van die krappe bochten.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vangrail waren ook een geliefd product. Stalen, houten, al of niet in motorvriendelijke uitvoeringen.
Hier een stand van verkeersregelaars uit Haarlem. Hopelijk geen ROC-stagaires, waar ik al eens mot mee gehad heb op een autoloze zondag.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Lichtkranten en dakverlichting. Mooi om te zien, mooi om te begeren, maar illegaal (vooral dat blauwe spul) om op je burgerwagen te hebben.
Zelfs in Zweden schijnt het woord van Spee al verkondigd te worden, getuige de tekst op deze tassen: "Speeding kills".
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een Duitse standhouder, zoals zij een Multanova in een Skoda bouwen. Met de radarkegel door de gril heen.
En een Duitse Transporter als werkplek ingericht. Inclusief bureaustoel in het laadruim, zoals wij ook van het KLPD kennen.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En dan kom je thuis, met een berg aan spulletjes, snoepgoed en pennen.

Deel twee.


Tekst en foto's: Egeltjes


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht