Lasergamen op de A16

Door Petertjuh en MarcoV


Datum van foto's: vrijdag 27 augustus 2010
Tijdstip: 14.00 - 16.15 uur


Vanochtend werd er een radarcontrole gemeld op de A16. Dit bleek een lasercontrole te zijn toen ik de 53-BS-LB op het viaduct bij Prinsenbeek zag staan. Het is op deze locatie namelijk gebruikelijk om te laseren vanuit deze radarwagen.

laser nb a16 dordrecht ri breda thv hmp 58.9 bij afslag prinsenbeek op viaduct (a3/petertjuh)


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Met 3 rijstroken per richting nodigt de weg erg uit tot het overschrijden van de maximumsnelheid van 100 km/u. Knooppunt Princeville, direct na de controle, zorgt altijd voor veel rijbaanwisselingen en het verkeer rijdt daar vaak traag. Desalniettemin is 100 op de A16 geen reŽle snelheid. Het voordeel van het KLPD Breda is wel dat zij weinig radarcontroles uitvoeren in het 100-gebied tussen Breda en Zevenbergschenhoek. Het is voornamelijk oppassen voor deze laser en de (on)opvallende surveillances op deze snelweg van zowel het KLPD als het VHT maar die houden meestal rekening met een wat reŽlere marge om tot bekeuren over te gaan.
De opvang voor de laser stond vandaag op de N263, de weg van Breda naar Zundert. Dit is een van de weinige veilige opties om als werkplek in te nemen bij deze lasercontrole. De koffiebus van het KLPD was meegenomen om als kantoor te dienen voor de bonnenschrijverij. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Toen wij rond de controle aan het cirkelen waren, was het niet echt druk met hardrijders. Dat zal ongetwijfeld hebben gelegen aan de lichte regenval van dat moment. De motorrijders leverden hun klant af en reden meteen terug om de volgende klant van de weg te plukken. Toen het eenmaal droger begon te worden, werd het ook drukker met de staandehoudingen.




Tekst en foto's: Petertjuh en MarcoV


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht