Nieuwe en bekende locatie in Breda

Petertjuh


Datum van foto's: maandag 28 maart 2011
Tijdstip: 17:45 uur


Op weg naar huis reed ik in Breda over de Tramsingel.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier zag in de verte een grijze Toyota Hi-Ace geparkeerd staan op de stoep. Dat kon eigenlijk maar één ding betekenen:

radar nb in breda op de tramsingel thv smederijstraat door een grijze toyota hi-ace (petertjuh)
Met het keren verderop kon ik nog een tweede controle melden:

radar nb in breda op de academiesingel thv huisnummer 31 door een donkergrijze vw transporter (petertjuh)
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ik moest snel zijn met foto’s maken aangezien de controleur op het punt stond de controle op te breken wegens andere verplichtingen.

De controle stond nabij de kruising met de Smederijstraat opgesteld in de richting van de brandweerkazerne. De bus stond zoals te zien op de stoep maar net op het gedeelte waar de stoep erg breed is zodat voetgangers geen hinder ondervonden van de geparkeerde bus. De maximumsnelheid op deze weg bedraagt 50 km/u en is met een aantal zijwegen en het niet vrij liggende fietspad een mooie snelheid.
Na deze controle heb ik ook nog een bezoekje gebracht aan de Academiesingel. Deze ligt in het verlengde van de Tramsingel. Ik had hier al eens een reportage gemaakt, maar het VHT staat hier tegenwoordig best vaak zodat het geen kwaad kan om deze locatie nog een keer onder de aandacht te brengen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De controle zoals vertrouwd in een parkeervak opgesteld in de richting van het NS-station. Hier is de situatie vrijwel gelijk aan die van de Tramsingel: Fietsers zijn enkel gescheiden van het overige verkeer door middel van een onderbroken lijn en een maximumsnelheid van 50 km/u. Wegens de vele lijnbussen van en naar het station en ander groot verkeer, wordt de fietsstrook ook veelvuldig gebruikt door het overige verkeer.

De beide controles vind ik niet slecht. Ikzelf heb op deze wegen niet echt de neiging om (heel) hard te rijden alhoewel het op de rustigere tijden wel kan. Dat niet iedereen de maximumsnelheid respecteerde op de Academiesingel, bewees iemand die met 108 km/u de radarbus passeerde. Opvallend is overigens dat er sinds kort ter hoogte van de controle op de Academiesingel een bord hangt waarop je je snelheid zelf ook nog eens kunt aflezen.


Petertjuh


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht