Aangekondigde Multanova op de A67

Door NvR


Datum van foto's: maandag 15 juli 2002
Tijdstip: 14.45uur


Vandaag komt er op de Flitsservice SMS dienst een melding binnen dat men staat te controleren op de A67 richting Eindhoven. En wel ter hoogte van HMP 31.9



Dat schept mijn verbazing. Ik weet namelijk dat in de richting Eindhoven op de genoemde lokatie geen plek is voor een controle, tenzij de controleur op de vluchtstrook zijn auto zet. Dit omdat daar een flinke sloot ligt en verder zeer dicht begroeid gebied is met planten die we niet graag in de tuin hebben staan.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een overzichtsfoto van ongeveer 1 km terug. Deze rijbaan (afgaand) werd gecontroleerd op hardrijders.
En zo stond het dan bij hectometer 31.9, maar dan zoals ik al reeds vermoedde richting Venlo.


Op deze lokatie legde ik reeds eerder op 19 maart mijn allereerste Flitsservice-reportage vast. Sinds die tijd is daar (volgens de meldingen) nooit meer gecontroleerd.



Ter plaatse trof ik een vriendelijke controleur, met wie ik de controle gade sloeg.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Reden voor deze controle zijn de vele ongevallen die de laatste tijd op deze belangrijke verkeersader richting Duitsland hebben plaatsgevonden.
En dan blijkt plots dat de flitslamp er basta aan wil geven.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Doordat de controleur herhaaldelijk de lamp controleerde, ging het weer wat beter. "Ach, het is zonnig genoeg om door te controleren, zelfs zonder flits.", aldus de controleur.
Geplaatst achter deze ANWB-paal lijkt hij vrij zichtbaar. Dat dacht de controleur ook. Echter vertelde ik hem, dat toen ik hem passeerde moeite had om de apparatuur te zien staan.



Maarja.. daar hebben we dan ook de SMS dienst voor.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Er was ook verbazing van de zijde van de controleur, dat we zo snel op de hoogte waren.. hij stond er namelijk pas een uur.


Tja.. Dat komt dankzij al onze melders he.. en dat zijn er nog al wat.


Een mooi close-upje, nietwaar?
Ook mogen we de flitslamp natuurlijk niet vergeten. Hopsakee.. op de foto ermee. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een foto van de bijbehorende auto. Een Subaru Legacy van het KLPD te Maasbracht.
Eerst werd de auto altijd helemaal achterin het pad (links van de auto, niet zichtbaar op de foto) gereden. Echter zijn daar echter wat extra paaltjes neergezet, waarschijnlijk voor crossgekken met een Quad. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Tot slot nog wat getalletjes, want daar zijn wij Nederlanders tenslotte gek op.

Op het moment van noteren (5 minuten later werd de controle opgeruimd), daar gaan we:



Passanten : 4611

GRW*) : 1133

Aantal foto's : 450



*)GRW is Grenswaarden. Oftewel de mensen die geluk hebben gehad. Zij reden in de marge van 8 KM/h.

Er wordt namelijk pas voor personenauto's bij 128KM/h geflitst en bij vrachtverkeer 87KM/h.



Het margeverschil tussen deze 2, komt doordat de 120 hoger ligt dan 100KM/h en daardoor dus een extra km als marge krijgt.







Tekst en foto's: NvR


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht