Pinksterraces Oss

Door: King leo


Datum van foto's: maandag 13 juni 2011
Tijdstip: 11:45 uur


Aangezien vandaag de laatste dag van het motorspektakel “de Pinksterraces” in Oss plaats vond bekeek ik via de Flitsservice site de “aangekondigde Regionaal” melding voor eventuele flitsactiviteiten. Immers met de adrenaline nog in het bloed wanen sommige bezoekers zich op de openbare weg als ware ze zelf op het circuit reden. Tevens wilde ik nog wat nieuwe autoaccessoires testen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De N324 Grave-Oss en de N277 Middenpeelweg Zeeland/Elsendorp stonden in het voorprogramma vernoemd dus even een kijkje gaan nemen of de gegevens van het Openbaar Ministerie en mijn autouitbreiding ook betrouwbaar zouden zijn.
"En keurig aangegeven door de techniek zag ik aan de overkant een auto in de berm staan die best verdacht stond opgesteld. Meteen mijn Transit een parkeerhaven ingestuurd om de boel eens nader te gaan bekijken". klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Het bleek de Astra van Brabant Noord te zijn die deze plek gebruikte om de N324 te controleren op overtreders van de toegestane 80 km/uur.
De beheerder van de Astra had een plekje enkele tientallen meters verwijderd van zijn voertuig gezocht waar ik hem met een bezoek vereerde.
Na een gesprekje met de reeds bekende beheerder over de vooraankondiging op de OM site was er nog contact met de collega langs de Middenpeelweg, dus ook deze info was correct. Geen enkel probleem om wat plaatjes te maken van de opstelling en resultaten. 1157 passanten waarvan 116 op de digitale Gatso waren het resultaat , dus 10%. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ook de apparatuur achterin was geen geheim en werd onthuld om op mijn camera vastgelegd te worden. Het lijkt veel maar er staan 3 accu’s die voor de stoomvoorziening moeten zorgen in opgesteld. 1 accu voor de computer, 1 voor de camera /registratie unit en 1 voor de eventuele extra flitser.
Het belangrijkste kastje is de computer, deze is door het Nederlands Meet instituut (NMi) goedgekeurd tot 17-03-2012 evenals de bijbehorende camera-unit. Alle foto’s worden hier opgeslagen en later op de laptop uitgelezen voor verdere verwerking. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De plek langs de N324 was gezien de aanwezige oversteekplaats voor fiets/bromfietsers en de te verwachten overschrijdingen als de races afgelopen zijn nog te beoordelen als legitiem. De meeste overtredingen vielen binnen de 10 à 15 km overschrijdingen maar er was toch een topper van 122 km/uur langsgekomen.
Nog een laatste foto van de Astra en de wetenschap dat de info van het OM juist bleek te zijn op deze en de andere locatie ben ik tevreden naar huis gegaan. Helaas heb ik er door drukte niet meer aan gedacht deze controles door te geven aan FS en ben tevens vergeten het hectometerpaaltje op te zoeken. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Na ongeveer twee jaar geen repo gemaakt te hebben ben ik het een beetje verleerd zal ik maar zeggen. Maar mijn testdoel is volledig succesvol verlopen en dat is natuurlijk ook weer een fijn en veilig gevoel.


Tekst en foto's: King leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht