Multanova op A1 bij Blaricum thv hmp 25.8 bij werkzaamheden

Door Umpire


Datum van foto's: dinsdag 16 juli 2002
Tijdstip: 21.30uur


Niet zo vaak dat ik reportages maak door drukke werkzaamheden en andere bezigheden buitenshuis hebbende, maar vanavond was het weer eens zover. Terugrijdend uit Amersfoort naar huis (omgeving Amsterdam) reed ik dat punt met 130km/u voorbij. Er was op dat moment nog niets van werkzaamheden gaande. Rond 19:30 was ik thuis en verbaasde me dan ook op www.flitsservice.nl te moeten lezen dat er op de A1 ter hoogte van Blaricum bij hmp25,8 in de richting van Amsterdam op snelheid werd gecontroleerd.

Mijn Bel Target 550 had namelijk geen alarm geslagen bij het passeren van dat punt. Eerst nog wat gegeten en wat mail beantwoord en rond 21:00 weer in de auto gestapt om ter plaatse poolshoogte te gaan nemen. Ja hoor, op de A1 richting Amersfoort begon mijn detector als te piepen dat er wat loos was. Meteen daarna zag ik door de onophoudelijke reeds flitsen het apparaat al rechts van de weg op het andere weggedeelte staan.

Meteen de snelweg afgegaan en via de lokale buurt naar de parallelweg gegaan, alwaar de auto stond. Daar aangekomen was ook Dr. Quintezz al aanwezig om wat video opnamen met zijn digitale camera te maken. Misschien dat hij wat fragmenten of stills kan toevoegen??

Van hem begreep ik ook dat deze controle er pas vanaf +/- 19:25 stond. Dat was meteen een/de verklaring dat mijn 550 geen alarm had geslagen. Ik was daar rond 19:00 langsgekomen.


Ter plaatse goldt een snelheidsbeperking vanwege het snoeien van de bomen rechts van de weg. Bij de pijlwagen gaf het portaal 50 aan, bij het eerstvolgende portaal was 70 weergegeven en bij het portaal daarna was "einde beperkingen" op beide stroken aan.



klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Multanova was kunstig in het struikgewas op een statief neergezet, in het 70 km/u gebied, en zonder detector ging je hier zeker op de foto als je te hard reed! Vanaf de snelweg was de opstelling bijna niet te zien.
Iets meer ingezoomd, zag het er zo uit. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En dit is voor de liefhebbers van close-up
Helaas is de foto van het ijkstickertje wat vaag uitgevallen. Voor wie de layout hiervan niet kent, de Multanova, het fototoestel, en de bijbehorende handset waren in het jaar 2002 en de maand 04 ge-ijkt. Deze combinatie kan dus nog wel even mee. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Het geheel werd vervoerd in een VW Transporter van het KLPD
Voor de liefhebbers van het kentekenregister, volgt hier de plaat: VH-HS-49 klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Wie ter plaatse te hard heeft gereden zal ongeveer zo op de foto staan en kan dus over enige tijd post uit Leeuwarden verwachten. Denk hierbij aan de snelheidsbeperking als gevolg van werkzaamheden. Het gevraagde bedrag zal dus hoger zijn als het "normale" tarief.

Ook is op deze foto het kabeltje te zien naar de flits unit, die +/- 1 a 2 meter hiervoor onder de vangrail stond.

Op de terugweg heb ik nog geprobeerd om een drive-by shooting van de opstelling te maken, maar dat is tot twee keer toe mislukt.


Tekst en foto's: Umpire


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht