A2 controle richting Den Bosch ter hoogte van Boxtel

Door NvR


Datum van foto's: vrijdag 2 augustus 2002
Tijdstip: 13.00uur


Mijn vriendin was naar Harderwijk gegaan voor het bekende uitstapje aldaar. Dus ik weer niks te doen. Komt er een melding binnen van de controle op de A2 ter hoogte van Boxtel Noord.


Het is altijd handig als je goed de wegen hier en daar kent, dus er maar heen gereden.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
We zullen maar eens beginnen met een overzichtsfoto van deze controle. Bij de paal van het ANWB bord staat iets in de berm geplaatst, wat nauwkeurig de snelheid van langszoefende automobilisten in de gaten houdt.
Bij de controlelokatie aangekomen mijn auto maar eens achter die van de controleur geparkeerd. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een overzichtje vanuit de andere hoek. De opstelling was door het slechte weer wat moeilijker te zien, dan normaal. Maar het is natuurlijk zaak om de weg meer in de gaten te houden dan de berm.


Qua detectie redelijk laat op een Target 330 met hoorntje (geleend van de Nachtkoerier), maar dat kan door de weersomstandigheden komen. Meetafstand was ongeveer zo'n 75 meter. De radar had daar volgens de controleur ook last van met de meetingen.
Er wordt de laatste tijd nogal veel gecontroleerd op de A2. Let dus goed op de meldingen via SMS.

De A2 is dus een projectweg geworden en men zal hier uitgebreid controleren de komende tijd.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Set 22 in strijd met mensen die te hard dan toegestaan over de snelweg razen. Deze set is geijkt op 2-2002 en kan dus nog tot en met januari 2003 mee.
Close-upje van deze Multanova 6F, zoals de handelsbenaming luidt. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nee, die lichtgevende oranje streep is geen vuiltje op de lens en ik heb er ook niet iets ingetekend. Dit is namelijk het uitlijnpaaltje, voor iedereen die het nog niet wist, en daarmee kan men de radar parallel met de weg zetten. Hetgeen uiteraard nodig is om een correcte meeting uit te voeren.
Deze flitsverlichting zorgt er voor de bestuurders voor, dat de controle iets meer zichtbaarder is, dan bij gebruik van de ouderwetse ronde flitslamp. Aangezien deze lamp wat sterker is dan de oude moet deze op de juiste plaats worden gezet anders wordt de foto overbelicht. Vinden wij niet erg toch? klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op deze foto zie je 2 accu's en 1 flitsgenerator (het kleinste kastje). Er is één accu voor de set zelf en één voor de flitslamp.
Omstreeks 15.20uur is het tijd om alles weer te verzamelen en richting Driebergen te rijden, alwaar deze controleur werkzaam is. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Tot slot een foto van het kostbaarste onderdeel van de gehele set. De radarkop. Let u ook even op het zegeltje aan de schroef ervan.

De controle vond plaats vanaf ongeveer 10.00uur tot 15.30uur.
Er werd gemeten;



7001 pasanten, waarvan:

954 GRW's.(Grenswaarden. Mensen die binnen de meetmarge van 8KM/h bleven);


273 van de 7001 pasanten zijn gefotografeerd voor het overschrijden van de toegestane snelheid en zullen post ontvangen uit Leeuwarden.


Tekst en foto's: NvR


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht