Onder het viaduct op de A2 bij afslag Maarssen...

Door DLdB


Datum van foto's: dinsdag 6 augustus 2002
Tijdstip: 21:00u - 22:30u


Zaterdagmiddag was er bij ons "intern" nogal een discussie opgelaait over een bepaalde controleur die werkzaam is bij de KLPD en die het graag hard wil spelen. Aangezien wij dat ook best wel willen als het erop aankomt, wierp ik mij op om foto's te maken van het geheel als hij weer gesignaleerd zou worden.



Nog dezelfde avond dachten we dat het zover was, er kwam een melding binnen van de A2 en ik besliste om erheen te gaan. Ik moest een uitnodiging van Fr@ afslaan om naar de A4 (hmp 17) af te reizen om daar eens langs te gaan. Aan de lokatiekeuze te zien wist ik wel wie daar zou staan. Verder wilde ik mijn toezegging meteen waarmaken dus gaf ik even voorrang aan de A2 in plaats van een gezellig onderonsje op de A4.



Dus ik ben met gepaste spoed richting Utrecht gereden over een overigens extreem rustige A12. Het leek wel of het al nacht was qua verkeersaanbod, terwijl het pas 20:00u was.




klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit is het geheel dan. Het was werkelijk onmogelijk om dichterbij te komen maar ondanks alles was het met een redelijke telelens nog best te doen.



Ik durf te beweren dat de controleur me geen seconde bewust opgemerkt heeft, terwijl ik toch zeker meer dan een uur zicht op deze controle heb gehad. Dit komt mede omdat de controleur in kwestie het grootste gedeelte van zijn tijd in de auto zat die bijna geheel uit het zicht stond achter de betonnen viaductpijler.
Ik had het na een uur bijna opgegeven, het is dat Fr@ belde dat hij ook nog even langs zou komen om te kijken wat ik allemaal aan het uitvreten was anders had ik allang weer weggegaan.



Het verkeersaanbod op de A2 was namelijk ook dermate laag dat de controleur in kwestie geen enkele keer de auto uit hoefde om het rolletje te verwisselen. Ook flitste de flitslamp niet, wat waarschijnlijk ook de reden was dat hij eindelijk bij zonsondergang de opstelling afbrak.



Toen zag ik dat het om een mij bekende controleur ging die te boek staat als; "vriendelijk". Kortom, de verkeerde, heb ik weer.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Uiteindelijk was alle ellende weer in de auto geladen en reed de controleur weg. Nu zal hem wel wat opgevallen zijn aan de overzijde maargoed ach daar was ik me dan ook wel weer van bewust. Ik wilde even een close up van zijn nieuwe Skoda'atje maar helaas wilde mijn camera niet meer meewerken.



Het was te donker geworden om nog van veraf goede foto's te kunnen maken. Het lijkt lichter op de foto dan het daadwerkelijk is. Dit komt door de verhoogde sluitertijd en dergelijke. Door de verhoogde waardes is de camera ook veel gevoeliger voor trillingen en aangezien ik niet met een statief werkte maar wel met een behoorlijke lens...



... krijg je dit als resultaat... Maar ach...
Maargoed, het maakte allemaal niet zoveel meer uit. Volgende keer beter. Voor de mensen die geregeld over de A2 rijden; "Yep, ook daar staan ze" ... klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Overigens stond de Multanova wel goed zichtbaar opgesteld, al moet ik toegeven dat dat midden onder een viaduct toch moeilijker word om te zien wegens schaduw vorming.



Nadat de controleur vertrokken was arriveerde Fr@ om zijn avonturen op de A4 te vertellen ;). Hierna zijn we nog even naar Rotterdam afgereist om te kijken of er nog wat te beleven viel bij de wekenlijkse straatrace meeting aldaar. Maarrem daar was ook niet zoveel aan vandaag, geen reportage daarover dus.


Tekst en foto's: DLdB


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht