Radar A1 thv Deventer en Bathmen

Door Raymond en DaniŽl


Datum van foto's: dinsdag 6 augustus 2002
Tijdstip: 19:00


Op deze mooie dinsdagavond was het verre Oosten weer aan de beurt voor een avondcontrole. Ditmaal werd er richting Oldenzaal gecontroleerd tussen de afslag Deventer en Deventer-Oost
en richting Amsterdam ter hoogte van Bathmen.



Raymond en ik besloten eerst even een praatje te maken met de controleur bij Deventer. Nu zullen er vast controleurs zijn die dit werk hebben gekozen omdat het relatief makkelijk geld verdienen is, maar dat is bij deze controleur absoluut niet het geval. De veiligheid staat hoog in het vaandel. Dat was alleen al te zien aan het feit dat het snoer van de afstandsbediening van de MN6F met pionnen 'beveiligd' was. Deze controleur staat er om de notoire hardrijder aan te pakken.



Nu zal elke snelheidscontroleur je dit wijs proberen te maken maar ik geloof echt dat deze het meent. De bezorgdheid was van z'n gezicht af te lezen toen auto's met snelheden waarbij je rijbewijs in gevaar komt midden in de spits langs het overige verkeer vlogen. Bij de controle bij Bathmen ging het volgens mij nog een tikkeltje harder.



Een Audi Cabriolet beleefde hoogstwaarschijnlijk zijn 'finest hour' toen hij met 190+ (!) langs de radar vloog en niet geflitst werd. Ook diverse mini-vrachtwagentjes (BE rijbewijs) met de vlam in de pijp wisten het gaspedaal dusdanig te beroeren dat menig personenauto het nakijken had.



De reden dat de Multanova's 'sneaky' waren opgesteld (Dit viel ter hoogte van Deventer overigens reuze mee) is niet om elke automobilist een bon aan te smeren maar omdat het verkeer af en toe zo vreemd reageert dat de controleur het soms niet verantwoord vindt om de radar vol in het zicht te zetten.



Bij de opbouw van de radar remt het verkeer soms af tot 40 km/h. Is de radar dan eenmaal opgebouwd dan gebeurt het regelmatig dat er noodstops van automobilisten komen die de radar pas op het laatste moment zien.

(Terwijl hij vol in het zicht staat) Dit is overigens geen 'advocate of the devil' verhaal maar ik probeer hier het verhaal een keer van de andere kant te laten zien.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De kabel van de afstandsbediening beveiligd met pionnen.
Een overzichtsfoto waarop duidelijk te zien is dat de radar niet echt verstopt was. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Er waren twee flitslampen gemonteerd aan de vangrail. Dit was niet voor de show maar omdat er zoveel werd geflitst dat er al ťťn oververhit was.
Nadat we aan de boer gevraagd hebben of we even bij de snelweg foto's mogen maken lopen we langs het mailveld richting de controle. Zouden we namelijk over de groenstrook lopen dan
hebben we kans op een boete voor lopen langs de snelweg.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De auto bij Bathmen was vanaf de weg door de bomen te zien. Natuurlijk alleen voor het geoefende oog.
En een archieffoto waarop te zien is hoe de radar ook deze keer was opgesteld. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto




Tekst DaniŽl, Foto's: Raymond en DaniŽl


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht