Inbouw Quintezz in Golf 2 onder de motorkap.

Door André M.


Datum van foto's: zaterdag 14 september 2002
Tijdstip: Onbekend


Bij deze de op het forum al eerder beloofde foto's.
Aangezien ik niet echt tevreden was over de resultaten van de quintezz toen deze nog achter mijn voorruit hing, en ik dit zoals meer mensen vinden, nogal aggressief vind staan, als je wordt aangehouden, heb ik besloten om de Q maar eens in te bouwen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Doordat ik nu een 'onopvallend' frontje heb boven mijn asbak heb ik al meer plezier van mijn Q. Links de aan/uit-schakelaar daarnaast de powerled, de multaled, de gatsoled, en de laserled, vervolgens enkele gaatjes met daarachter de buzzer, om te eindigen met de 4 alarmledjes. Ik heb de 3 knoppen dus gelaten voor wat ze zijn, en het volume staat maximaal.
Eerst had ik de Q links naast mijn radiateur hangen, maar aangezien de resultaten beter moesten had ik besloten
om hem voor mijn radiateur te hangen, zodat de Q vrij zicht heeft op de weg, doordat hij door de grill kan kijken.
Hierdoor vervalt ook de functie van de lasersensor niet!
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Aangezien de Q hier stabiel opgehangen moest worden, heb ik van platgeslagen koperen buizen een stabiele contructie
gemaakt zodat het geheel door de aanstromende lucht niet kan gaan buigen of zelfs erger, klapperen.
De bedrading is als je goed kijkt te zien.
Hier is dan beter te zien hoe de Q is bevestigd, ook zie je nog wat gekleurde draadjes achteruit de Q komen. Dit is verder
helemaal dichtgelijmt. Let op de hoeveelheid lijm op de Q, ieder gaatje zit dicht. Ik moet nog het een en ander testen, maar nu ik iedere dag veel sms-jes krijg, moet dat binnenkort toch kunnen.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Flitspalen die geladen zijn (3 getest) pakt hij op gemiddeld 500 meter! Echter bij een test op een gatsowagen ging mijn Q pas op 50 meter afgaand en 200 meter opkomend loeien, dit viel nogal tegen.

Ik denk er dan ook nog aan de Q eens verticaal te hangen, en deze wat meer uit te lijnen. Dat uitlijnen wordt waarschijnlijk dan de energieweg in Nijmegen.


Tekst en foto's: André M.


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht