Toch weer eens een KLPDcontrole op de A58 bij Oirschot

Door NvR en de Nachtkoerier


Datum van foto's: zondag 13 oktober 2002
Tijdstip: 20.00uur


Het was lang geleden dat ik een reportage voor Flitsservice had gemaakt. Tijd om maar eens wat te laten zien uit de regio zullen we maar zeggen.





We schrijven 13 oktober 2002 de A58 bij Oirschot. Nabij Eindhoven. Er komt op de site een melding binnen dat men staat de controleren op dit gedeelte bij de snelweg.

In een ver grijs verleden hebben we hier ook al eens een reportage geschoten..


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De opstelling op de zuidbaan richting Eindhoven. De controle vond hier plaats op hmp 18.9
De Multanova van het steunpunt Breda, die hier voornamelijk actief is, wat anders in beeld gebracht. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Je ziet ze steeds minder; maar ze zijn er nog steeds. De klassieke flitslampen.



Tegenwoording wordt voornamelijk gewerkt met grote flitsers op een groot statief. Voordeel daarvan voor ons is dat we ze overdag wat beter kunnen opmerken.
Mensen die ondergetekende al wat langer kennen, weten dat ik wel hou van een partijtje terugflitsen. Oftewel.. een frontfoto klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De bediening van de apparatuur. Deze bedient zoals bij de meeste onder ons bekend zal zijn, de flitsset.



Te zien is dat de laatst gereden snelheid 99KM/h is.



Dat er hier veel centjes zijn verdient mag duidelijk zijn.



De controle stond er ongeveer sinds 18.20uur en de tijd van ons vertrek naar de andere kant van de weg was rond 21.00uur. We hebben de set bijna constant zien flitsen.


Veel mensen remden pas, toen de flits reeds afgevuurd was. Helaas was het dan al te laat.



Bij ons vertrek ging de 2e fotorol erop. Wederom goed voor ongeveer 450 foto's. De controle zette nog enige tijd voort.
Vanaf de westbaan dan nog een laatste foto van de set in effectfoto. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dan maar es de andere kant opgezocht..



Na een kort tochtje over wat gras en zandpaden, kwamen we bij de controle op de noordbaan richting Tilburg, bij hectometer 22.1
Nogmaal de lokatie goed in beeld gebracht. Het hectometerpaaltje is nu goed zichtbaar.



Ook voor deze controle geld: Je ziet ze niet in het donker. Aan de andere zijde van de weg lieten ook veel mensen zich foppen. Wie verwacht er nu op zondagavond een controle. Misschien is dat wel een aanwijzing voor de vele flitsen die ik en de Nachtkoerier gezien hebben.



Dus voor de mensen die geregeld die paar km's boven de max. zitten; Tijd voor een detector.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
We nemen de set even vanuit een andere hoek, voor de lens van onze camera.
Op een gegeven moment kwam de uitschieter van de avond voorbij..



Een snelheid van 194 werd geklokt door de radarapparatuur van het KLPD Breda.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En tot slot de auto van de controleur vanaf een afstandje. De Nachtkoerier maakt een praatje.

Tsja..



Ik weet nu niet of men hier op deze lokatie vaker controles gaat uitvoeren. Wel werd duidelijk dat hier genoeg te halen viel.



We nemen maar een afwachtende houding aan.



Tekst en foto's: NvR


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht