A67 Hectometer 15.7 ter hoogte van Veldhoven

Door NvR


Datum van foto's: vrijdag 8 november 2002
Tijdstip: 14.30uur


Aangezien het al een flinke poos geleden is dat er vanaf de A67 wat foto's gemaakt zijn door ondergetekende, vond ik het maar weer eens tijd om daar eens een kijkje te nemen.



RADAR NB A67 EHV-EERSEL 15,7 08/11/02 10:25:38


Die melding komt binnen via onze meldingen. Dus maar eens een kijkje nemen. Het blijkt een lokatie te zijn die zeer goed te bereiken is.



Ik dacht eerst dat de controle bij het tankstation stond, iets verderdoor, maar 15.7 bleek iets dichterbij dan gedacht.
Ik reed de controle eerst voorbij via de snelweg en ben vervolgens via wat "binnendoor"weggetjes bij de controlelokatie uitgekomen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En zo stond het geheel opgesteld. Van links naar rechts de radar , flitssturing, de flitslamp -oud model- zelf en een uitlijnpaaltje. De nieuwste versie van de flitslamp is uitgevoerd op statief en is wat beter zichtbaar dan deze.
Een foto wat dichterbij. Dichterbij kon ik niet komen. De controleur, die mij overigens keurig te woord stond, was vrij strikt met het verbod om te wandelen langs de snelweg. Er liep namelijk een greppel en die moest ik wel respecteren. Geen probleem overigens hoor. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een close-upje van de radar met de camera. Het wakend oog op het gebied van snelheid was vandaag, zoals gewoonlijk, onverbiddelijk.
Ik ben niet iemand die vaak zegt, dat een controle open vizier is of niet. Mijn inziens was deze redelijk goed zichtbaar. Maar wij reporters, hebben hier natuurlijk ondertussen een goed oog voor. De gemiddelde weggebruiker niet. En dat is erg jammer, want zo krijgen er nog heel wat post uit leeuwarden. Menschen, haalt die tunnelvisie uit uwer ogen en kijckt ook langs den weg. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een shot met de groothoeklens. Een goed overzicht dus van de opstelling.
Hmm.. welke auto staat daar weer bij? Dat is lang geleden?! klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De oude Opel Astra met het kenteken VN-VF-74. Ditmaal in het gebruik van het steunpunt Maasbracht.



Dit voertuig hebben we niet vaak meer gezien in de zuidelijke regio. De laatste keer dat ik hem gezien heb hier, is bij mijn eerste reportage van 19 maart 2002


Tja, er rest mij niet veel meer te zeggen dat er bij deze controle toch veel kleine overtredingen zaten. Het gros wordt toch geflitst in de marge tussen de 10 en 15 Km/h te hard. Dat heeft ook te maken met het feit, dat op deze route veel vrachtverkeer rijdt. Het is de weg naar BelgiŽ. En aangezien de meeste vrachtwagens zo rond de 90KM/h rijden, zijn er dus velen de klos. Zij mogen immers maar 80. Ze zitten dus vaak in de 3km zone die overblijft (de radar flitst pas bij 80+7=87KM/h).



Er werden ook forse overtredingen waargenomen. Zo kwam er volgens de controleur er een voorbij rijden met 55 te hard.



Tekst en foto's: NvR


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht