Radar maar uitgezet - aanrijding op de A12

Door Raymond


Datum van foto's: zondag 24 november 2002
Tijdstip: rond 13.00


's Morgens verscheen de melding van een radar op de A12 op de Flitsservice sms dienst. Toevallig was er deze dag een meeting van Flitsservice, en een aantal van deze mensen moest langs deze radar. De radar bleek ter hoogte van het Shell tankstation te staan. Het station zorgt voor vals alarm op de detector, welke uitslaat op de K band. Maar helaas voor het KLPD, zal de detector de M6F radar op de Ka band voortrekken ten opzichte van de deuropener.

Deze radar stond echter niet meer aan, want na de radar bleek er een aanrijding te zijn gebeurd. Nou is er moeilijk een verband te leggen tussen een radarcontrole en de aanrijding, maar het zou zo maar kunnen dat er iemand plotseling in de rem vloog na het zien van de radar, die in dit geval niet echt verdekt stond opgesteld, dwz een oplettend oog kon hem zien staan. Het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben. Verdacht is het in iedergeval zeker.

De Flitsservice mensen bleken allen een camera bij zich te hebben. Zo gebeurde het dus dat er ineens vier mensen met camera's aan de overkant van de controle staan te filmen. Jammer voor deze controleur, leuk voor ons.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier zie je de radar vanaf de overkant gefotografeerd. Het lijkt alsof hij achter het kastje verscholen staat, maar hij stond er in werkelijkheid naast. Vanaf de weg, met spiedende ogen, was het wel te zien.
De begeleidende wagen, een Subaru Forrester, stond verscholen in de berm, achter de radar. Hoe hij daar gekomen is, is ons een raadsel. Hoe hij er weer weg wil komen lijkt ons nog veel interessanter.



(Ons is nu inmiddels al bekend hoe).
De hele unit op de plaat gezet. Ons viel de twee flitslampen op.
2 lampen? Jazeker.
Er worden soms 2 flitslampen gebruikt omdat het fototoestel sneller kan dan 1 flitslamp weer klaar is om te flitsen. Op deze manier worden 2 auto's die achter elkaar rijden beiden gepakt.
DaniŽl pakt het wat serieuzer aan. Hij zet een statief op om op zijn gemak wat foto's te nemen.
De andere kant opkijkend vanaf het tankstation, zien we de plaats van de aanrijding. Wij, nieuwsgierig als we zijn, besluiten er even filmend langs te rijden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op weg naar het ongeluk kwamen we langs de radar. We hebben hem even vanuit de auto gefilmd.
De Brandweerwagen staat dusdanig geparkeerd, dat het een aankomende auto niet moet lukken nog meer schade aan het ongeval toe te brengen.
Deze man staat er een beetje verloren bij, na het blussen van een brandje. Er zijn veiliger plekken om te staan, alhoewel het verkeer, wat natuurlijk niks wil missen, hier stapvoets rijdt.
Natuurlijk is ook de politie aanwezig om voor de verdere afhandling te zorgen. De ambulance kwam net aangereden.
Hier wordt een slachtoffer (buiten beeld) verzorgd. Een nekkraag is voor de zekerheid aangelegd.
En de controleur? Beroofd van zijn werk, kijkt hij maar toe.

We weten niet of deze aanrijding het gevolg is van een remingreep ter hoogte van de controle. Het zou kunnen, maar ons leek de afstand (+500 meter) daar net iets te groot voor.
Dat het vaak voorkomt, is echter een feit. Dat het doodgezwegen wordt door het KLPD ook.


Tekst en foto's: DaniŽl, Harold, Alexander, Raymond


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht