KLPD controleert weer op de A1

Door Sinterklaas en Eddo


Datum van foto's: woensdag 2 april 2003
Tijdstip: 22:15


Ik zag bij de meldingen deze flitser op de A1 staan:



RADAR NH A1 AMSTERDAM -> AMERSFOORT 21.7 20:04:44



Dit kon bijna niet omdat dit een vrij moeilijk plek is om te komen. De flitser stond dan ook bij 21.2, de bekende plek. Dit stuk is 3 baans, weinig afslagen en toch mag er maar 100 gereden worden. Ik had een statief meegenomen om wat beter foto's te maken.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Forrester stond vrij ver van de weg.
Het leek me niet zo handig om er toestemming te gaan vragen omdat je in principe een boete kan krijgen als je daar heengaat. Toen ik mijn statief aan het uitschuiven was kwam de KLPD-er naar ons toegelopen en zei dat we volgende keer beter gewoon wel toestemming konden gaan vragen. Dat vind hij (en zijn collega's) minder vervelend dan dat er gewoon foto's
gemaakt worden. Een boete zal je niet snel krijgen zei hij als je gewoon normaal toestemming vraagt voor je foto's gaat maken. Hij kwam met een verhaal dat hij op deze plek ook wel eens door 2 jongens gefotografeerd was die ook geen toestemming hadden gevraagd.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
DE KLPD-er vond het geen probleem als we foto's gingen maken. Hij vond het alleen geen goed plan als we dicht bij de set gingen staan, waarschijnlijk omdat er hier geen vangrail bij de snelweg te vinden is. Flitsen was ook geen probleem, als
het maar niet tegen het verkeer in was. Nu was de afstand te groot om goed te kunnen flitsen. Daarom had ik ook het statief bij me.

De controle was rond kwart voor 8 begonnen en het rolletje aan deze kant was al bijna vol. De KLPD-er wees ons erop dat zijn collega aan de overkant van de weg stond
te flitsen. Dat wisten we nog niet en stond ook niet bij de meldingen. De overkant werd ingelicht over onze komst, zodat we daar ook meteen bij de auto konden komen.
Aan de overkant stelde de controleur zich meteen aan ons voor en hier mochten we ook overal foto's van maken. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
We hadden geluk (en 430 mensen binnenkort ongeluk) dat de controleur net zijn rolletje ging verwisselen. We konden dat meteen op de foto zetten.
Meteen konden we nog even een foto maken van de kast in vol ornaat. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Want de MN6F kreeg vanwege het weer meteen z'n regenjasje weer aan.
De controle hier stond verscholen achter wat kasten. Aan de overkant kon je het redelijk goed zien als geen auto's aan
het inhalen waren.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op deze foto is pas echt goed te zien hoe dicht de opstelling achter een kast staat.
Tenslotte nog even een foto van de Skoda waarin de apparatuur verplaatst werd. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Opvallend was trouwens dat er hier ongeveer evenveel mensen te hard reden als aan de overkant, terwijl dat stuk 100 km/h is. De rolletjes werden bijna op precies hetzelfde moment verwisseld.



Tekst en foto's: Sinterklaas en Eddo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht