Multanova 6F actief op de A1 bij Apeldoorn

Door Bunzzing


Datum van foto's: zaterdag 5 april 2003
Tijdstip: 11.45 uur


Donderdagavond vertelde Nachtkoerier mij dat er op 5 april een aangekondigde controle zou staan op de A1 bij Apeldoorn. Normaal gesproken kan ik niet weg van mijn werk om even een reportage te maken maar op zaterdag maak ik daar wel tijd voor, zeker als het redelijk in de buurt is. 's Ochtends had ik nog gekeken op de meldingen pagina van FS en zag al dat de controle gemeld was door iemand:

RADAR GE A1 APELDOORN RI A'FOORT THV BP STATION NA AFSL. HOENDERLOO.


Hoogste tijd dus om 11.00 uur om richting het BP benzinestation af te reizen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Normaal gesproken begint mijn 975r met hoorntje ver van te voren te piepen op de K-band in verband met de automatische deuren van het BP Station. Dit keer ook en pas 100 meter voor de controle sprong de 975 over op de Ka-band. Erg laat en dus zeker iets om in de gaten te houden. Hieruit blijkt wel weer dat je naast een goede radardetector ook nog steeds de berm en vangrail in de gaten moet houden.
Hier zie je duidelijk dat de Multanova 6F open en bloot zijn werk stond te doen. Tevens zie je hoe dicht de set bij de automatische deuren van het tankstation stond opgesteld. Helaas moest ik een flink aantal kilometers doorrijden voor de eerste afslag om terug te gaan naar de controle. Het was daarom ook niet echt mogelijk om een paar uitgebreide testritten te maken.

Deze controle stond overigens opgesteld tussen hmp 78.0 en 77.9 Mensen die vandaag naar Amsterdam moesten konden wellicht de pech hebben om 2x geflitst te worden als er, zoals bijna dagelijks deze week, bij hmp 25.8 ook een controle zou staan.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nadat ik mijn auto geparkeerd had bij het tankstation, ben ik op de controleur afgestapt en gevraagd of ik een paar fotootjes mocht schieten. Dit was geen probleem. Allereerst de auto waarmee de multanova vandaag naar zijn plek was gereden. Een overbekend gezicht op de Nederlandse snelwegen....
Duidelijk te zien dat de radar open en bloot stond. Zelfs niet achter een hectometerpaaltje "verstopt". De set was dan ook zeer duidelijk te zien vanaf de autosnelweg. Helaas zijn er nog steeds mensen die met een blik op oneindig en met een te hoge snelheid langs de radar rijden. Als je effe goed opgelet had hier, dan had je een boete kunnen voorkomen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De gehele set inclusief "regenkap". De flitslamp stond ook op statief. Deze wil soms ook nog wel eens onder de vangrail hangen.
Een close up van de Multanova. Het nieuwe fotorolletje ligt al klaar. Tevens zie je op de weg nog een dode vogel liggen. Verkeersveiligheid geldt dus niet voor iedereen... klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als laatste nog een overzichtsfoto van de achterkant. Tijdens mijn aanwezigheid gingen er nog behoorlijk veel mensen op de gevoelige plaat. De top op dat moment was iemand die met 170 km/u geklokt was. Volgens de boetebase van het OM gaat dit 273 euro kosten. Flik zo'n geintje eens voor de 2e keer en je hebt een Beltronics 975r radardetector er al weer uit qua kosten.




Tekst en foto's: Bunzzing


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht