Verkeersboetes per 01-01-2012




24/11/2011 De overheid heeft haar rekenmachine weer eens op de verkeersboetes losgelaten, en heeft de boetes per 01-01-2012 weer fors verhoogd.

Naast de inflatie zijn de boetes met ongeveer 20% extra verhoogd.


Hier zijn de tarieven 2012 te downloaden

Lesje in hufterig rijden
 
 
Bron: Flitsservice.nl
 
  Melder: Ownedbylag  


Commentaar Flitsservice:


 

 


Je dient ingelogd te zijn op het achterliggende forum om een reactie achter te kunnen laten.

do 24 nov 2011, 16:21   IP:1b73ff7163
  

U mag een reactie achterlaten

Reacties zonder voldoende onderbouwing kunnen verwijderd of aangepast worden zonder overleg

do 24 nov 2011, 17:31   IP:31a860a08a
  

Schandalig, wacht maar tot het economisch nog slechter gaat, dan gaan mensen doordraaien als ze voor handheld bellen 350 euro moeten betalen. Een winkeldief krijgt maar 90 euro boete. Hoe komt dat? De gewone burger accepteert het allemaal, dus wat zal de overheid doen als mensen het niet meer pikken?

do 24 nov 2011, 17:34   IP:96937394ce
  

Ook schandalig dat straks de bekeuringen voor 131, 132, en 133 gelijk zijn aan die voor 134...

Mag dat wel qua rechtsgelijkheid?

do 24 nov 2011, 17:44   IP:dc5ff64fc5
  

De bron van dit bericht zijn "collega's op het werk". Is nog niets officieels bij :[
Is vooralsnog ook niet verifieerbaar

do 24 nov 2011, 18:39   IP:421964df68
  

Tsja...... als de Grieken het niet betalen moeten wij het maar betalen.

do 24 nov 2011, 21:04   IP:fbeddfd24f
  

Boetebedragen zijn onjuist !!!

Zie RTL website voor de juiste bedragen .....

do 24 nov 2011, 21:11   IP:e6de3fffa5
  

Misdaad loont duidelijk beter dan naar je werk rijden.

do 24 nov 2011, 21:21   IP:b764a5b829
  

Boetes alweer (en zo fors) omhoog? De boetebedragen zijn tegenwoordig onbegrijpelijk. Zoals de woordvoerder van de politie op het RTL nieuws zelf al aangaf: boetes zijn buitenproportioneel dienders schrijven de boetes niet meer uit; claxonneren kost 350 euro terwijl een winkeldiefstal 180-200 euro kost.

Hogere boetes? Oke, maar dan ook strenger straffen aan de grens bijvoorbeeld. En hogere straffen bij ECHTE misdrijven.

Zoveelste extreme boeteverhoging? Kan, maar dan wel met limietvrije zones/tijden op de snelwegen, of forse verhoging van de max.snelheid. De roep om forse verhogingen van de snelheidslimieten (zeker op snelwegen) wordt met iedere boeteverhoging in het kwadraat groter!

do 24 nov 2011, 22:15   IP:bbabd5576d
  

En weer wordt overduidelijk bewezen waar het om gaat; cashflow.

Alle geloofwaardigheid is hiermee definitief door de plee getrokken. Zelfs de uitvoerde partij (de politie) is het er niet mee eens, omdat die de stront over zich uitgestort krijgen, terwijl de politici/politiebazen keihard lachend in hun Mercedes S-Klasse onder escorte over de vluchtstrook rijden naar hun met marmer en goud behangen kantoorverdiepingen.

Zum kotzen.

do 24 nov 2011, 23:14   IP:9c5e69f94a
  

ach het komt nog zover dat het rendabel word om de agent omver te rijden .
Daar krijg je minder voor.
Het is ook bijna wachten tot het ervan komt.

do 24 nov 2011, 23:52   IP:dbf8233c7b
  

APK keuringsbewijs hoef je toch niet meer bij je te hebben?

vr 25 nov 2011, 0:23   IP:f35dee37e7
  

Ik hoop dat het heerschap in blauw zich kapotschaamt als ze hier aan meewerken.

vr 25 nov 2011, 2:23   IP:7e4c2af6a1
  

20% bovenop 10% inflatie, tijd voor gesprek met mijn baas voor 30% verhoging dan maar. Oh wacht, kom ik in hogere belastingschaal dus +40% meer salaris nodig. wens me succes

vr 25 nov 2011, 3:49   IP:523d234737
  

Hier het RTL-nieuwsbericht over de boetebedragen.

Hier staan ook wat boetebedragen genoemd.

Dit gaat al met al helemaal nergens meer over. Echt helemaal nergens meer. Als zelfs al de politie geen boetes meer wil uitdelen, omdat ze simpelweg aan de overtreder niet meer kunnen uitleggen waarom die boete voor die overtreding zo achterlijk hoog is... hoe ziek zijn die boetebedragen dan wel niet?

vr 25 nov 2011, 7:49   IP:7fe06c0c28
  

Mwoah, die van het bellen kan ik wel mee leven. Ik kom regelmatig slingerende , want bellende, eikels tegen in redelijke dure auto's. Had dan in plaats van die dure velgen maar een hands-free setje ingebouwd, maar daar was dan ineens geen geld meer voor. Ook vrachtwagenchauffeurs zie ik overigens steeds meer met zo'n apparaat aan hun oren. Daarvan snap ik al helemaal niet dat de baas niet zo'n ding in heeft laten bouwen.
Iets met prioriteiten.....

Maar 350 euro voor een toetertje, da's gewoon zielig

vr 25 nov 2011, 8:41   IP:f35dee37e7
  

Boetebedragen veranderen niks aan gedrag. Pakkans wel. Als het om daadwerkelijke verkeersveiligheidverbetering ging dan zou men meer op zulke dingen gaan controleren, ipv de boetes te verhogen. Dat is namelijk niets meer dan een ordinaire fix voor een begrotingsgat.

vr 25 nov 2011, 10:35   IP:f9086d0212
  

Met deze bedragen voor snelheidsovertredingen wordt het steeds aantrekkelijker om gewoon een Stinger/raamplakker te gebruiker.

Ik zal mn Target 330 maar weer afstoffen of een Ventura met filter regelen.

vr 25 nov 2011, 16:58   IP:68f8eda7f4
  

Ze moeten Griekenland toch ergens van betalen. Het wordt eens tijd dat ze hier de boel plat gooien net zoals in Australie en Frankrijk, iedereen gewoon een week staken. Dan piepen ze wel anders in Den Haag. Shell blokkeren, bouwvakkers en vrachtwagen chauffeurs het werk stil leggen. Ach die de jager denkt nog steeds dat hij het geld terug krijgt van Griekenland. Laat hem lekker Sinterklaas spelen van ons geld. Als het fout gaat krijgt hij toch een top baan terug. Corruptie niet in Nederland ach ja laten we met zijn alle in de Sint geloven

vr 25 nov 2011, 19:27   IP:77a55d0dc4
  

Als dat zo doorgaat gaan de voedselbanken goede zaken doen. Het is sinds 1930 nog niet zo slecht met Nederland gegaan, en inderdaad... er komt niemand in actie. We zijn veel te volgzaam geworden.

za 26 nov 2011, 14:56   IP:791837e7ad
  

De politiek en met name justitie is volledig ontspoort! Hieraan kun je zien dat men van gekte niet meer weet wat te doen om maar geld binnen te krijgen.
Het is dan ook werkelijk stuitend te noemen hoe e.e.a. totaal scheef is gegroeid. Misdadigers komen met taakstraffen weg en winkeldieven lopen al weer op straat voordat de inkt van de aangifte is opgedroogd. De overvallen op winkels en bedrijven lopen gierend uit de klauwen, want iedere dag is er wel weer iemand het slachtoffer van een stel lichtgekleurde klootzakken. De Oosteuropeanen roven hier de huizen en bedrijven massaal leeg en hebben daar bij vrij spel. Behalve de automobilist, die wordt bijkans gewurgd, omdat die een makkelijk slachtoffer is van een zo langzamerhand steeds misdadiger overheid.
Als je ziet dat de verantwoordelijke voor dit absurde beleid voorheen ook burgemeester was en deed alsof hij in 010 de boel in de hand had door streng te kijken, maar nu ook landelijk nog steeds geen deuk in een pakje boter kan of durft te schoppen, is dit wel heel er gluiperig! Want ja, op het gebied van het verkeer gaat alles nu eenmaal automatisch, omdat er altijd genoeg dienstkloppers zijn die de geldstroom garanderen. Want dat veel van die lui in uniform gluiperig zijn, was niet alleen in 40/45 zo, maar is ook de laatste jaren wel bewezen.

Het wordt zo langzamerhand tijd voor een revolutie!

za 26 nov 2011, 18:07   IP:695c9b4248
  

Wel grappig deze site, je mag hier niets plaatsen wat anti-auto is, hoewel realistisch. Iedereen hier vindt zichzelf King of the road. Ook ik vind het belachelijk een boete te krijgen voor een nauwelijks merkbare overschrijding van de max snelheid maar irriteer me mateloos aan automobilisten die vinden dat ze niet hoeven te stoppen voor een zebrapad en fietsers maar een vervelende sta-in-de-weg vinden op hun snelste route naar huis.

za 26 nov 2011, 23:06   IP:7aa738a668
  

welkom in nederland, waar overheids criminaliteit altijd loont.

zo 27 nov 2011, 1:16   IP:523d234737
  

Ongeregistreerd (wie??) schreef:
Wel grappig deze site, je mag hier niets plaatsen wat anti-auto is,

Onzin, je mag hier prima vertellen wat je mening is, maar wel onderbouwd en naar realiteit. Helaas ontbreken in 9 van de 10 gevallen deze 2 onderdelen bij mensen die zoals je noemt anti-auto is.

zo 27 nov 2011, 9:28   IP:695c9b4248
  

Asfaltvreter schreef:
Onzin, je mag hier prima vertellen wat je mening is, maar wel onderbouwd en naar realiteit. Helaas ontbreken in 9 van de 10 gevallen deze 2 onderdelen bij mensen die zoals je noemt anti-auto is.


Ik ben toevallig een fietser die ook automobilist is, je kijkt dan wel heel anders tegen het verkeer aan hoor kan ik je vertellen. Wat dat betreft ben ik dus ervaringsdeskundige en daarmee heb ik dus een onderbouwd verhaal die realistisch is.

Ik zou hier dus wel eens een reactie willen vinden op het zebrapad racen ipv alleen maar dat het belachelijk is dat die boetes zo hoog zijn.

zo 27 nov 2011, 9:58   IP:f35dee37e7
  

Mss dat je die krijgt als je eens het fatsoen hebt om het onderscheid te maken tussen de mensen die jij blijkbaar op straat treft, en de mensen die hier reageren. Ik garandeer jou namelijk dat we hier allemaal van mening zijn dat het asociaal is om geen voorrang te geven als iemand op het zebrapad loopt of daar aanstalten toe maakt.

Jouw insinuatie dat die eikels, en wij, een en dezelfde groep zijn, is een ongefundeerde belediging. Ik verzoek je dringend om niet van die achterlijke aannames te maken. Dank u vriendelijk. WTF zeg..

zo 27 nov 2011, 12:21   IP:791837e7ad
  

Ongeregistreerd schreef:
Wel grappig deze site, je mag hier niets plaatsen wat anti-auto is, hoewel realistisch. Iedereen hier vindt zichzelf King of the road. Ook ik vind het belachelijk een boete te krijgen voor een nauwelijks merkbare overschrijding van de max snelheid maar irriteer me mateloos aan automobilisten die vinden dat ze niet hoeven te stoppen voor een zebrapad en fietsers maar een vervelende sta-in-de-weg vinden op hun snelste route naar huis.

Een ieder die hier zijn of haar gezonde mening wil ventileren is welkom. Alleen onzin wordt wel eens verwijdert.
Als je de geschiedenis van deze site had doorgenomen, had je kunnen weten dat niemand hier vindt dat hij of zij het alleenrecht heeft op de wegen! Ook iedereen vindt dat asociaal en gevaarlijk gedrag dient te worden aangepakt! Enkel het geniepige gedrag van de politie, dat puur op boetes scoren is gericht, wordt hier uitgekotst!

Dan het verkeersgedrag van voetgangers en, vooral fietsers: Zoals een ieder dagelijks kan zien en ervaren, is het gedrag van fietsers dermate irritant en zelfs roekeloos, dat je als automobilist enorm moet uitkijken om niet iedere dag tientallen van die fietsende terroristen te pletter te rijden, zonder dat jij daar schuldig aan bent. Kijk hoe ze zich door het verkeer bewegen en je vervloekt die krengen. Ze zwalken van links naar rechts en andersom, zonder ook maar een enkele vorm van richting aan te geven. Licht aan in het donker hebben die krengen nooit. Ze rijden met drie, vier of zelfs vijf man naast elkaar en als je dan aangeeft dat je er voorbij wilt krijg je een middelvinger te zien.
Ze denken ook voorrang te hebben door met de fiets over het zebrapad te rijden, die klootzakken. Ook dan krijg je een scheldkanonnade als je dan niet wilt stoppen, of aangeeft dat ze op die manier toch echt fout zitten.
En dan die voetgangers die gewoon oversteken bij verkeerslichten die op rood staan en je verrotschelden als je als automobilist wit doorrijden. Nee, er is bij de automobilist beslist veel te verbeteren, maar bij die fietsende en lopende terroristen die niet anders doen naar naar de automobilist wijzen, ligt een hele berg boter op hun hoofd!

zo 27 nov 2011, 17:09   IP:523d234737
  

Ongeregistreerd (wie??) schreef:
Ik ben toevallig een fietser die ook automobilist is,

Ja dus, wat wil je daar mee zeggen? Zijn wij dan geen voetganger en fietser of zo? Wat een onzin. Ik ben net zo goed voetganger en fietser, en wel eentje die weet wat zijn plek op de weg is als voetganger en fietser zijnde. Misschien ben jij iemand die vindt dat je altijd voorrang hebt, of je nou op de fiets of in de auto zit?

ma 28 nov 2011, 22:50   IP:d452f0cb86
  

Ongeregistreerd schreef:
maar irriteer me mateloos aan automobilisten die vinden dat ze niet hoeven te stoppen voor een zebrapad en fietsers maar een vervelende sta-in-de-weg vinden op hun snelste route naar huis.


Controleren van zebrapaden is niet rendabel, dus is de pakkans bij zo'n zebrapad is te verwaarlozen. En de bulk van de bekeuringen komt toch uit snelheidsovertredingen.

En wat met met name zorgen baart zijn de bekeuringen in zones 30. Die zones omvatten veel te veel wegen die als aan- en afvoerwegen worden gebruikt -en daarvoor ook ooit aangelegd zijn- en die daardoor vrij lang zijn. Dus rijdt iedereen er weer gewoon 50 en dat wordt een dure zaak.
Maar 2 km, of meer met 30 over zo'n weg, dat werkt ook niet.

Ik heb nooit iets gezien in die stingers oid, maar met deze terreur denk ik er serieus over na om er ook een te kopen.


tqam schreef:
Het wordt eens tijd dat ze hier de boel plat gooien net zoals in Australie en Frankrijk

Zou nog niet eens zo'n gek idee zijn. Soms moet je het luisteren van politici afdwingen.

di 29 nov 2011, 13:01   IP:0de94da766
  

Rijder schreef:
De overvallen op winkels en bedrijven lopen gierend uit de klauwen, want iedere dag is er wel weer iemand het slachtoffer van een stel lichtgekleurde klootzakken.

Maar elke dag worden er ook nodeloos mensen voor het leven gehandicapt veroorzaakt door roekeloze automobilisten of lieden die zelf wel uitmaken of een verkeersregel voor hen van toepassing is ja dan wel nee.

Alleen als men een boete heeft gekregen dan is men Laf(je) en heeft het een ander gedaan.

Hogere boetes met een snellere en grotere pakkans gaat gegarandeerd werken om de verkeersdeelnemer incluis automobilisten in toom te houden.

di 29 nov 2011, 14:02   IP:f35dee37e7
  

Waarom lees ik niets over een verhoging van de boete voor fietsen zonder licht? Of met 3 man naast elkaar fietsen? Of door rood licht fietsen / lopen?

Als je de OORZAAK van ongevallen wilt aanpakken, paak dan ook de VEROORZAKER aan, en niet de persoon bij wie het makkelijkst geld af te troggelen is.

di 29 nov 2011, 19:21   IP:d452f0cb86
  

@Ongeregistreerd: Elke dag worden er in Nederland honderden miljoenen kilometers afgelegd door allerhande verkeersdeelnemers. Dan gaat er altijd wel eens iets fout en dan zitten er best roekeloze verkeersdeelnemers tussen, maar overall is de kans dat je iets overkomt te verwaarlozen.

En dan nog dit: lang niet elk ongeval ontstaat door roekeloos gedrag en lang niet elke roekeloze verkeersdeelnemer is automobilist. Kijk maar eens naar het regelrechte anarchisme onder de fietsende Nederlanders, waaronder ook het wangedrag van veel babyboomers.

En waar wordt op gecontoleerd?
Massaal op snelheid en dat doorgaans op die plaatsen waar snelheid het probleem niet is.

Ik ga hier niet beweren dat alles moet kunnen, verkeer is een serieuze zaak, die ELKE verkeersdeelnemer grote verantwoordelijkheid geeft.
Maar de controle hierop is totaal verziekt en heeft voornamelijk geldelijk gewin als doel.

wo 30 nov 2011, 0:06   IP:77a55d0dc4
  

Toch wel ietwat onmenselijke maatregelen. Een hoop mensen zullen hierdoor in de problemen komen. 11 km/uur te snel: 80 euro op de snelweg tot 122 euro in een 30-km zone. 20 km/uur te snel: 155 euro op de snelweg tot 232 euro in een 30-km zone.

120 waar je 100 mag, was kort vóór de eeuwwisselen nog redelijk algemeen geaccepteerd (wel een boete van 63 euro in prijzen 2012). Tegenwoordig lijkt het zo ongeveer een misdrijf te zijn.

Wist je dat in Noorwegen de boetes nog hoger zijn?

wo 30 nov 2011, 12:17   IP:0de94da766
  

flitspaal schreef:
Wist je dat in Noorwegen de boetes nog hoger zijn?

Ik weet dat, maar het aantal ongevallen is daar beduidend minder.
Er is een duidelijke relatie tussen veiliger verkeer en een grote pakkans met een fikse boete.
Een van de redenen dat de economie in Finland voortreffelijk draait is dat men daar geen giga bedragen kwijt is aan ziekenhuis- en revalidatiekosten om mensen op te lappan na een vermijdbaar ongeluk.

wo 30 nov 2011, 14:41   IP:f35dee37e7
  

Ongeregistreerd schreef:
Ik weet dat, maar het aantal ongevallen is daar beduidend minder.


Bron?

Onderbouw je stellingen or stfu. Als je bewijs hebt dat er per capita / per kilometer daadwerkelijk significant minder ongevallen zijn, toon dat dan hier en nu.

Citaat:
Een van de redenen dat de economie in Finland voortreffelijk draait is dat men daar geen giga bedragen kwijt is aan ziekenhuis- en revalidatiekosten om mensen op te lappan na een vermijdbaar ongeluk.


Bron? Onderbouw je stellingen or stfu. Je duim telt niet.

Het gros van de al dan niet vermijdbare ongelukken vindt nog altijd plaats bij snelheden op of onder de geldende limieten. De reden is dat de oorzaak niet in de snelheid ligt maar in iets anders. Onopletzaamheid, slechte plaatsing op de weg, niet anticiperen, drank en drugs, onvoldoende voertuigkennis en -beheersing, enz.

Geen van die zaken is met een flitser in de berm te ondervangen, hoe hoog ook de boete, en hoe frequent de controle.

wo 30 nov 2011, 17:57   IP:0de94da766
  

Spook schreef:
Onderbouw je stellingen

Hier wordt steeds beweerd dat te hard rijden ongevaarlijk is en totaal niet van invloed is bij een ongeval. Ook zelfs niet op de afloop daarvan.
Er wordt hier zelfs beweerd dat hoe harder je rijdt des te veiliger het is.
Deze boute bewering is hier nog nooit onderbouwd. Dus laten we elkaar geen mietje noemen...

wo 30 nov 2011, 19:15   IP:d452f0cb86
  

Ongeregistreerd schreef:
Ik weet dat, maar het aantal ongevallen is daar beduidend minder.
Er is een duidelijke relatie tussen veiliger verkeer en een grote pakkans met een fikse boete.


Je schrijft uit je nek!
Noorwegen is 8 x zo groot als Nederland en het aantal inwoners is ongeveer een kwart van het Nederlandse aantal.
Dan lijkt het mij erg voor de hand liggend dat het aantal ongevallen daar beduidend minder is.
Daar heeft het boetebeleid nix mee te maken.

Bovendien kunnen boetes wel hoger zijn, maar daarmee is nog niet gezegd dat de politie op zo'n razzia-achtige wijze boetes scoort als in Nederland.
Verder ben je niet in staat om cijfermatige onderbouwing van je stelling aan te leveren.

Ooit overwogen om tonprater te worden tijdens carnaval? Je zou er goed in zijn!

do 01 dec 2011, 7:23   IP:523d234737
  

Marius schreef:
Hier wordt steeds beweerd dat te hard rijden ongevaarlijk is en totaal niet van invloed is bij een ongeval. Ook zelfs niet op de afloop daarvan.
Er wordt hier zelfs beweerd dat hoe harder je rijdt des te veiliger het is.
Deze boute bewering is hier nog nooit onderbouwd. Dus laten we elkaar geen mietje noemen...

Klets geen onzin mafkees! Er is hier helemaal niemand die dat beweert! Dit zuig je weer uit die grote rotte duim van je. Wordt tijd dat die duim eens afgehakt wordt voordat je jezelf nog serieus in moeilijkheden brengt.

Kom nou eerst eenst met 2 keiharde onderbouwingen van je stellingen over Noorwegen en Finland, zoals Spook vraagt. Daarna gaan we eens kijken of je gelijk hebt of niet.

do 01 dec 2011, 20:52   IP:bbabd5576d
  

@bernado A. en Asfaltvreter :
De cijfermatige onderbouwing (of wat voor serieuze onderbouwing dan ook maar) zul je niet krijgen. Het gaat hem alleen maar om het bashen van 'snelheidsverslaafden' en 'de FS-ers'.

Werkwijze : Even wat niet-ter-zake-doende one-liners uitkotsen op een verkeerd gequote stukje tekst en daarna er snel vandoor naar het volgende topic.

Alle tijd en energie die je in marius steekt is compleet verloren. Gras zien groeien is zelfs nuttiger.

do 01 dec 2011, 23:03   IP:d452f0cb86
  

ErikV schreef:
Gras zien groeien is zelfs nuttiger.


Dat is anders nog een hele opgave, zo in December.

vr 02 dec 2011, 13:28   IP:db18647b9a
  

ErikV schreef:
Alle tijd en energie die je in marius steekt is compleet verloren.

Hij blijft maar blaten: hoe harder je rijt hoe gevaarlijker het is.

vr 02 dec 2011, 15:15   IP:d452f0cb86
  

Had je vroeger met grammofoonplaten. Zat er een kras op, dan bleef die plaat zichzelf op dat punt herhalen. Weten we ook wat er aan Marius mankeert. Een krasje op zijn harde schijf.

vr 02 dec 2011, 16:30   IP:f35dee37e7
  

Ik denk dat zijn moeder vroeger te hard heeft gereden met de kinderwagen en dat ie er uit is gevallen. Op zijn hoofd. Daarom is nu alles sneller dan stapvoets doodeng.

za 03 dec 2011, 16:28   IP:b764a5b829
  

Spook schreef:
Ik denk dat zijn moeder vroeger te hard heeft gereden met de kinderwagen en dat ie er uit is gevallen. Op zijn hoofd. Daarom is nu alles sneller dan stapvoets doodeng.


:thumb:

za 03 dec 2011, 16:33   IP:b764a5b829
  

ErikV schreef:
Met deze bedragen voor snelheidsovertredingen wordt het steeds aantrekkelijker om gewoon een Stinger/raamplakker te gebruiker.

Ik zal mn Target 330 maar weer afstoffen of een Ventura met filter regelen.


Pas weer een Bell Vector966R aangeschaft, mijn Target 330 heb ik in 2002 verkocht...
Ik ben wel goed maar niet gek, zulke bedragen alleen voor zogenaamd "te" snel rijden..

zo 04 dec 2011, 9:32   IP:0de94da766
  

A.G. schreef:
Ik ben wel goed maar niet gek

Maar wel een snelheidsverslaafde...

zo 04 dec 2011, 17:48   IP:523d234737
  

Marius schreef:
Maar wel een snelheidsverslaafde...

Dat mag, daar heeft niemand last van.

zo 04 dec 2011, 18:32   IP:0de94da766
  

Asfaltvreter schreef:
Dat mag, daar heeft niemand last van.

Daar wringt nu juist de schoen. Iemand met 200 op de snelweg hebben meer mensen last van dan jij zonder hersens zou kunnen bevatten.

zo 04 dec 2011, 23:22   IP:523d234737
  

Vertel eens Beste Marius, wie daar dan op wat voor manier last van heeft? Misschien dat het dan een keer gaat doordringen.

Ik bedoel, jij of een andere andere opa rijdt rechts met de toegestane snelheid, ik kom op een ANDERE rijstrook langs met een snelheid die een beetje of flink wat hoger ligt. Jij hebt geen enkele reden tot wisselen van rijstrook, dus op wat voor manier heb je dan last van mij?

ma 05 dec 2011, 0:54   IP:abe01610b2
  

Asfalt, Marius is van de groep mensen die denkt dat als je je maar aan de snelheid houdt, je verder ook niet op hoeft te letten. Die willen gewoon overal kunnen rijden zonder uit hun doppen te hoeven kijken of op anderen te letten. Als die mensen ineens zien dat ze 2 meter achter een vrachtwagen rijden, gaan ze naar links, geven dan richting aan en kijken daarna nog even.

Dat soort mensen ervaren anderen die 200 rijden als gevaarlijk...

Ik zit me nu zelf af te vragen: Mijn alarm geeft bij het openen en sluiten een signaal met de toeter... Kan nog een duur grapje worden dus als ik straks mijn auto op slot zet (3 keer toeteren) en er staat een agent in de buurt.

ma 05 dec 2011, 13:26   IP:791837e7ad
  

Spook schreef:
Ik denk dat zijn moeder vroeger te hard heeft gereden met de kinderwagen en dat ie er uit is gevallen. Op zijn hoofd. Daarom is nu alles sneller dan stapvoets doodeng.

In Staphorst en omgeving word je niet rondgereden in een kinderwagen. Daar heb je wel een grote star denkende kliek, onstaan uit pure inteelt. Bij dat volk trouwen neven en nichten met elkaar, als er niets anders voorhanden is, zoals dat ook onder islamieten vaak het geval is. Zij zijn zeer dogmatisch en niet van hun standpunten te vervreemden en denken dat alles, wat niet is zoals zij vinden dat het moet, zondig is.

ma 05 dec 2011, 15:33   IP:0de94da766
  

dabeetle schreef:
Kan nog een duur grapje worden dus als ik straks mijn auto op slot zet (3 keer toeteren) en er staat een agent in de buurt.

Toeter loskoppelen. Jij ziet toch nooit gevaar in het verkeer, dus bij jou heeft dat ding toch geen functie.

ma 05 dec 2011, 17:05   IP:523d234737
  

Marius geef aub even antwoord op mijn vraag

ma 05 dec 2011, 22:21   IP:93e51375ae
  

Prima en super pak die lui maar aan normal rijden kunnen ze niet meer.

di 06 dec 2011, 8:55   IP:0de94da766
  

Asfaltvreter schreef:
Jij hebt geen enkele reden tot wisselen van rijstrook, dus op wat voor manier heb je dan last van mij?

Is dat zo?

di 06 dec 2011, 16:14   IP:523d234737
  

Marius schreef:
Is dat zo?

Ja, want dat is de situatie die ik schets.
En als je wel wil inhalen moet je spiegelen en dan zelf zorgen dat je er alsnog geen last van hebt. De auto's op de baan links van je hebben hoe dan ook voorrang, of ze nou onder de Vmax of dik boven de Vmax rijden doet er daarbij niet toe.

di 06 dec 2011, 18:10   IP:7423ecd248
  

Smerige hufters ze staan op elke hoek te flitsen en dan die bedragen gestoord omhoog gooien. Mocht zo'n klote jut voor me auto gaan staan kan ik meschien nog wel eens een black-out krijgen. Je moet toch compleet gek zijn om wout te worden. 1/3 durft niet eens in te grijpen bij geweld. Mijn respect samen met een hele hoop andere mensen is met de tijd compleet verloren gegaan. Hufters!!!!

wo 07 dec 2011, 11:46   IP:0de94da766
  

Asfaltvreter schreef:
De auto's op de baan links van je hebben hoe dan ook voorrang

Dan zal je toch flink in de ankers moeten voor iedereen die naar links komt met de Vmax.
Dikke pech voor jou en alle andere snelheidsverslaafden.

do 08 dec 2011, 0:33   IP:f35dee37e7
  

Typische uitspraak van iemand die geen benul heeft waarover ie praat.

Onderdeel van autorijden is anticiperen. Op elke snelheid. Dus ook hogere snelheid. Als je 120 rijdt moet je anticiperen op auto's die naar links komen voor een vrachtwagen die 80 rijdt. Als je 160 rijdt moet je anticiperen voor auto's die elkaar inhalen bij ~120. Dagelijkse kost.

Als jij vol moet ankeren omdat iemand naar links komt dan heb je niet goed vooruitgekeken en geanticipeerd. Doe je dat wel dan kun je op een heel natuurlijke en vloeiende manier je snelheid aanpassen aan het verkeer voor je. Geen paniek. Geen drama. Niks aan de hand. Gewoon dagelijkse kost.

Het verkeer voor je gaat weer naar rechts (of zo hoort het toch!) en je kunt je weg weer vervolgen. Of dat nu met 120 is of wat meer.

Als je in het bezit was van ook maar een greintje inlevingsvermogen dan zou je een dergelijke situatie ook eens op een realistische manier kunnen bekijken. Maar dat ben je niet. Dus dat kun je niet. En dus blijf je bangelijk uit je nek kletsen.

LEES DIT GOED: Als jij met 120 naar links komt, heb je te spiegelen. De verkeersregels zijn er heel duidelijk over: wisselen van rijstrook is een speciale manoeuvre, en de gevaarzetting daarvan gaat boven die van iemand die al links rijdt, ongeacht zijn snelheid.

Het is dus aan jou om je te schikken naar het overige verkeer, ook als die zich zelf niet aan de regels houdt. Los van wat een ander doet achter het stuur, heb je zelf de verantwoordelijkheid, en zelfs de plicht, om geen extra gevaar te creëren! Een uitroepteken want dit is iets dat je echt door je harses moet krijgen. Als je zo geil bent op het naleven van regels dan zou ik deze maar goed onthouden!

Je mag domweg niet de auto naar links gooien met als argument: "er kan niks achter me zitten want men mag toch niet harder dan wat ik zelf rijd". Jij weet helemaal niet wat er achter je zit, en daarom juist moet je spiegelen. Voor hetzelfde geld is het politie in burger, of een van legio andere instanties die legitiem de maximumsnelheid naast zich neer mogen leggen. En dat ook doen.

Gooi je je auto er toch achteloos voor, en veroorzaak je daarmee een noodremactie of ongeval, dan ben je daar aansprakelijk voor. Two wrongs don't make a right. Je vertoond daarmee precies hetzelfde 'ikke ikke' gedrag dat je zou graag hier een ander in de schoenen schuift. Hypocriet figuur.

Je hebt weer eens te kennen gegeven niet over enige kennis of inzicht te beschikken.

do 08 dec 2011, 1:17   IP:523d234737
  

Marius schreef:
Dan zal je toch flink in de ankers moeten voor iedereen die naar links komt met de Vmax.
Dikke pech voor jou en alle andere snelheidsverslaafden.

Wat ben je dan een ontzettend asociale klootzak! Dacht dat jij zo anti-verkeershufters was, maar als ik dit zo lees ben je er zelf een! Jij hoort je zo te gedragen dat er niemand in de ankers hoeft. Als je dat toch veroorzaakt ben JIJ fout, en niet degene die de snelheidslimiet overtreden heeft. Hypocriet figuur.

do 08 dec 2011, 10:08   IP:776b3ad15f
  

@ Spook do 08 dec 2011, 0:33 IP:f35dee37e7
Precies zo is het! Beter kan ik het niet zeggen.
(speciaal even ingelogt om dit te kunnen beamen!).
'Spook for president!' of in ieder geval verkeersminister :-)

do 08 dec 2011, 10:34   IP:db18647b9a
  

Spook schreef:
Voor hetzelfde geld is het politie in burger

Het geld is ook voor Marius, die denkt omdat ie braaf Vmax rijd naar links mag. Dadelijk zegd ie nog mij word kwalijk genomen dat ik me aan de regels houdt.

do 08 dec 2011, 12:02   IP:0de94da766
  

Asfaltvreter schreef:
Hypocriet figuur.

Hypocriet is iemand hinderen met zijn snelheidsovertredingen; en dat ook nog proberen goed te praten.

do 08 dec 2011, 13:52   IP:776b3ad15f
  

@Marius do 08 dec 2011, 12:02 IP:0de94da766

Ongeregistreerd schreef:
Hypocriet is iemand hinderen met zijn snelheidsovertredingen


Precies! Aangezien je geen eigen rechter mag spelen, heb jij niet te bepalen hoe hard de ander rijdt. Je zou je haast moeten verheugen dat iemand harder dan de toegestane snelheid rijdt, want dan krijgt hij een boete en leert daarvan en dat is goed voor de verkeersveiligheid (en de staatskas). Hem hinderen (door bijvoorbeeld met een niet aangepaste snelheid naar links te gaan en het achteropkomend verkeer te hinderen) = eigen rechter spelen, verkeersonveilig en inderdaad: hypocriet.

do 08 dec 2011, 14:00   IP:523d234737
  

Marius schreef:
Hypocriet is iemand hinderen met zijn snelheidsovertredingen; en dat ook nog proberen goed te praten.

Met een snelheidsovertreding kun je praktisch onmogelijk iemand hinderen. Zonder aangepaste snelheid en/of zonder uberhaupt te kijken/spiegelen naar links gaan en de auto op de linker baan daarbij hinderen, ongeacht zijn snelheid, is absoluut een zware overtreding en onacceptabel. Waag dat niet nog 1x goed te praten.

do 08 dec 2011, 18:03   IP:0de94da766
  

Asfaltvreter schreef:
Met een snelheidsovertreding kun je praktisch onmogelijk iemand hinderen.

Klopt. Wel een terechte bekeuring krijgen.

Enfin, je kunt rustig met de Vmax naar links komen. De snelheidsverslaafde rijdt altijd super geconcentreerd, dus daar kun je rustig vanuit gaan en op vertrouwen.
Soms probeert hij nog met zeer hoge snelheid en met knipperen van de lichten je naar rechts te dwingen.
Niet door laten intimideren je wordt tenslotte niet gehinderd.

Ondanks dat en een hele boel rook en bandensporen lukt het ze altijd om je van achteren niet te raken.
Ze weten ook wel dat ze dan fout zijn.
Gebeurt dat allemaal in de buurt van een flitser dan steken ze uit dankbaarheid hun duim omhoog, zo zijn ze ook weer.

do 08 dec 2011, 18:28   IP:f35dee37e7
  

Je kunt het. Je mag het echter niet. Voordat je naar links komt kijk je in je spiegels. Komt daar iemand aanrijden die duidelijk sneller gaat, dan MAG je 'm er nog steeds niet voorgooien.

Je ziet een situatie die je als gevaarlijk inschat (zoals je elke dag hier kraait), en vervolgens besluit je om het gevaar een veelvoud te vergroten door naar links te komen. De wegpiraat hier ben je dan zelf.

Je ziet gevaar en maakt het moedwilig, of uit onkunde, veel erger dan het is. Dat staat geheel los van eventuele kunde en vaardigheid van de persoon die achterop komt.

Zijn of haar vaardigheid om een ongeval te vermijden, geeft jou niet het recht om op een ongeval aan te sturen. Nooit.

Het is heel simpel: als jij van mening bent dat het je vrijstaat om die regel naar eigen inzicht te overtreden, dan heb je gelijk alle aanspraak verloren op het recht om een ander te veroordelen voor het niet naleven van snelheidsregels.

Kun of wil je dat niet, dan noem ik je nogmaals hypocriet. :dag:

vr 09 dec 2011, 9:21   IP:0de94da766
  

Spook schreef:
Je ziet een situatie die je als gevaarlijk inschat

Dat maak jij ervan.

vr 09 dec 2011, 12:05   IP:db18647b9a
  

Waar haalt Mario het recht vandaan om naar links te gaan.
Hij weet dondersgoet dat je de mensen van 140 a 150 hindert omdat ze dan onnodig moeten afremmen.

Daarna zeker de knipperligt naar rechts uit en tergend langzaam naar rchts gaan.

Bewijs gelevert dat brave hendrikken het verkeer ophouden.

vr 09 dec 2011, 15:57   IP:f35dee37e7
  

Ongeregistreerd schreef:
Dat maak jij ervan.


Verklaar dan eens hoe je hier steeds weer over het gevaar van hardrijden spreekt, en tegelijk dus blijkbaar NIET het gevaar ziet in hardrijden.

Je spreekt jezelf falikant tegen. Kiezen of delen kerel.

vr 09 dec 2011, 16:47   IP:0de94da766
  

Spook schreef:
en tegelijk dus blijkbaar NIET het gevaar ziet in hardrijden.

Ook dit maak jij er weer van. Maar gelukkig ben je het weer wel met mij eens dat de meeste mensen last hebben van jakkeraars omdat die naar de pijpen moeten dansen van de snelheidsverslaafden.

vr 09 dec 2011, 18:10   IP:f35dee37e7
  

Je geeft geen inhoudelijke reactie. En begrijpend lezen is je (moedwillig) vreemd.

Zielig. Je durft gewoon niet.

vr 09 dec 2011, 19:12   IP:523d234737
  

Marius schreef:
Ook dit maak jij er weer van. Maar gelukkig ben je het weer wel met mij eens dat de meeste mensen last hebben van jakkeraars omdat die naar de pijpen moeten dansen van de snelheidsverslaafden.

WTF dude... echt he, kan het nog kanslozer??

di 13 dec 2011, 15:39   IP:efb1ce3d9e
  

Wel leuk trouwens dat ik nu strafbaar ben als ik iemand beneden de 18 lesgeef... Ik zou toch zweren dat de leeftijd nu 16.5 is geworden. :-s

wo 14 dec 2011, 15:23   IP:ad9e0643f2
  

Ongeregistreerd schreef:
vertrouwen.
is aardig, maar controle is beter! Vandaar dat je ook moet kijken voordat je je auto naar links gooit. Anders kun je gewoon met een blinddoek op rijden.

* Soms heb ik het het gevoel, dat sommige mensen deze blinddoek al ingebouwd hebben.

Spook schreef:
Verklaar dan eens hoe je hier steeds weer over het gevaar van hardrijden spreekt, en tegelijk dus blijkbaar NIET het gevaar ziet in hardrijden.

Je spreekt jezelf falikant tegen. Kiezen of delen kerel.


en weer de volle punten voor Spook...

wo 14 dec 2011, 21:01   IP:36b22e59f7
  

Ongeregistreerd schreef:
Waar haalt Mario het recht vandaan om naar links te gaan.
Hij weet dondersgoet dat je de mensen van 140 a 150 hindert omdat ze dan onnodig moeten afremmen.

Als je zo oud nog achter het stuur zit, kom je in het book of records terecht ;)

Feit is dat je goed moet kijken voor je van baan wisselt. Feit is dat iemand die meer dan 50 km te hard rijd, hier bewust mee bezig is en dit voor veel mensen lastig is in te schatten.

Helaas: Feit is dat als ik met 10 a 15 km/h harder dan Vmax aan het inhalen ben (prof weg vmax 70, ik rij 80, op de teller 85 km/h, en haal een vrachtwagen in) er gekken met een noodvaart op je af komen rijden, beginnen te seinen van grote afstand, toeteren direct als ze op je bumper zitten (10 tellen later maximaal) en denken dat ik dwars door de vrachtwagen kan? vandaag zat ik thv de dieseltank.

Wat valt op: 6 op de 10 is leasebak, 2 op de 10 is werkbusje, 1 op de 10 is met jongeren in een "snelle"wagen en 1 op de 10 twijfel ik eraan of het onder 1 van de andere 3 gezet kan worden.

Moraal: iets te hard is niet goed, maar ach overkomt iedereen. Hoef je ook niet heel zwaar voor te straffen.

30 km te hard in 30zone is gevaarlijk naar mijn ervaringen!
algemeen: met 30 km te hard ben je bewust bezig en met 50 km te hard bewust gevaarlijk bezig buiten de bebouwde kom.
30 km is bewust gevaarlijk in de bebouwde kom in veel gevallen.
Hier moet dan ook hard op aangepakt worden.

Andere dingen, waarmee je bewust anderen in gevaar brengt. Denk aan zebrapad, fietsen zonder licht, dronken achter het stuur etc.... keihard op straffen.

Maar de meeste hebben dezelfde mening als ik (hoop ik) omtrent het gevaarlijk gedrag hard aanpakken.

wo 14 dec 2011, 21:12   IP:36b22e59f7
  

Even een totale andere kant van de boetes die ik nu mis:
Ik lees twee typen motorvoertuigen. met 4 wielen en 2 wielen.
Wat opvalt is dat de voertuigen met 2 wielen (motoren) hogere boetes hebben dan 4 wielen (auto). Terwijl wordt geleerd dat je juist met motoren ongeveer 5 km Vmax moet rijden en rekening houden (autolessen, praktijk).
Ik ruik hier een vorm van discriminatie voor motoren. Gelijkheid is een grondrecht toch? we mogen allen dezelfde Vmax rijden, dus moeten de boetes hiervoor ook gelijk liggen lijkt me!

Graag melden als iemand hiertegen in beroep gaat en op basis van gelijkheid de uitspraak krijgt (zowel de negatieve als de positieve).

Grondwet: Iedereen is gelijk behalve de koning, die is onschendbaar. Vrij vertaald.

do 15 dec 2011, 0:50   IP:523d234737
  

slimme jongen schreef:
30 km te hard in 30zone is gevaarlijk naar mijn ervaringen!
algemeen: met 30 km te hard ben je bewust bezig en met 50 km te hard bewust gevaarlijk bezig buiten de bebouwde kom.
30 km is bewust gevaarlijk in de bebouwde kom in veel gevallen.
Hier moet dan ook hard op aangepakt worden.

Onzin. Er zijn zat situaties waarin het klopt wat je zegt, maar evenzo meer dan genoeg situaties waarin het helemaal niet per definitie gevaarlijk is als je 30 of 50 harder rijdt dan toegestaan, al dan niet binnen of buiten de kom.

Again en again en again: als dat harde rijden Echt Werkelijk zo Gevaarlijk is dan had ik al 1000x tussen 6 plankjes gelegen, en het tegendeel is waar. Dus: zo gevaarlijk hoeft het toch echt niet te zijn.

do 15 dec 2011, 1:12   IP:f35dee37e7
  

slimme jongen schreef:
Ik ruik hier een vorm van discriminatie voor motoren. Gelijkheid is een grondrecht toch?


Motoren genieten al het voordeel van bestaande rechtsongelijkheid. Je kunt een motor namelijk niet van voren flitsen. Een auto wel. Wil je gelijkheid; dan ook voor op de motor een plaat, en dezelfde kansen bij de bermgraaiers en palen nemen.

Zo had je het vast nog niet bekeken ..


Wbt 30 km zones: de ene is de andere niet. 30 km voor een lagere school langs .. heel begrijpelijk. Maar daar staan ze niet te laseren. Dat doen ze op een 30 km zone met aan 1 kant lage grasberm en daarachter hek en weiland, en aan de andere kant van de brede straat zeer overzichtelijke parkeerplaatsen waar nevernooitniet ongezien een kind of hond achter schuil kan gaan. Daar rijden stadsbussen zelf ook 50+. Daar rijden de dienders van het lokale korps ZELF ook stelselmatig 50 of harder.

Waarom? Omdat er volledig overzicht is en geen noemenswaardig verhoogde gevaarzetting door daar harder te rijden. De weginrichting en verkeerssituatie is niet in overeenstemming met de onnatuurlijk lage en geforceerde limiet aldaar.

Maar dan staan wel om de zoveel tijd diezelfde huichelaars met hun lasergun op diezelfde weg de begroting te dichten. De gemeente moet tenslotte ook hun kerstpakket bekostigen dit jaar.


 

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner